Is de DSG echt de meerprijs waard?

0ri0n88

Forumguru
Het ging eigenlijk over de meerwaarde van de DSG ja of de nee.
Hoe je het ook wendt of keert de DSG is meer waard is het niet positief dan wel negatief ;) ik persoonlijk vindt het een heerlijke vinding en vooral omdat het een gewone transmissie is t.o.v conventionele automaat maar dan zonder roerstok :D is voor een ieder persoonlijk maar ik vind het heerlijk en zou niet anders meer willen.
:ot:terugkomend op het helling parkeren in de instructie staat altijd de handrem erop je zal niet de eerste zijn die er de andere dag achter komt dat die zijn auto toch in de garage heeft gezet al dan niet zo bedoelt:maakmegek:

Het ging eigenlijk over de meerwaarde van de DSG ja of de nee.
Hoe je het ook wendt of keert de DSG is meer waard is het niet positief dan wel negatief ;) ik persoonlijk vindt het een heerlijke vinding en vooral omdat het een gewone transmissie is t.o.v conventionele automaat maar dan zonder roerstok :D is voor een ieder persoonlijk maar ik vind het heerlijk en zou niet anders meer willen.
:ot:terugkomend op het helling parkeren in de instructie staat altijd de handrem erop je zal niet de eerste zijn die er de andere dag achter komt dat die zijn auto toch in de garage heeft gezet al dan niet zo bedoelt:maakmegek:
Helemaal eens. Na de vorige (Golf VII tdi dsg) nu weer een ruim jaar met de hand geschakeld. En kan niet wachten tot mijn S3 met dsg geleverd wordt.

0ri0n88

Forumguru
En ik juist nooit.... Wel controleer ik 1x per maand of de handrem niet vast zit.....
Hoe kan die nou vast zitten als je hem nooit gebruikt?:maakmegek:
wat is dat eigenlijk voor iets eigenwijs om de handrem per definitie niet te gebruiken? Kan aan mij liggen ik vind het een handig ding en wel zo een fijne gedachte als die erop staat.
Voor een ieder persoonlijk hoor voordat er mensen zich aangevallen voelen;)

cortrans

Forumguru
Hoe kan die nou vast zitten als je hem nooit gebruikt?:maakmegek:
wat is dat eigenlijk voor iets eigenwijs om de handrem per definitie niet te gebruiken? Kan aan mij liggen ik vind het een handig ding en wel zo een fijne gedachte als die erop staat.
Voor een ieder persoonlijk hoor voordat er mensen zich aangevallen voelen;)
Een DSG (of elke andere automaat) zet je toch standaard in de "P" stand. Ik rij al jaren automaat dus gebruik de handrem nooit, of ik zou inderdaad op een erg steile helling moeten staan.

coreza01

Forumguru
Een DSG (of elke andere automaat) zet je toch standaard in de "P" stand. Ik rij al jaren automaat dus gebruik de handrem nooit, of ik zou inderdaad op een erg steile helling moeten staan.

Sterker nog, tegenwoordig moet je hem zelfs in de "P" stand zetten anders krijg je de sleutel er niet uit. Dat was tenminste zo in de Polo uit 2011. Nu heb ik KESSY en geeft hij aan dat hij in de P stand gezet moet worden anders gaat hij piepen en gaat hij niet op slot.

Skoda-MAN

Forumguru

Nu heb ik KESSY en geeft hij aan dat hij in de P stand gezet moet worden anders gaat hij piepen en gaat hij niet op slot.

En dan sta je wat krap geparkeerd en een ander stoot wat lomp tegen je bumper en dan is dat kleine palletje in je versnellingsbak krom of afgebroken.
Of in de versnellingsbak een tand afgebroken bij een handbak.

cortrans

Forumguru
Tja, hoe groot is die kans....... Ik heb het nog nooit meegemaakt, sterker nog, ik heb het nog nooit gehoord van iemand die dit overkomen is

0ri0n88

Forumguru
Ik rij ook al een poosje automaat mijn bedrijfswagens zijn automaat en ja zet hem altijd in P maar ook altijd op de handrem. Macht der gewoonte mechanisme blijft lekker werken en geeft me een fijner gevoel dan hem zo in die bak te laten kletteren en precies wat @Skoda-MAN zegt een ander helpt hem zo om zeep. Gaat niet om de grote van de kans je hoeft maar aan de beurt te zijn en je ben de sigaar.
zat redenen om gewoon de hamdrem te gebruiken. Op je praktijkexamen zak je mooi als je hem niet gebruikt;) maar ieder zijn ding zoals ik eerder al zei

Canon-Eye

Forumguru
en dan is dat kleine palletje in je versnellingsbak krom of afgebroken.
Of in de versnellingsbak een tand afgebroken bij een handbak
Koudwatervrees, volgens mij.
Die tandwielen zijn behoorlijk solide, dat breekt zomaar niet af.

Sterker nog: als er door "parkeerlompheid" wél een tand van een tandwiel zou afbreken, dan is de klap wel zo hard geweest dat er van de rest van de auto ook niet veel bruikbaars meer over is...
Bovendien had dan de handrem (meestal op de achterwielen) toch ook niet geholpen om je aandrijving (op de voorwielen) te beschermen.

0ri0n88

Forumguru
Koudwatervrees, volgens mij.
Die tandwielen zijn behoorlijk solide, dat breekt zomaar niet af.

Sterker nog: als er door "parkeerlompheid" wél een tand van een tandwiel zou afbreken, dan is de klap wel zo hard geweest dat er van de rest van de auto ook niet veel bruikbaars meer over is...
Bovendien had dan de handrem (meestal op de achterwielen) toch ook niet geholpen om je aandrijving (op de voorwielen) te beschermen.
Zeker nog nooit de Parijse manier van parkeren mee gemaakt ze douwen je rustig een halve meter naar voor of achter hier in de stad en dan wil ik dat palletje nog wel is zien.
In de instructie staat duidelijk dat je de auto op de handrem dient te zetten lijkt me duidelijk en simpel zat. Je hoeft het niet te doen uiteraard maar ik zie er het nut en de moeite niet van in.

Bovenaan Onderaan