Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Vanmorgen melding batterij zwak, auto staat stil van zondagavond, het zou blijkbaar komen door de T&T, die vraagt continu stroom en is dus belastend voor de batterij, dus ofwel schakel ik het uit maar dat is ook weer zo jammer, ofwel hang ik hem aan een druppellader, maar dat is niet mogelijk met hoe ik woon. Nu heeft die T&T voor mijzelf weinig waarde, en je denkt wie probeert nu een Skoda van 11 jaar oud te jatten, maar goed je weet het maar nooit tegenwoordig.

leon-cupra

Forumguru
T&T = track and trace?
Slikt dat zoveel batterij ? Met de M3 moet ik (logisch) ook een TT2 en AT3 systeem voorzien. Kan toch niet dat het zoveel stroom opslorpt? Zou voor mezelf ook betekenen dat ik gegarandeerd na 1week met een platte batterij zou staan ???

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Trekt idd zoveel, blijkbaar zit een goed systeem verweven in het "hart" van de auto, mijne is dus effectief aangekoppeld aan de batterij en deze stuurt bijna continu data door om de locatie vers te houden. Ben in de app aan het zoeken hoe ik dat kan uitschakelen, maar vind voorlopig niet veel. Bij jouw zal de M binnen staan? Dan is een druppellader de oplossing.

leon-cupra

Forumguru
Bedoeling gaat zijn dat ik in de week ermee naar mijn werk ga (maken dan wel ommetoertje :D) en in het weekend zal er minder mee gereden worden. Zal idd binnen staan maar continue een druppellader eraan hangen … daar heb ik echt geen zin in. Kan mij niet voorstellen dat iedereen dat moet doen.

Japanese Power

Donateur
Kan me haast niet voorstellen dat deze zoveel stroom trekt. Als ik kijk naar wat de GPS-tracker in mijn Cali gebruikt, dan is dat zo weinig dat hij echt weken zou kunnen staan zonder te rijden…

Kanerr

Forumguru
Ik denk dat je er toch even naar moet laten kijken Jef, het mag niet zo zijn dat een GPS zoveel stroom trekt.
Je had al een nieuwe accu laten plaatsen toch?

Fmoon

Forumguru
Vermoed dat je toch elders een lekstroom hebt, heb hier soms voertuigen 3-4 weken staan ermee en doen het gewoon dan nog.

JeSko

Forumguru
Zit op de plus van de batterij @Kanerr dus dat ga ik maar even doen dit weekend, nadeel is dan ook weer dat ik de kleppen weer moet inleren, maar goed, dat ken ik intussen al :D

JPs_OC2

Forumguru
Zit op de plus van de batterij @Kanerr dus dat ga ik maar even doen dit weekend, nadeel is dan ook weer dat ik de kleppen weer moet inleren, maar goed, dat ken ik intussen al :D

FF geGoogled op het veelomvattende www en via de app Fleet Manager Pro uitgekomen bij het Amerikaanse bedrijf Optimus Tracking.
Van de 5 tracking systemen die zij aanbieden worden er 3 door de accu van de auto gevoed.

In de plus draden van die systemen zit een zekering. Dus als je die weet te lokaliseren en loshaalt zou je de accu niet los te hoeven koppelen.

JeSko

Forumguru
@JPs_OC2

Thanx! Nu is mijn kennis van draden en elektriciteit wel echt bijna nul, dus ik hoop dat ik kan opmaken straks wat wat nu net is, een zekering in een + draad ken ik niet, is dat dan zoiets? Ongeveer.... ?

images.jpeg

Fmoon

Forumguru
Haha, even de bedrading volgen en kijken of die ergens apart gezekerd is. Zou inderdaad het makkelijkst zijn.

Bovenaan Onderaan