Captain Hook

Forumguru
Da's mooi balen @Japanese Power . Niet leuk als zo'n dure auto, al op zo korte termijn, van dit soort gebreken gaat vertonen. :cry:

Het begrip 'non-conform product' krijgt wel betekenis op deze manier. En Pon en coulance is ook nooit een plezierige combinatie geweest.

Wordt het niet eens tijd om b.v. je rbv om advies te vragen? Of via de BOVAG?

Japanese Power

Donateur
Tsja, de auto is zakelijke koop, ze willen er liever geen energie in stoppen (kost je nl. heeeeeeel veel tijd, geduld en frustratie). Het is deze Skoda nog een jaar en dan exit. Vertrouwen in Skoda is hier intern ook een beetje weg.

ertromp

Forumguru
Helaas gaan veerpoot lagers (toplager) geen auto leven lang mee. Is slijtage onderdeel. Hetzelfde geldt voor draagarmen.
Heb je veel verkeersdrempels of slechte wegen op je routes?

Japanese Power

Donateur
Mijn routes en wegen zijn normaal met her en der drempels zoals overal in NL. Geen gekke zaken, normale rijstijl, zeg maar identiek aan mijn eigen auto. Ik heb gewoon wat vaker iets met deze auto dan de gemiddelde Enyaq rijder.

Garage vond 90K in 4 jaar en dan al dermate speling ook relatief snel maar zij kunnen hier zelf niets aan doen. En zoals gezegd: aanspraak maken op coulance bij PON: succes! Overigens is garage niet de dealer die hem aan ons heeft verkocht.

Arjann

Forumguru
Mag weer niet want in geval van nood moet het klepje open kunnen, APK voorschrift.
Maar zit nu ook dicht geducktaped.
Nee hoor, het systeem moet functioneren: dwz dat het geen storingsmeldingen mag geven. Als het lampje bij SOS dus groen brandt is dit voor de apk in orde. Er wordt niet gecheckt of het kapje open kan

Japanese Power

Donateur
De komende dagen verplaats ik me in een A-klasse. Een Mercedes-Benz A 250 e Business Solution AMG om precies te zijn.

Geen straf, ben ik inmiddels achter. Een pittige bak als je ’m op z’n staart trapt, maar ook heerlijk rustig te cruisen. En vooral: lekker veel knoppen. Gewoon fysieke knoppen. Ouderwets. Praktisch. Misschien zelfs teveel knoppen. I love it.

Is vervangend vervoer want ja… ik heb weer in een kop-staart gezeten met de Enyaq.
De schade aan de achterkant van de Enyaq valt mee maar de schade aan mij is helaas wat heftiger.

In het begin 1,5 week thuisgezeten. Whiplash. Oorsuizen (tinnitus). Ziekenhuis en artsbezoeken. Fysio. Eerste weken flink pijn gehad. En dat terwijl ik gewoon stilstond in de file en de auto achter me alvast dacht van: kom, we gaan weer rijden. Alles stond nog stil. Behalve hij dus.

Gelukkig geen breuk, scheur of verzakking in m’n nek. Maar de spieren hebben wel een optater gehad. Blijkbaar kan dat ook bij lage snelheid prima misgaan. Het gaat gelukkig vooruit. Afgelopen week weer rustig begonnen met werken (deeltijd). Ben er nog niet, maar het gaat de goede kant op.

Voor nu dus even comfortabel revalideren in de A-klasse. Er zijn slechtere plekken om bij te komen ;)

IMG_9304.jpeg

PizzaPieter

Donateur
Fijn van de AMG, maar jeetje wat een heftig verhaal over jezelf.

Hopelijk knap je goed op en als ervaringsdeskundige (met een zware hersenschudding in 2018 waarvan ik nog dagelijks merk dat dat gebeurde): hopelijk knap je langzaam met geduld op.

Klinkt beetje gek (ik wens je wat anders toe), maar bij dit soort letsel is langzaam aan, grenzen respecteren en groeien zoals het zich aandient écht heel belangrijk. Anders dan bij bijvoorbeeld spierverlies, is extra inzetten vaak juist níét de oplossing, en is juist stoppen als de grens bijna bereikt wordt beter. Ik lees dat je de juiste mensen om je heen hebt om te revalideren. Neem hun advies ter harte....ik zou willen dat ik dat beter had gedaan en niet had gedacht....harder en meer is beter en paracetamol lost mn problemen wel op

leon-cupra

Forumguru
Heel veel beterschap.

Mijn broer heeft dat jaren geleden ook meegemaakt. Stilstaan in file en de bestuurder erachter dacht er anders over. Bij hem wagen per Total maar gelukkig mijn broer niet al te schade.

EdK

Forumguru
Man wat een pech heb jij de laatste jaren met dat elektrische karretje....
En doe even de aankomende tijd rustig aan, want anders blijf je er last van houden.
Gewoon ff deze dagen in de tuin gaan zitten met zonnetje erbij en het lichaam tot rust laten komen !
Dus rustig aan en hou de boel goed in de gaten, en ruil dat elektrische karretje gauw in voor wat knaps.
Leopard 4 misschien wat ??

Bovenaan Onderaan