Jesko's Octavia VRS !

Jee13

Forumguru
Gaat er steeds beter uitzien ;)
Die zonnebandsticker kan er nu dan ook wel af

62133070-3318-4495-9cba-64e793a64e19.jpg

JeSko

Forumguru
Iemand bekend met volgende merk van velgen, Damina Performance? Ik ben op diverse velgenconfigurators wat aan het spelen geweest en kwam deze tegen, het budget ligt wat hoger maar ietwat rotiform wiel weegt al snel 12.8 kg ( zo ook de mijne ) en ik wil graag minder onafgeveerde massa, bij merken zoals rotiform en O.Z. zit je dan al snel aan prijzen van 2500+ voor enkel de velgen in hun lichtgewicht reeksen. De wielen van Damina kwam ik onlinetegen en wegen amper 9.3 kg per velg! Het setje draait zo rond de 1000-1250 euro, wat voor dit soort wielgewicht goedkoop is. Motec Ultralight is ook een optie, maar die heeft men maat al zitten onder zijn O3.

damina-performance-dm13-superlight-grey-matt-rims_skoda-octavia-estate-5e-1_copy_1440x810.png damina-performance-dm13-superlight-grey-matt-rims_skoda-octavia-estate-5e_copy_1440x810.png
Screenshot_20250602_091628_Gallery.jpg Screenshot_20250602_091620_Gallery.jpg

Kanerr

Forumguru
Ik denk, en dit zeg ik heel voorzichtig, dat het massaproductie China velgen zijn.

Daar is geen enkel slecht woord over te zeggen hoor, kwaliteit uit China is tegenwoordig veel beter :) Maar zolang je de goedkeuringen (attesten en tuv) erbij krijgt zou het prima moeten zijn, toch? Ziet er wel knap uit

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Daar zit ik ook wat mee, ik vind de prijs verdacht laag, al las ik ook net zoals @MarcoO2 dat het een Duits merk is, toch had ik er nog niet eerder van gehoord. Ik vraag mij gewoon af hoe ze zo'n wiel voor zo'n mooi bedrag kunnen aanbieden. Vooral het lage gewicht spreekt mij aan, ik zou zomaar even van 12.8 kg per velg naar 9.3 kg gaan, ik kan me inbeelden dat dit m'n O3 echt goed gaat doen.

@MarcoO2

Lijkt mij ook niet, ze komen met papieren en certificering, dus dat zit wel goed. Met dit budget heb ik dan ook weer meer ruimte om een echt goede band te leggen, zoals bv de Michelin PS.

EdK

Forumguru
Tsja ik denk altijd dan " goedkoop is duurkoop "
Vooral omdat het verschil in prijs is zo groot is....

En tsja @JeSko en dingen aanschaffen............
Heb je nog plek in je stelling ?? :koffie:

Arjan1985

Forumguru
Niet dat ik een hele discussie op gang wil brengen maar ben onwetend. Wat kan de duurkoop gaan zijn? Heeft dat te maken met niet uit te lijnen wielen, en dus permanente onbalans? Of lak die snel loslaat? Want zo veel gewichts besparing is een hele dikke pro kwa aandrijving lijkt me.

ik zelf heb een skoda superb 2.0 tsi 4x4 272pk uit 2019.
Ik heb sinds 3 weken een set nieuwe velgen/banden.
Orgineel lag er 17 inch op en dat vond ik wat aan de kleine kant voor deze auto. De remklauwen hadden nauwelijks ruimte.
Ik ben gegaan voor en set 19inch. Ik had een set van gmp op het oog en een set van borbet.
Uiteindelijk voor de velgen van borbet gegaan deze waren aanzienlijk duurder maar het verschil is 5,5 kg per velg (borbet net iets meer als 11kg en gmp bijna 17 kg)
Screenshot_20250602_223813_Gallery.jpg Screenshot_20250602_223648_Gallery.jpg

leon-cupra

Forumguru
AI is tegenwoordig jouw vriend en niet meer google (:deuk:) :

1748897826843.png

Feit dat ze voor diverse autofabrikanten ook (laten) produceren wilt denk ik wel zeggen dat ze het kwalitatief toch wel op orde hebben. Anders zouden ze rap de boeken toe mogen doen door de claims van de autofabrikanten.

Het pand is op zich niet echt indrukwekkend .... :arghh:
1748897980731.png

JeSko

Forumguru
Ik krijg nogal eens het verwijt te pessimistisch te zijn ingesteld, mijn auto daarentegen slaat de andere kant op na een tankbeurt, die is dan weer veel te optimistisch... curb your enthusiasm buddy :maakmegek:

20250603_113510.jpg

Bovenaan Onderaan