Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
De Cross in Oss ;) was leuk om zien! Waanzinnig hoe die uitgeholde kassen en buggy's met 1000cc superbike motoren door dat zand klieven! Is ook een paar keer goed mis gegaan, toch wel 4 keer een categorie stilgelegd omdat er op hun dak lagen haha.

Screenshot_20241006_164212_Gallery.jpg Screenshot_20241006_164122_Gallery.jpg Screenshot_20241006_164034_Gallery.jpg Screenshot_20241006_164000_Gallery.jpg Screenshot_20241006_163919_Gallery.jpg

De Skoda deed het trouwens weer voortreffelijk op de ritten van 3 uur heen en terug, hij rijd lekkerder na dit onderhoud, wat aantoont dat het echt wel nodig was, de bak schakelt zoeter, en bij uitbollen is het getjok dat hij soms vertoonde compleet weg, mijn vrouw zij ook al dat de auto smoother aanvoelde.

Ben onderweg ook één keer "stout" geweest, ik en men maatje reden links aan 105 ongvr om in te halen en ik zag een AMG snel aankomen, voor ons was de weg inmiddels vrij en wij wilden netjes naar rechts gaan zodat meneer in zijn AMG a45 ons langs links voorbij kon, maar ik zag hem plots als een gek naar rechts knallen om zo dan mij langs rechts te passeren, ondanks dat er rechts meerdere auto's aan 100 reden in de verte, dat zou betekenen dat hij mij de pas ging afsnijden langs rechts en zich tussen een camionette en ons ging wringen, nu dacht ik mooi niet :D en ik duw het gas vol in en hij probeerde wel maar nee hoor, lukte niet, verder dan mijn tankklepje kwam hij niet :deuk: na zijn mislukt debiele manoeuvre ging ie mooi achter mij hangen op gepaste afstand, en nadat ik meteen nadien netjes naar rechts ging reed ie ons zonder kijken langzaam voorbij haha, en wij maar lachen naar hem :D Mijn maat vond het ook geweldig natuurlijk :tongue:

Ja sorry kinderachtig ik weet het, gelukkig was het maar een vroeg model A45, die zijn qua power to weight niet zo bijzonder en worden gehinderd door een belachelijk slechte transmissie, ze draaien mss 30 pk meer maar hebben 50-60 nm minder koppel. Anders legde ik het zowiezo wel af, maar toch niet slecht voor een Skoda'tje vind ik :)

En dit ging net goed :D

20241006_130343.jpg

leon-cupra

Forumguru
pesten van “hooligans” is leuk maar ik deed het nooit met het gezin erbij. Die malloot moet maar een dom manoeuvre doen om er toch nog voor te geraken en hij raakt jou. Als je alleen bent kan er alleen maar jezelf iets overkomen, met het gezin zijn dat er vier hé.

Maar snap wel dat soms het duiveltje uit zijn doosje komt, zeker met zo een wagen. En zolang je thuis niet op de bank hoeft te slapen , …

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Nee achteraf bekeken was het niet zo slim van me inderdaad, als ik hem had laten doen had hij me zowiezo wel hard moeten afsnijden, ik las zijn manoeuvre meteen voor wat het was en besliste in een seconde.

En neenee, mijn vrouw zei vr wat was dat nu nodig? Ze dacht dat ik gewoon optrok voor de lol, ze had die Mercedes niet eens gezien en vond het toen ik het zei wel geinig dat hij zo afdroop. :D

Fmoon

Forumguru
Ja 150 kan nooit heel uitdagend geweest en tot het tankklepje lijkt me. Maar wel verstandig om je ook niet uit te laten dagen met gezin erbij uiteraard.

JeSko

Forumguru
Ik zou graag jullie mening willen, ik zie regelmatig VRS'n passeren die een bepaalde modificatie aan hun voorbumper hebben gedaan die ik, op sommige VRS'n, wel knap vind. Dat onderdeel hebben ze bij Kopacek en is een simpel opzetstuk dat deels over de voorbumper schuift/klikt, echter kan ik dit ook gewoon zelf met wrapfolie doen, dat gaat hetzelfde effect geven. Ik twijfel nog, wat denken jullie? Ja of neen? Kan het uiteraard altijd gewoon proberen en dan nog zien, maar was wel benieuwd naar jullie input.

Octavia-VRS-With-Black-Middle-Section-on-Front-Splitter.jpg.058613545bbf8fe4336cbeb118b807e9.jpg

Canon-Eye

Forumguru
Misschien is de onbedwingbare aandrang om anders te zijn dan andere RS'en voldoende reden, maar mooi? Nou nee, voor mij niet.
Ik vind het net lijken of er een stukje onder vandaan is gereden... ;)

Arjan1985

Forumguru
Ik vind het wel mooi. Maakt hem wel een stuk agressiever. Maar pst het met dat maxidot lipje die er al zit?

Ps na 5 minuten schrijven. Lijkt ook wel wat op een Audi look

leon-cupra

Forumguru
Ik zou dat niet doen. Iedereen die iets aan de bumper aanpast doet dat al. Ik zou volgende doen:
IMG_4119.jpeg

Valt mij nu op dat die mistlichten in de onderbumper er niet meer zijn. Zijn deze gewoon zo donker gewrapt?

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Ja dat gevoel heb ik ook wel als ik het vanuit bepaalde hoeken zie.

@Arjan1985

Ja met de lip kan prima, oogt nog wel iets wat anders dan als op bovenstaande foto's, maar doorgaans kom ik ze vaak tegen met deze aanpassing plus een frontlip :)

@leon-cupra

Ja hoor mistlichten zitten er nog maar zijn donker getint haha.

Arjan1985

Forumguru
Ja precies! Niet verkeerd toch?!
Wellicht ook mooi (maar wellicht niet functioneel) kan zijn als je die 2 vierkanten grillen links en rechts onder de mistlampen met zo’n conische opening hebt. Soort air intake voor remmen koeling.
@leon-cupra ja haha dat kan ook. Maar dat wordt het wel heel braaf. Dan lijkt het toch net een Fabia 1 voorkantje

Bovenaan Onderaan