Interesse tot koop van de Kodiaq?!

Sportstoelen in een SUV... ik hou er niet van, die horen naar mijn idee in een auto welke niet hoger is dan twee van zijn eigen banden. Maar meningen verschillen.
 

CDK

Forumguru
Alleen die meerprijs:sterretjes:. €1000,- per stoel:fool:.

Nee dat is niet correct, bij die meerprijs van 1990,- zit ook zwart lederen bekleding bij in en dan is het opeens weer een koopje. Want kies je alleen voor leder dan ben je dat bedrag ook kwijt, dus eigenlijk heb ik de sportstoelen gratis ;)
 

CDK

Forumguru
Sportstoelen in een SUV... ik hou er niet van, die horen naar mijn idee in een auto welke niet hoger is dan twee van zijn eigen banden. Maar meningen verschillen.

Smaken verschillen @dverheij, ik heb er in gezeten tijdens de Essen Motorshow en ze zitten voor mij zoveel beter als de standaard stoelen dat ik ze kost wat het kost er in wilde hebben. Daarbij passen ze ook wel bij mijn tuningproject wat gepland staat.
 

duijt

Forumguru
Heb bekleding zwart stof besteld. Zie op de foto dat het volgens mij de stoffen bekleding is die in de Superb Ambition zit. Vind hem niet echt top. Twijfel of ik er toch geen leer of leer/alcantara van moet maken. Vind de laatste eigenlijk wel chique. Zie ook dat sommigen de combinatie leer/alcantara hebben besteld. Vraag mij alleen af of dat alcantara niet erg kwetsbaar is voor slijtage en vlekken (kids aan boord), zodat het beter is volledig leer te doen. Suggesties?
 

Frenk21

Forumguru
@duijt , je kan op de configurator de bekledingen zien. De ambition en style hebben andere bekledingen.
Maar als je toch voor leer zou gaan, zou ik het sportpakket bestellen;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

duijt

Forumguru
Klopt dat de Kodiaq Ambition en Style andere bekledingen hebben. Maar de Style bekleding is die van de Superb Ambition Business...Vwb sportpakket: verschil is volgens mij sportstoelen ipv gewoon, flippers en lichtmetalen pedalen. Is misschien die 500 euro waard. Maar vind dat alcantara wel mooi, tenzij dat te kwetsbaar is. En alcantara kan dan weer niet in het sportpakket volgens mij.
 

Frenk21

Forumguru
als ik in de configurator kijk, is de bekleding van de Kodiaq style business anders dan de Superb ambition business.
Maar dat weten we pas zeker zodra de K in de showroom staat.
Wat betreft akcantara, het is meer effen materiaal. Dus zal je eerder wat op zien. Het schijnt ook sneller warm te worden als het in de zon staat. Alcantara zit overigens in de Yeti joy standaard. Deze zal bij je dealer wel in de showroom staan.
En het sportpakket, ja het is een extra uitgave, maar dan krijg je wel gave stoelen met een ander stuur. En inderdaad alleen in zwart leer.
 

CDK

Forumguru
Zelf heb ik het sportpakket genomen en dus leer, maar alcantara heb ik op internet opgezocht is een erg slijtvast en beter alternatief voor suède, dus ik denk dat je daar wel goed mee zit. Is eigenlijk een extreem hecht geweven microvezeldoek.
 

mOTiVe

Lid
Ik kies het liefst de Style Business maar ik vind zowel de bekleding als de interieurlijsten van de Ambition een stuk mooier... daardoor ben ik toch aan het twijfelen of ik dan een Ambition Business moet nemen met extra opties ipv een Style Business...

Dat idee had ik ook, het "duo-tone"-concept van de Style vond ik maar niets. Maar als je de configurator bekijkt dan heeft de beige-bekleding ook een "duo-tone" door zwart aan de randen te combineren. Persoonlijk vind ik dat toch wel weer mooi.

Eerst had ik een 150pk Ambition Business geconfigureerd maar die werd te duur. Daarom heb ik de 120pk versie gekozen maar dan wel in Style uitvoering opdat ik met de extra opties het verlies van de DSG en vermogen kan compenseren. :) Nog even afwachten op de definitieve offerte om te kunnen bestellen (en dan nog even wachten op de levering....)

Het verschil tussen de Style Business en de Ambition Business was voor mij te klein. Ik had in de Ambition ook al Parkeerassistent 3.0, verwarmbare voorstoelen en climatronic met 3 zones gekozen. Dat zit standaard al in de Style. En de Area View, Canton Sound en Columbus zijn meer dan welkom.
 

duijt

Forumguru
Heb een derde zitrij besteld. Maar vraag mij nu af: is de beenruimte op de tweede rij dan hetzelfde als in een 5-zitter? Of kunnen de stoelen op de tweede rij in een 7-zits minder ver naar achter?
 

CDK

Forumguru
Heb een derde zitrij besteld. Maar vraag mij nu af: is de beenruimte op de tweede rij dan hetzelfde als in een 5-zitter? Of kunnen de stoelen op de tweede rij in een 7-zits minder ver naar achter?

@duijt, ik heb zowel is Essen als in Brussel gepast in de 5 en in de 7 zitter. In de 7 zitter in beduidend minder ruimte op de middelste zitrij, ook als de bank in de achterste stand geschoven is. Dit is de reden dat ik voor de 5 zitter gegaan ben en niet voor de 7 zitter.
 

duijt

Forumguru
Hmm, dan moet ik de derde rij nog eens heroverwegen. Maakt het nog uit of de derde rij is opgezet of neergeklapt? Zie bijv in de 1,5 uur durende review op Autogefuhl dat de ruimte op de achterbank in de 7-zitter 'superb' wordt genoemd als die helemaal naar achter is geschoven. Maar dan staat ook de derde zitrij overeind. Kan me voorstellen dat juist als die derde rij is neergeklapt hij de ruimte om met rij twee naar achter te schuiven wat beperkt.
 
Bovenaan Onderaan