"Inleerproces" DSG??

CDK

Forumguru
nee dat verhaal klopt inderdaad niet, een reset naar de basisinstelling is met 1 druk op de knop gedaan (als de laptop aangesloten is op de obd uiteraard :jaja:
 

CDK

Forumguru
@Piccolootje, je hebt een nieuwe Fabia, dit zou echt niet nodig moeten zijn :nono: Als je niet tevreden bent of problemen ondervind is het aan je dealer om dat op te lossen lijkt me.
 

Alpha

Donateur
Ik zou eerst nog maar eens een paar ritten maken voor je dingen gaat resetten.

Ik zou dat voorlopig ook even niet zelf doen. Je hebt garantie. Dan hoort de dealer je te helpen. En als je vindt dat die dealer geen goed werk levert dan geef je dat aan in de enquete die je nog gaat krijgen en bel je met Pon om een klacht in te dienen.

Dat laatste lijkt me nu nog erg extreem. Rijd eerst nog maar eens een paar ritten.
 
@Piccolootje, je hebt een nieuwe Fabia, dit zou echt niet nodig moeten zijn :nono: Als je niet tevreden bent of problemen ondervind is het aan je dealer om dat op te lossen lijkt me.
Dat is juist. Maar nu blijkt dat mijn dealer in één gesprek al op twee punten onjuistheden heeft verkondigd (inleren DSG en half uur programmeren + testrijden) heeft het vertrouwen in diens bekwaamheid inmiddels een flinke deuk opgelopen.
 
Ik als DSG leek met mijn eerste DSG sta er nog steeds van te kijken hoe alles werkt . Rustig gasgeven is snel opschakelen Iets meer is iets later opschakelen en volgas is helemaal doortrekken. Moet er nog steeds een beetje aan wennen , maar vind het heel erg fijn rijden.
Alleen heb ik de S stand nog niet helemaal uitgeprobeerd , want moet je dan zelf schakelen of doet ie het uiteindelijk zelf?? In D en volgas gaan de toeren ook al tot max namelijk:D
 

Alpha

Donateur
Ik als DSG leek met mijn eerste DSG sta er nog steeds van te kijken hoe alles werkt . Rustig gasgeven is snel opschakelen Iets meer is iets later opschakelen en volgas is helemaal doortrekken. Moet er nog steeds een beetje aan wennen , maar vind het heel erg fijn rijden.
Alleen heb ik de S stand nog niet helemaal uitgeprobeerd , want moet je dan zelf schakelen of doet ie het uiteindelijk zelf?? In D en volgas gaan de toeren ook al tot max namelijk:D

Haha nee hoor. Bij de S blijft hij ook uit het rood maar trekt hij langer door en schakelt hij dus niet zo snel op. M.a.w. Je trekt sneller op.

Je gaat pas zelf schakelen als je de pook naar rechts beweegt. Dan kun je omhoog en omlaag schakelen.

Ik ben helaas soms een kickdown aso... Ik moest mijn Corsa altijd doortrappen om van de plek te komen... Ik vergeet nog soms dat ik een automaat heb :-)
 
S is toch ook naar rechts . Dus hij schakelt zelf. .. ik snap het nog steeds niet , morgen maar proberen ( kan nu wel over de 2500 km )
 

Rosinfield

† In Memoriam
naar rechts is handmatig. S is gewoon helemaal naar je toe (S). Ik vond S in de standaardfiguratie niet prettig (onnodig lang doortrekken zonder toegevoegde waarde). Met de software aanpassing, waarbij hij wat eerder opschakelt, is het prima te doen
 
Hahahah , ik dacht dat ik het wist/daar kom ik wel uit . Blijkbaar is de S stand niet een positie van de hendel ..
Maar goed , hij gaat goed van zijn plek , best wel snel toch .
Dit gaat ik nog wel is uitproberen
 

Rosinfield

† In Memoriam
het is wel degelijk een positie van de handel. Die kun je in S, D, N, R en P zetten. Tijdens het rijden zet je hem gewoon in S, of meteen voor je wegrijdt
 
Ben ik het niet mee eens . Ik zie geen verschil in de stand van de hendel in D of S . Er gaat ook geen ander lampje branden , D en S blijven samen branden ..
 
Hierdoor klinkt het mij heel aannemelijk dat de TS prongeluk de DSG op S heeft gezet .
Vanmiddag op de terugweg gaat ik nog wel even experimenteren ..
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat zou ik zorgwekkend vinden......
En wat staat er dan op je display op het dashboard? Ik neem aan S of D
En ook al heeft hij hem per ongeluk op S gezet, dan zou je niet zo'n ingrijpend effect krijgen
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, normaal gesproken kun je de handel in S of D zetten en licht het bijbehorende lampje op en in je dashboard zie je dan rechts bovenin S1, S2 etc of D1, D2 etc
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ben ik het niet mee eens . Ik zie geen verschil in de stand van de hendel in D of S . Er gaat ook geen ander lampje branden , D en S blijven samen branden ..

Ik snap dit echt niet, het zijn toch duidelijk twee verschillende standen? Hij staat of in D of in S, waarbij de handel in S een stuk meer naar je toe staat
 
Bovenaan Onderaan