leon-cupra
Forumguru
valt op zich best wel mee hoor. Maar mijn woon-verkeer was gewoon heel slecht. Op 4km had ik 5 straten waar voorrang van rechts telde. Dus iedere keer stoppen , vertrekken en bepaalde delen waren dan ook waar je wel wat snelheid kon halen. Ook paar bochten van 90 graden, als je daar wat gas gaf had je sowieso wheelspin. En deed dat traject 4x per dag.Ik doe over het algemeen lang met mijn banden, denk dat jij toen wel een sportievere rijstijl had dan ik hoor![]()
Als ik naar mijn ouders reed, reed ik ook een stuk binnendoor, van rondpunt naar rondpunt en dan ook kickdown (zoon vond dat toen enorm plezant. Als ventje van jaar of 5-6 riep hij iedere keer bij het verlaten van het rondpunt 'jaaaa', als teken dat ik gas mocht geven), daar had ik geen last van wheelspin. Dus tja, veel had gewoon te maken met mijn rijtrajecten.
klopt dat ze idd minder beleving geven. Ze zijn wel iedere keer een beetje beter geworden , in het uitblinken om een daily te zijn met dergelijk vermogen. Maar naar beleving is het idd een stuk minder. OPF-filters hebben heel veel teniet gedaan in de beleving. Daarnaast, zijn M-reeksen (en ook andere performance wagens) veel te veel geïsoleerd. Je hoort nog amper de motor of de uitlaat.Nieuwe BMW's is inderdaad niks, E en F reeks zijn knap maar de nieuwste.. G reeks is op de neus na wel dik, maar die geven ook minder beleving dan bv de oude M2, weet ik van een vriend die beide (gehad) heeft .