Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
voor mij maakt niet uit hoor wat je doet. Nieuwe wagen is terug het begin van 137 pagina’s ;)
Maar vorige week de beste auto van de wereld en na een politiecontrole plots een enorme negatieve vibe errond … ;)
Was je ook geen eeuwige twijfelaar??? ;)

Arjan1985

Forumguru
Even out of the box zoals ik @leon-cupra cupra ook al heb geadviseerd.

Probeer je Skoda eens een jaartje te schorsen. (Zo heet dat in Nederland. Jaartje geen wegenbelasting, maar mag dan niet op de openbare weg staan). En rijd een jaartje even simpel in een goedkope auto. Fabia 1 of zo. Of een ander leuk modelletje.

De reden? Ik heb mega veel spijt dat ik toen der tijd mijn oldtimer Trabant heb verkocht.

Ik reed te weinig en zag op tegen het opknappen. En ik kreeg een boete van 700 euro voor te laat schorsen zonder verzekering (domme fout). Dat was toen de druppel om hem weg te doen.

Heb geen idee wie hem nu heeft maar zou hem graag terug kopen omdat het een bijzonder model was.

Ik weet zeker dat als je je Skoda na een jaar weer ziet en het fluwelen doek eraf haalt je gewoon verliefd bent. Geur doet ook heel veel. Meer nog dan zien. Heb mijn eerste auto vroeger thuis op blokken gezet (vraag me niet waarom) in de achtertuin. Toen ik er na een half jaar weer eens in ging zitten rook de auto hetzelfde. Een en al nostalgie bracht dat naar boven (eerste jeugd liefde haha etc).

Hè ik snap dat die regels in België heel naar zijn. Is op Nederlands kenteken zetten een mogelijkheid? Vrienden of familie in NL die kunnen helpen?

Ik heb ook wel eens mensen geholpen door zelfs mijn tweede auto uit te lenen voor een jaar aan een gezin die geen auto op zijn eigen naam mocht zetten.

Sorry voor het lange bericht.

leon-cupra

Forumguru
Allemaal goed en wel “eventjes” schorsen. Kan je in principe in België ook maar je zit nog steeds met het practische:
* waar stal je de wagen
* wat met de verzekering van de wagen? Ga je hem onverzekerd in een stalling zetten? Wat bij diefstal, brand ?
* een jaar stil staan, daar heeft geen enkele moderne wagen baat bij. Dan mag je eerst weet gekke kosten maken hem rijdend te krijgen.

Een extra wagen , waar je eigenlijk mss geen afscheid van kan nemen, moet je financieel kunnen dragen anders is het verkopen en iets anders, beters … of achteraf spijt hebben…

JeSko

Forumguru
Geen slecht idee hoor @Arjan1985 ! Toeval wil dat ik en men vriendin dat besproken hebben, puur om de brandstofkosten even te drukken, tot we in de omgeving dichterbij onze job(s) wonen, maar wanneer dat gaat lukken hangt af van hoe snel de deal rond mijn huis effectief rond is. Ik kan de auto in haar garage stallen, das geen probleem.

@leon-cupra

Dik e zo'n A7, altijd mega gevonden idd en prijzen zijn goed naar beneden gekomen. Maar wat te groot naar m'n zin.

leon-cupra

Forumguru
Heb twee nonkels met de Guilla. De ene supercontent van. Is ondertussen zijn tweede, andere nonkel niet tevreden van zijn Giulia.
Heb ook wel zoiets als de eerste eigenaar er 72000km mee gereden heeft , zal het wel geen rampwagen zijn zeker? Maar snap je , alfa blijft een dingetje.

JeSko

Forumguru
Ik werk nog altijd 2 min van de deur @leon-cupra , maar ik wil heel graag weg uit Meerhout, en zij is oorspronkelijk van Westerlo, dus willen we daar ergens tussenin gaan wonen. In Westerlo en omstreken is het ook veel netter en mooier wonen. Iets met gulden middenweg en dan kan ik geld gaan verdienen door bv met de Pedelec te gaan werken, daarmee kan ik tot 250 euro bijverdienen per maand aan fietsvergoeding.

JeSko

Forumguru
Jullie vinden het vast meevallen, maar ik vind dit echt geen zicht, staat nu 2.5 cm lager dan OEM, de moeite niet waard om de kosten van een schroefset te maken, zo zakt hij ook met een simpele set verlagingsveren, je hebt zelfs het gevoel niet meer van met een goed sturende lage wagen te rijden :( . De auto gisteren gaan ophalen, was blij dat ik ermee thuis was, al het plezier nemen ze je af in dit apenland.

- rage mode uit -

Fijne zondag mannen !

20250713_131514.jpg

Bovenaan Onderaan