"Inleerproces" DSG??

Geeft niet @Rosinfield .
Moet het zelf nog allemaal ondervinden . Had beetje moeite hem weer in D tegen krijgen . Zal ook beter Op de maxidot kijken .

Wat me verder opviel is dat de S stand door ging tot iets in het rood en D er net onder . En .. zeg je houd je gas vast op zeg 5000 toeren dan kan dat in S .
Dus ik geloof wel dat je ,vooral bij bochtenwerk , hem hoger in de toeren kan houden en dus sneller zal zijn als in D .
Straks weer vrolijk verder proberen
 

Joske

Forumguru
de oplossing is gevonden, hebben we slechts 3 pagina's voor nodig gehad :D alhoewel, volgens mij was post #2 ook vrij juist dan.... :lezen:

...


:laugh:

maar we hebben weer allemaal iets bijgeleerd :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob

MarcoO2

Forumguru
Ik vind de standaard S-stand ruk. Het enige wat hij doet, is langer in de versnelling hangen, inderdaad tot in het rood. Maar daar trek je niet sneller van op... het gaat niet om lang in de versnelling hangen, maar om op het juiste toerental te blijven hangen. En dat doet de standaard S echt beroerd. Zelf je schakelmoment kiezen is dan veel beter. Even naar de DSG-dokter als je dat beter wilt hebben.
 

Racebluetje

Senior Member
Ik vermoed dat ik op die rit naar Veenendaal per ongeluk, zonder er erg in te hebben, de S stand heb ingeschakeld. Heb inmiddels enkele ritten gemaakt en in de D stand werkt de DSG zoals het 'hoort'.
Alle meelezers mijn hartelijke dank voor het meedenken!!! :jaja:

Je bent niet de enige wie dit is overkomen is wij hebben toen wij de auto gingen kopen ook een proefritje in skoda fabia met DSG gemaakt.
Ik zei tegen me partner wat rijd dit verschrikkelijk zoveel toeren ik hoef echt geen automaat in de Skoda daar wij ook een Audi A4 automaat in het verleden hadden gehad en die reed veel soepeler.
Toen we terug kwamen bij de dealer hebben we gezegd dat het niet erg lekker reed waarop hij zei ow dan hadden jullie hem waarschijnlijk in stand S staan en ik had het jullie ff uit moeten leggen ,we hebben naderhand wel verschrikkelijk gelachen:D omdat we echt dachten dat het aan de DSG versie lag .Foutje
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het heeft er dus alle schijn van dat het ergonomisch gezien een bijzonder ongelukkige verandering is. Gelukkig betreft het niet de veiligheid, maar het blijft kwalijk dat je iets als een transmissie ongemerkt in een andere configuratie kunt zetten. Zoiets moet alleen kunnen door een discrete handeling, waarbij je echt iets duidelijk in een andere stand moet zetten.
 

andrehj

Forumguru
Ben ik het niet mee eens . Ik zie geen verschil in de stand van de hendel in D of S . Er gaat ook geen ander lampje branden , D en S blijven samen branden ..
Dat is toch wel erg bijzonder. Normaliter brandt het D-lampje als ie in D staat, en als je em dan nog een standje verder naar achteren trekt gaat het D-lampje weer uit en het S-lampje aan.

Edit: Laat maar. Na het lezen van alle posts blijkt het te zijn veroorzaakt door een (niet bepaald ergonomische) wijziging van de bediening.
 

CDK

Forumguru
De 1e x dat ik met een O3 RS reed wist ik niet eens hoe ik de pook in de S kreeg :bloos: Via de Columbus toen maar de sportstand geselecteerd ;)
 
Bovenaan Onderaan