Jesko's Octavia VRS !

Herperduin

Forumguru
Het is en blijft een schitterende wagen. Zelf houd ik meer van kleinere velgen en dus “hogere” banden en sowieso iets hoger op zijn/haar wielen. Smaak is en blijft persoonlijk en het is jouw voiture dus lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Vraag me wel af of en wat er nu precies lekkerder rijdt. Standaard 16” of 17” velgen en “normale” hoogte of zoals de jouwe er nu bij staat. Ik wil zelf gewoon zoveel mogelijk comfort en hoef niet zo nodig strak en hard door bochten. Ik kan me voorstellen dat het sturen in mijn OC3 wat saaier is maar het is wel een zeer comfortabele ride.

JeSko

Forumguru
@Herperduin

Thanx! Ikzelf vind persoonlijk een iets stuggere auto prettiger rijden, ik rijd wel vaker met niet getunede auto's van familie met een normaal zachter onderstel en gangbare dikkere banden, maar ik vind dat deinende en softe rijgedrag allesbehalve comfortabel, de Pulsar van mijn grootmoeder maakt mij soms zelfs misselijk omdat het zo los is allemaal. Ik persoonlijk vind een strak sturende auto echt comfortabel, mijn huidige auto heeft zo'n comfortabele stoelen ( de RS stoelen zijn echt de beste autostoelen die ik al gehad heb ) dat ik van het iets hardere onderstel weinig merk, zelfs mensen die met mij meerijden benoemen altijd het hoge comfort van de auto, en dat zijn doorgaans geen mensen die dagdagelijks in een aangepaste auto rijden.

leon-cupra

Forumguru
Veel hang ook af van hoe je verlaagt. Ga je gewoon de veren inkorten met de bestaande dempers, ga je heel veel verliezen aan comfort. Veren en dempers zijn niet echt op elkaar afgesteld. Ga je een kwalitatief setje dempers+veren monteren, ga je merken dat je op het gebied van comfort weinig gaat inboeten.

Betreft velgen, van 16 naar 17 ga je echt niet merken. Ga je van 16 naar 19, dat ga je wel merken. Maar dan nog, goede ophanging/verset ivm grote velg hoeft geen enorm verlies in comfort te beteken.

Mijn M3 heeft 19/20”, ligt redelijk laag en is verre van een stuiterbak. Op normale wegen rij je daar heel comfortabel.

JeSko

Forumguru
@MarcoO2

Haha ja het waterflesje was ik vergeten idd :D heb de foto's ook maar rap rap genomen, had eigenlijk geen tijd, binnenkort rijden ik en men partner naar een afgelegen industrieël terrein, daar branden snachts allemaal felle groene led lampen, dat worden mooie foto's :D

JeSko

Forumguru
Lilse Bergen :D de auto hing vol geel stof uiteraard, maar dat mocht de pret niet drukken, ik zag die schitterende gekapte bomen liggen en zag een mooie kans. Bizar hoeveel meer bekijks ik er met heb sinds deze wielen eronder liggen, schoenen ( wielen ) maken dus toch de man ( auto ) :D zondag gaan we trouwens voor een mooie 2 liter turbodiesel Caddy shoppen, bwjr 2016, hopelijk is dat wat, met stage 1 haalt zo'n Caddy ook al 180-190 pk en 400+ nm, dus wie weet snel meer hier ;)

De VRS blijft btw, het is voor erbij zodat we onze mooie auto's niet steeds moeten gebruiken.

20250815_185044_copy_1500x2000.jpg 20250815_185048_copy_1500x2000.jpg 20250815_185103_copy_1500x2000.jpg 20250815_185230_copy_1500x2000.jpg

Tman0961

Forumguru
Schitterende foto’s van een schitterende wagen!!

Als ik jouw wagen zou overnemen, zou ik er niets aan veranderen behalve de motorkap. Ik ben niet zo’n fan van de luchthappers. :shutup:

JPs_OC2

Forumguru
Bizar hoeveel meer bekijks ik er met heb sinds deze wielen eronder liggen
Deze JR SL01's in zilver staan 'm gewoon perfect! Prachtige velg :cool:
Eigenlijk niet zo gek dat het meer opvalt, bij een zwarte velg valt het design eerder weg/valt het minder op dan bij een licht gekleurde velg. Verder natuurlijk ook afhankelijk van de combinatie met de carrosseriekleur, maar goed, deze combinatie = eg wel mooi.
Enne, ik weet 't :pardon:, het is meerdere keren door meerdere personen genoemd maar wanneer ga je (eindelijk) de grille vervangen? ;)

JeSko

Forumguru
@Okki

Jep idd :D en die ligt thuis, maar is niet mooi genoeg om permanent te monteren, anders had ik ze zo gelaten inderdaad.

@JPs_OC2

Dankjewel ! :D en de grille word ergens volgende week of daarna gemonteerd, die komt er echt in nu want idd, het word tijd haha :ROFLMAO:

JeSko

Forumguru
Mijn dochtertje voelde zich niet lekker, paar keer gevraagd of het nog ging, maar ze zei telkens ja, tot ik aan de lichten stond en alles eruit hoorde komen :( gelukkig heb ikzelf een maag van steen en deert me dit niet, dochtertje is intussen weer fris gewassen en monter, de bekleding heb ik met Meguiars interior cleaner gereinigd, en een geurbom in gelegd tot morgen, maar een bezoek aan een detailer met een stoomreiniger zal wel nodig zijn vrees ik. Gelukkig lagen mijn stoffen matjes er niet in en is de VRS grotendeels van leder voorzien, dus het viel al bij al nog mee.

20250817_211743_copy_2250x3000.jpg

leon-cupra

Forumguru
het eerste wat je dacht .. laten we er eens een foto van maken :deuk:
Bij het gedacht alleen al keert mijn maag :arghh:
Geen plekken op het leer van het zuur?

Was het ook niet vandaag dat je na de caddy ging zien?

JeSko

Forumguru
Jaha dat dacht ik gelijk, foto voor men vriendin die wist zo te zeggen wat ik moest doen, geen vlekken te zien op het leer gelukkig :D

Yep de Caddy is gekocht, snel meer daarover hier! Morgen word hij gekeurd, en krijgt nog een nieuwe riem + waterpomp en onderhoudje.

Chrisjemol

Forumguru
Die achterbank heb ik ook al meerdere keren zo aangetroffen…
Maar steeds schoon gekregen, zie en ruik je niks van!

Vind de motorkap echt goed zo, die velgen ook zoveel beter dan zwart.
Heel goed zo

2.0tdi blokje loopt heel lekker, veel koppel.

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Thanx Chris!! :D ben er zelf ook enorm content mee hoe die nu staat :D

Ja klopt, 2.0 tdi loopt heerlijk, lekker veel koppel onderin, heb hem testgereden en beviel mij enorm! :D

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan