JD tuning groep/kortingsactie

Rosinfield

† In Memoriam
@Corné de Kluijver @EdK
Daarom boeit die uitdraai me idd totaal niet . Ik geloof dat Neptukker het al eens zo verwoord heeft: als je naar een gerenommeerde tuner gaat, zoals in ons geval JD, dan weet je hoe die curves er ongeveer uit zien. En of het dan op papier een pekaatje of Nm meer of minder is, dat boeit niet. Het gaat er om dat je weet dat het goed is gedaan en je auto en stuk fijner rijdt
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, dat is het niet. Er ligt wel degelijk een objectieve fysisch meetbare verbetering aan ten grondslag. Alleen kan die afhankelijk van een aantal factoren binnen bepaalde marges variëren en heb je die niet nodig. Hooguit idd "voor de heb" voor wie dat wil.
Ik vind het, als het om een simpele stage 1 tuning gaat, zoiets als een uitdraai van de bakker waarop keurig in grafieken is weergegeven bij welke temperatuur het brood is gebakken en hoeveel er van de diverse ingrediënten inzit
 

Rosinfield

† In Memoriam
En wellicht ten overvloede, het missen van zo'n uitdraai maakt maakt het brood van een top bakker niet minder lekker ;)
 

VEEJAY

Forumguru
brood1.jpg
 
Laatst bewerkt:

Skoody Boo

Actief lid
Dat hangt er van af in hoeverre je "lekker" slechts als een eigenschap van het brood beschouwt. Je zou kunnen stellen dat "lekker" dermate subjectief is dat het niet als eigenschap kan bestaan van het brood an sich, maar slechts in het gegeten worden van het brood, m.aw., de eter van het brood is dan in het geding.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Idd er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die wat meer vermogen en koppel niet lekker vinden. Die zullen natuurlijk ook niet naar een tuner gaan.
Zo vind ik zelf bv zuurdesem brood van de natuurwinkel heerlijk. Maar iemand die dat niet lekker vindt, zal het niet kopen. Overigens geldt m.i. in beide gevallen dat je niet weet wat je mist;)
 

Skoody Boo

Actief lid
Dat hangt er van af in hoeverre je "lekker" slechts als een eigenschap van het brood beschouwd. Je zou kunnen stellen dat "lekker" dermate subjectief is dat het niet als eigenschap kan bestaan van het brood an sich, maar slechts in het gegeten worden van het brood, m.aw., de eter van het brood is dan in het geding.
Slechts om aan te geven dat het voorbeeld van de bakker en zijn brood niet het beste is om een 1op1relatie tussen de fysische eigenschap(pen) van een ding en de impact daarvan in een menselijke ervaring mee te illustreren.

Je begrijpt dat ik verdere eventuele meningsverschillen t.a.v. tuning laat voor wat ze zijn ;).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het ging over de JD actie Mickey. Je weet wel, waarvoor jij nog het voortouw hebt genomen. Ach, in afwachting van nieuwe ervaringen van deelnemers aan de actie moeten we de tijd maar een beetje zien te doden;)
 

EdK

Forumguru
Tsja sinds men haar in brood schijnt te verwerken ben ik telkens op zoek naar brood met kroeshaar......

Maar goed mis ik het nou wel of niet ??? CC
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als je het eenmaal hebt, (gehad) wil je niet meer zonder. Dat geldt wat mij betreft voor de motor en dsg tuning en ook voor de dsg op zich. Wat de CC betreft, die heb ik nu sinds kort en hoewel ik het best handig en comfortabel vind, zou ik toch ook makkelijk zonder kunnen.
De parkeerpieper achter kan ik missen als kiespijn
 

CDK

Forumguru
klopt, maar Max had aangegeven daar geen tijd voor te hebben, Max werkt weer bij JD moet het zijn...
 

Race Eend

Forumguru
Wat mij ook erg leuk lijkt is bijvoorbeeld een soort van "Dynowar" weekend. Echt iets voor Discovery chanel trouwens :)

Nodig 5 gerenomeerde VAG tuners uit (misschien is ziptuning trouwens ook wel vermakelijk), bijvoorbeeld, TVS, VAG, JD, Hartog en RIP.
Geef ze allemaal de mogelijkheid om 3-5 verschillende type auto's op dezelfde vermogensbank af te stellen. Ik zou dan bijvoorbeeld denken aan;

* 2.0TFSI K04 stage 2
* 3.2 V6 250pk met uitlaatsysteem
* 1.6tdi
* 1.4 tsi 180pk
* 2.0tdi 140pk

Toevallig had Jeroen het er een paar weken geleden nog over. Was het maar zo dat dit soort dagen er waren.. Ook zonder internet verbinding of voorbeeldfiles. Reken maar dat meer dan 90% door de mand valt.

Dat wist ik niet, goed punt als dat zo blijkt te zijn.
Volgens mij heeft mijn Octavia op de superflow bank van JD echter nooit wielspin getrokken. Tenminste ik heb dat niet waargenomen, maar ben ook maar een leek ;)

Correct, met wielspin op de rollenbank heb je meteen je meting verkloot, net als met slippende koppeling.

Door de mega grote & zware enkele rollen van de superflow, heb je bijna nooit wielspin.
 
Bovenaan Onderaan