JD tuning groep/kortingsactie

micky

Forumguru
Mooie curve, maareh, dat verbruik. Hoe krijg je dat voor elkaar? Hiervoor reed ik ook een diesel, een old-school 1.9, en zelfs na continue kruissnelheid 160 kreeg ik die niet onder de 1:16....
1 hij is nog niet helemaal ingereden, staat nu zo'n 3000km op en 2 tja, ik bluf niet en rij altijd echt hard, werk heel veel in Duitsland waar de snelheden hoger liggen.
Mijn Audi A4 2.0 TDI 170pk gemiddeld 7,2 liter op 100km
daarna de Volvo v50 1.6 drivE (115pk) gemiddeld zo'n 6,8 liter op 100km
 

micky

Forumguru
Zo weer thuis, na 3 dagen Duitsland, 3800 km staat er nu ongeveer op, leuk detail, de 2.0 TDI tjes van VAG zijn makkelijk bij te houden (de Passat is zelfs trager op de snelweg) op 80+ en de V50 D5 waar ik een tijdje mee op gereden heb ook, echter boven de 180 loopt hij langzaam weg, samen toch zo'n 100 km gereden in Duitsland bij wisselend druk en minder druk verkeer. Al met al ben ik enorm verrast en zeer tevreden met het resultaat, het overtreft elke verwachting bij mij, de combinatie met de DSG en de flippers is heerlijk en geeft een enorm rijgenot op de Duitse autobahn.
 

Skodatek1

Forumguru
Volgende week zaterdag gaat de mijne ook een kuur krijgen, ben al heel erg benieuwd :jaja:

@micky is toch altijd heerlijk op de duitse autobahn he, ik rij er ook veel en daar kun je tenminste knalle, zal de mijne na de kuur ook effe goed testen.
 

andrehj

Forumguru
Die 127.9 is niet het vermogen voor tuning, maar het vermogen wat aan de wielen (na tuning) wordt gemeten. De hogere grafiek (met het motorvermogen) wordt daar via wat rekenwerk uit afgeleid.
 

micky

Forumguru
@Peter-036 Voor de tijd was het bij mij 109pk, relatief weinig in vergelijking met anderen hier, er zijn er die hadden al zo'n 115 voor het chippen, bij mij kwam het waarschijnlijk door de lage km stand (2200 ongeveer).
 

Skodatek1

Forumguru
Zo, vanmorgen bij JD geweest voor de chiptuning.

Na de software aanpassing aangenaam verrast door de koppeltoename van deze 1.4 TSI motor.
Voor de aanpassing had de motor last van pingelen volgens Marc, alleen merkte ik dat niet (was ook minimaal)
maar is nu helemaal verholpen en er waren ook geen foutcodes o.d.

Het rijdt allemaal een stuk rustiger en met name op de snelweg is accelereren verfijnder en soepeler, maar ook sneller over een breed toerental gebied.
Al met al zeer tevreden en ook de goede uitleg van Marc was perfekt.
 
Bovenaan Onderaan