Jesko's Octavia VRS !

sitechris

Donateur
Sound van dat ander filmpje is een stuk machtiger … maar idd zonder verstand waren jullie aan het rondrijden … 304km/u :shutup:;)

Zo een RS6 is toch 100x beter qua sound dan de M3.
323 op teller (317 gps) zelfs gereden. Zat meer in maar asfalt was op. Wel op uitgestorven autobahn met perfecte omstandigheden overigens. En de rs6 zet bizar grote stappen voorwaarts.

JeSko

Forumguru
Fotodump! Wel alles met de smartphone (Galaxy S24 en Iphone 13)

Kindjes wilde zaterdag echt eens foto's van hun in de auto, blijft leuk om te zien hoe gek ze er van zijn :D

20250607_172028_copy_1386x3000.jpg
20250607_171903_copy_1386x3000.jpg

Foto's gaan nemen met de spiegelreflexcamera, mijn vriendin is fotografe, dus binnenkort snel meer echt goede foto's hier ;) deze twee zijn gewoon met haar telefoon genomen btw, die met de Canon zijn echt subliem :love:

20250609_150242_copy_3000x1386.jpg
20250531_205128(1)_copy_2880x1331.jpg

De twee samen :D

20250608_205146_copy_1386x3000.jpg

Zij is ook gek van de auto :D

20250531_224550_copy_1386x3000.jpg
20250609_145733(0)_copy_1386x3000.jpg

Ik ook met de A3 gereden, echt een mega fijne auto, 1.4 stage 2 gaat ook echt snel voorruit en in tegenstelling tot mijn oude Superb is dit een heel aangename sportieve schakelbak. Audi is toch net wat anders qua rijden dan VW/Skoda, duidelijk een niveau hoger.

20250609_192120_copy_924x2000.jpg
IMG-20250609-WA0008_copy_1520x2027.jpg

Dat was het, binnenkort dus meer, en dan echt goede foto's qua kwaliteit :D

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Die is wel lekker breed op de heupen…! ;)

Mooie foto’s en fijn om te lezen dat de zon toch weer goed schijnt in je leven!

leon-cupra

Forumguru
Toffe foto’s. Altijd fijn als het gezin (en zeker de partner) mee doet in jouw hobby. Maakt het allemaal een beetje gemakkelijker en leuker.

En laat die foto’s van jouw vriendin maar komen … uhh van jouw wagens uiteraard :D ;)

Aja, die van jouw mag je laten. Als we een knappe vent willen zien , kijken we allemaal wel in de spiegel :deuk:;)

JeSko

Forumguru
3 kandidaten om de Octavia wat te ontzien, meningen, adviezen, alles welkom!

Bora

A3

A3

LT83

Forumguru
Waarom wil je de octavia ontzien? 2e auto is leuk natuurlijk, maar de Octi is natuurlijk niet extreem duur in runningcosts.
Voor een extra auto heb je ook weer wegenbelasting, verzekering, jaarlijks onderhoud nodig. En je weet nooit wat je koop bij zo'n "oudje, dus reken ook maar op een reparatie wellicht. Gewoon maximaal van de RS blijven genieten joh!!

JeSko

Forumguru
@LT83

Goede punten natuurlijk die je hebt, ik wil hem ontzien omdat ik er echt veel te veel km's aan het opzetten ben naar mijn zin. Zit al aan 153.000, aan dit tempo heb ik er tegen 2026 aan 165.000 op gezet, het was nooit de bedoeling zoveel km's te zetten op, wat voor mij, een droomauto/hobby auto was. Natuurlijk is de situatie veranderd, en maak ik lange afstanden nu. Running costs vallen goed mee inderdaad, dat is zozeer het probleem niet. Het gaat niet om het financiële, dat heb ik gelukkig prima op orde tegenwoordig.

Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
De afschrijving die je maakt met 'meer' km's is echt nihil lijkt me. Het is geen auto met 70k op de klok dus of je nou 165k of 175k hebt op de teller maakt echt zowat niets meer uit.

Lekker doorknallen! :) Maximaal genieten. Tweede auto ga je ook behalve onderhoud tuningskosten hebben omdat je met bijv. iedere vag die je laat zien wel een verlagingsset gaat monteren omdat de dempers op zijn (en als we toch vervangen.... ;) ) en je gaat andere wielen en banden monteren (nu we toch bezig zijn... :tongue: ) etc etc etc

Voor je het weet heb je er minimaal 6/7k inzitten en dan haal je nog steeds niet het plezier eruit wat je met de Octi er wel uit zou halen (en die 6k zal je niet meer afschrijven door het kmverschil)

Simpele rekensom maar ik zou lekker doorbunkeren met de RS :)

leon-cupra

Forumguru
Denk daar weinig aan toe te voegen. De correcte tegen-argumenten zijn al aangehaald.

Merk het zelf ook met mijn twee wagens. Je gaat altijd 1 wagen moeten laten staan en je zal je altijd het gevoel hebben van “dju, had ik maar met de RS kunnen rijden”.

Spaar de kosten die je nu zou maken en voorzie ze dan om een jaar sneller die M4 te kunnen kopen ;)

JeSko

Forumguru
Hmm oke das snel helder wel :D ... dan knallen we maar wat door met de RS inderdaad, binnenkort gaan de km's ook verdeeld worden over de A3 en de RS dus zal het wel loslopen qua km's die ik maak.

Thanks mannen! :cheers:

leon-cupra

Forumguru
Hoe snel ben je niet te overhalen door “vreemden” … Hoe weinig moeite moet jouw vriendin dan wel niet doen … :deuk:

Vriendin: “schat …”Jesko “schat , is goed. We doen het op jouw manier” vriendin “Jama, had niet gezegd” Jesko “weet het”

:deuk::deuk:;)

Arjan1985

Forumguru
Niets aan toe te voegen enkel dat de VW Bora natuurlijk old skool is (en daarmee een leuk uiterlijk heeft) en daarmee de oude VW Jetta ook naar boven komt

Bovenaan Onderaan