Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Bedoel je dan alles in zen geheel ( gaat niet mooi zijn denk ik ) of een fijn lijntje onderin de sideskirts en frontlip? Ik speel wel met deze gedachte. Maar ik ga eerst dingen verwijderen alvorens zelf weer wat toe te voegen. Kwestie van er een beter meer helder beeld op te krijgen :)

Screenshot_20240814_105230_Instagram.jpg Screenshot_20240814_105221_Instagram.jpg Screenshot_20240814_105210_Instagram.jpg
 

Tees

Donateur
Zo'n dun lijntje ben ik ook zeker fan van! Maakt de auto op een heel subtiele manier toch speciaal, daar hou ik wel van!
Combi zwart met geel of oranje zoals op de foto vind ik ook altijd heel stijlvol.
 

JeSko

Forumguru
@1983jeroen

Ik ben altijd fan geweest van witte auto's, zo snel uit mijn hoofd zijn/waren 5 van onze 7 auto's wit :D je kan er alle kanten met op alleen om te wrappen is bv een zwarte auto beter. En ja die luchthappers zijn echt en functioneel, ik rijd ook zonder motor afdekplaat bovenin puur zodat het blok dat beetje extra koeling krijgt icm de cold air intake, en het werkt want de auto komt nooit hoger dan 97° olietemperatuur van wat ik al gezien heb. Al mag je bij doorpeperen wel hogere temperaturen zien, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Klopt @Okki , de cold air intake zorgt voor koudere lucht in de verbrandingskamer, en dus meer zuurstof en betere verbranding= betere prestaties. De luchthappers zorgen gewoon voor wat extra luchtcirculatie onder de motorkap en dat kan nooit kwaad. De combinatie van alles wat op de auto zit houd de olietemperatuur stabiel, ook bij zwaar presteren, dat is gewoon ook nodig bij stage 2.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

2 dan als ik het doe :D maar denk het niet, ik wil hem een pak anoniemer, gisteren nog zo'n marginaal geval in een AMG GLA die mij op de ring meermaals kwam voorbijgeknald, om dan los te laten achter me te gaan hangen en dan weer naar links te gaan, die is me 3 keer voorbijgeknald op 3 km puur om me mee te krijgen, mijn zoontje vroeg al wat die nu eigenlijk aan het doen was --' de auto moet dus anoniemer want ik trek te veel ongewilde aandacht momenteel, ik ga wel eens door waar het kan maar zal nooit racen tegen een andere, te gevaarlijk op de openbare weg, ik heb wel vertrouwen in mezelf als chauffeur maar minder in andere weggebruikers :D
 

Arjan1985

Forumguru
@JeSko ik vroeg me onlangs in een eerdere post van je vakantie rit dat je olie niet boven de 100 was gekomen al af hoe dat kon. En werd wat onzeker omdat mijne boven de 100 komt. Dat scheelt dan echt heel veel o.a. die cold air intake:thumbsup:
Die foto’s met die gele belijning of oranje en gele rem klauwen vind ik heel subtiel.
 

JeSko

Forumguru
@Arjan1985

Nee dat is perfect normaal, ik heb toen in de Ardennen matig tot sportief gereden en even doorgeknald, dan tikte ie de 97 graden aan, als ik langer was doorgegaan en de hellingen waren meer dan 10-15% had de olie vast warmer geworden. Ik heb cijfers zien passeren op het GTI forum van 110-120 graden bij doorrijden en ook dat schijnt geen kwaad te kunnen. Daar werd ook gezegd dat sommigen in gewoon stadsverkeer 100-110 graden halen, daar komt mijn auto nooit boven de 93 graden, hoe dat precies komt weet ik niet al zal veel afhangen van stage 1vs2 of rijgedrag, maar ook onderling heeft VW veel aangepast door de jaren aan de EA888 gen 3 motorblokken, dus dat verschilt allemaal.
 

Tees

Donateur
Ik kwam afgelopen zomer met volle bepakking (dakkoffer + fietsendrager) en in bergachtig gebied met m'n ieniemienie 1.2 TSI ook ruim boven de 110 C olietemperatuur, hoogste wat ik heb gezien was 116 graden (bij langdurig omhoog op 110-120 km/u en buitentemperatuur van tegen de 30 graden). Bij normaal gebruik komt ie bij mij ook zelden boven de 95 graden.

Dus weinig om zorgen over te maken idd, maar des te bijzonderder dat jouw VRS zo lekker koel blijft.
 

leon-cupra

Forumguru
ik ben de auto nog aan het leren kennen uiteraard.
Zolang je geen kickdown geeft voor eens scherpe bocht, zoals ik eens per ongeluk gedaan heb, zal de vRS met zijn voorwielaandrijving redelijk vergevingsgezind zijn. Achterwielaandrijving en veel vermogen is een stuk minder vergevingsgezind.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Heb ik al gedaan in Chimay, de auto gripte meteen in de bocht en trok zich erdoor zonder ook maar de neus weg te willen duwen. Ik moest daar de Type R van men maatje wel lossen omdat dat een nog veel betere stuurmansauto is, maar daar had ie echt geen moeite mee. Het is natuurlijk niet wijs het te doen voor een haakse bocht, maar een toffe geleidelijke bocht pakt ie gewoon vol vertrouwen hoor.
 

JeSko

Forumguru
@hemi24

Nee merci ben niet zo van de sleurhutten :ROFLMAO: op die manier gebruik ik mijn auto's niet dus niet echt relevant, voor zo'n werk denk ik dat een zware diesel nog steeds het ultieme is.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko bij mij schoof die neus naar links terwijl de bocht naar rechts ging … grachten langs beide kanten van de weg en baantje met de breedte van 1,5 wagen. Dat moment staat gegrift in mijn geheugen. :bloos:
 

Chrisjemol

Forumguru
@1983jeroen

Ik ben altijd fan geweest van witte auto's, zo snel uit mijn hoofd zijn/waren 5 van onze 7 auto's wit :D je kan er alle kanten met op alleen om te wrappen is bv een zwarte auto beter. En ja die luchthappers zijn echt en functioneel, ik rijd ook zonder motor afdekplaat bovenin puur zodat het blok dat beetje extra koeling krijgt icm de cold air intake, en het werkt want de auto komt nooit hoger dan 97° olietemperatuur van wat ik al gezien heb. Al mag je bij doorpeperen wel hogere temperaturen zien, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
De nieuwe octavia van me die heeft altijd een olietemperatuur van 100-105gr, en in de bergen met caravan erachter en 30gr heb ik zelfs 132gr kortstondig gezien…
 

Tees

Donateur
Ik hoop dat dat dan een diesel is? Voor diesel is dat niet ongebruikelijk, voor benzine is boven de 100 graden zonder noemenswaardige belasting, en richting de 130 met echt wel hoog
 
Bovenaan Onderaan