Mijn naam is Daan en ik heb sinds een week een Skoda Yeti 4x4 1.8TSI. (Zal me even officieel voorstellen zodra ik er tijd voor heb.)
Iemand al eens geslaagd om dit ergens op te halen of voordelig te bestellen? Ik heb wel het juiste artikelnummer gevonden (LAS630010), maar niet zo 1, 2, 3 een adresje waar te bestellen. Het zijn wel specials zo te zien. Het zit me vooral dwars €30 of meer neer te leggen voor 8 ‘boutjes’.
En oh ja.. het zijn wel degelijk
schroeven.
Het verschil tussen een bout en een schroef zit in de kop en niet in het schroefdraad.
Quote:
“De 'juiste' definitie is dat bij een bout de steel voorzien is van een kop die meestal zeskantig is en waarmee de bout volgens de norm
NEN 5501 aan de buitenkant aangedraaid kan worden. Wordt de mogelijkheid tot aandraaien verkregen door een uitsparing in de kop, dan spreekt men van een schroef. De uitsparing daarbij kan bijvoorbeeld zijn: een rechte sleuf, een kruissleuf, een binnenvierkant of -zeskant, een zespuntige ster of een twaalfpuntige ster.”
Inbus’bouten’ dus vallen dus ook onder laatst genoemde. Maar vrijwel iedereen noemt het bouten, dus laten we er niet te zwaar aan tillen.
Bron:
Wikipedia