Jesko zijn EK3 Civic (Bushi)

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Mooi project. Not my cup of tea maar zo een Civic kan met een beetje tlc en wat euro’s een heel dikke wagen worden. Heel benieuwd naar de veranderingen.
 

MarcoO2

Forumguru
Ben ik trouwens de enige die bij de naam van deze bolide ("Bushi") iedere keer flashbacks krijgt naar de legendarische Ushi & Dushi?

763
 

JeSko

Forumguru
Amai ja das dan de schuld van mijne beste kameraad @MarcoO2 , die kwam met de naam Bushi, dat betekent iets zoals strijder/vredebrenger en is een samoerai verwijzing. Vond hem zelf wel leuk, tis ook stilaan een overlever/strijder deze EK.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Erg leuk project hoor. Kon voor de Up alleen de KW V1 krijgen, voor zover ik kon nagaan. Maar die door de fabriek ingestelde hardheid vind ik eigenlijk prima en dat lees ik vaker. Hij staat ook niet extreem laag en merk geen enkel comfortverlies. Integendeel, oneffenheden worden beter verwerkt. Het is de modificatie waar ik by far het meest blij mee ben. Zelfs vrouwlief is er enthousiast over en dat wil wat zeggen ;)
 

JeSko

Forumguru
@Rosinfield

Ja ik vind mijn Honda ook comfortabeler op schroefset dan hoe die nu staat, kort chasis zoals de UP en mijn Civic dat is echt genieten, hij ligt lager dan mijn Superb en daarmee moest ik altijd schuin over vluchtheuvels, met de Civic rijd ik er gewoon vlot recht over.

KW V1 vs V2 is inderdaad weinig verschill voor straatgebruik, de V2 zat er al onder toen ik hem kocht anders zelf ook voor een V1 gegaan.

Hier ook een tevreden vrouw, we waren de auto 100 km ver gaan halen, en zij had totaal geen pijnlijke rug en vond hem best comfortabel, zelfs zo laag. Het is gewoon pure fun om in rond te rijden.
 

JeSko

Forumguru
@Rosinfield

Dankjewel! Er is nog geen datum vastgeprikt, ik moet de lampen nog regelen en weer helder maken, daarna kan hij in principe gekeurd worden. Ik hoop alvast einde januari begin februari te rijden, maar een rode kaart is altijd nog mogelijk en daar houd ik al rekening mee, zo'n keuring voor verkoop ( tweedehandskeuring) is streng en ik vergeet vast nog wel iets dat net niet in orde is.
 

Kanerr

Forumguru
Goed bezig Jef, prachtige Civ! Wil je er verder nog grootser uitpakken of vind je het voor deze wel oke zo? B of K swap bijvoorbeeld.

EDIT: Bedenk me nu net dat dat echt drama zal zijn met herkeuren in BE.... Nevermind :D
 

JeSko

Forumguru
Thanx makker!

Voor nu oké @Kanerr , maar een K swap is wel een doel ja, dan kan ik zomaar rond de 250 paarden bekomen, maar eerst en vooral is het zaak hem helemaal mooi en beschermd te krijgen, zeg maar toekomst proof maken door o.a. de onderkant te herdoen. :)
 

larsy

Forumguru
Toffe bak .
Fijn om mee te bolle .
Mooi geluid …
Meer moet da niet zijn .
(Ook fijn om aan te sleutelen)
 

JeSko

Forumguru
New passion :)

20230122_110925.jpg

Even tot stilstand nu door het weer, maar dat komt vast goed, van zodra het weer wat warmer wordt doen we eraan verder. Maatje van me heeft ook een verwarmde garage met laspost, smeerput en voorzieningen sinds kort, dat gaat zo'n beetje het werkhuis/clubhuis worden. :)
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Zondag ritje naar de zee, deze Civic afhalen, nog goedgekeurd tot augustus, schroefset en uitlaat onder. Handige parts auto of zelfs voor gewoon erbij, aangezien hij eigenlijk rijd zoals het moet. Dus even afwachten wat we ermee gaan doen, maar voor dit bedrag ga ik hem zowiezo niet laten schieten.


IMG-20230126-WA0019.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan