Inwendig reinigen kop TSI motor?

CDK

Forumguru
Als er interesse voor een Group Buy is laten jullie het maar weten, dan wil ik me daar wel voor inzetten. Ik heb al eens contact gehad met deze firma, in eerste instantie was ik begonnen te onderhandelen om de nazomer meet daar te organiseren, tot @Joske het over nam omdat hij al met VAG Techniek bezig was.
Wel stel ik voor dat we dit pas doen ná de meet van 6 september, waar @ertromp mét assistente én visitatiecamera aanwezig zal zijn en tevens diepgravend inwendig onderzoek zal doen ;)
 

andrehj

Forumguru
Zo te zien werkt hij met een plastic weerhaakje. Dan moet je er een platte schroevendraaier in steken om het weerhaakje los te krijgen.
Dat heb ik al geprobeerd, maar het lukte niet. Ik had meer het idee dat ik het binnenste deel van het mechanisme eerst naar met toe moet bewegen (het lijkt los te staan van de rest), maar ook dat wil niet.
Ik hoop hier iemand te vinden die deze specifieke connector al eens los heeft gehad en me precies kan vertellen wat ik moet doen.
Connector closeup.png
 

dirkkroneman

Forumguru
Gewoon idd klemmetje met een schroevendraaier loshalen. Daarna met een torx schroevendraaier de sensor los schroeven. Ik heb net even gekeken, zou de staat vd sensor ook al iets kunnen zeggen over hoe de kop eruit ziet? Bij mij zit er minimale vervuiling op en gezien hij in september bij TVS op de bank bovenmaats gepresteerd heeft en voor een klein poosje terug nog gechipt en uitgebreid gelogd.. Dus ik verwacht dat het wel bij mij meevalt, maar ik geef in september gewillig toegang tot z'n gaatje aan Erik :D
 

ertromp

Forumguru
Gewoon idd klemmetje met een schroevendraaier loshalen. Daarna met een torx schroevendraaier de sensor los schroeven. Ik heb net even gekeken, zou de staat vd sensor ook al iets kunnen zeggen over hoe de kop eruit ziet? Bij mij zit er minimale vervuiling op en gezien hij in september bij TVS op de bank bovenmaats gepresteerd heeft en voor een klein poosje terug nog gechipt en uitgebreid gelogd.. Dus ik verwacht dat het wel bij mij meevalt, maar ik geef in september gewillig toegang tot z'n gaatje aan Erik :D
Zeker als er veel vervuiling is dan zal die sensor ook aangetast zijn. Kun je ook terugzien op diverse youtube films.
M'n kopje is nog te groot voor je gaatje Dirk :deuk: Moet eerst een kleinere op de kop zien te tikken.
 

CDK

Forumguru
ik kom wel eens langs bij je in Apeldoorn als ik weer eens op de terugweg uit het oosten vandaan kom met m'n Superbee ;) Dan kunnen we eens passen :D Meten is weten! :jaja:
 
Bovenaan Onderaan