Old Geezer
Lid
Aan alle reageerders, dank voor de suggesties.
Een wielplaat dekt toch ook de boutjes af? Hij is zo groot dat je er wel over mag praten in meervoud.Wist ook niet dat je wielboutkapjes had bij stalen velgen.........![]()
neuhhhhhhhhhh.........Ja toch?![]()
Klopt helemaal en ik verwacht dat het reservewiel past maar met name het voorwiel zou een probleem kunnen opleveren bij sturen en inveren door belading op een hobbelige weg, de beschikbare speling in de velg kan in die situatie te klein zijn en er kan dan iets aanlopen of erger nog, kapot gaan.Is er al geprobeerd om het reserve wiel in kwestie er daadwerkelijk onder te hangen? Even oefenen met een bandje wisselen kan geen kwaad. Scheelt stress langs de vluchtstrook als de situatie zich een keer aandoet.
Klopt, maar langs geen van die wegen wil je stilstaan met een lekke band…Er zijn vele wegen naar Rome.
Onbekend, is niet leesbaar, ik laat het hierbijKlopt, maar langs geen van die wegen wil je stilstaan met een lekke band…
Misschien heb ik het gemist, maar wat is nu de ET van het reservewiel?
8 mm afwijking is zeker voor een reservewiel echt geen probleem. Dat zorgt voor marginaal meer lagerslijtage (niet meetbaar), en qua ruimte gaat het ook wel, want rondom het originele wiel is immers ook nog ruimte voor eventuele sneeuwkettingen.Gelukt.
Na gebruik van de staalborstel en goed schoonmaken is de ET van de 14” velg gevonden, 43 mm en dat is een stuk meer dan de 35 mm die eerder was opgegeven door hemi24 als veilige maat.
Misschien is de reserveband veilig te gebruiken achter maar voor lijkt me niet verstandig…..
Dat had je in de 5 dagen dat dit draadje nu loopt al lang kunnen testen.