Ik zoek 8 x inbusbout voor dakdragers

Hornbach.nl
Kun je per stuk halen
Ah ik ontdek dat ik toch die andere soort zoek dan de topic starter.
Ik moet de LAS630010 hebben (zie bijlage). Zal ze gewoon moeten bestellen bij de dealer ben ik bang..
 

Bijlagen

  • IMG_9177.jpeg
    IMG_9177.jpeg
    161,5 KB · Weergaven: 12
Er is ook nog de houtdraaibout: die vreet zich dankzij z'n punt het hout in, maar heeft wel een zeskant als kop zodat je 'm met bv. een steeksleutel in- of uitdraait...
En volgens de (inmiddels vervallen) NEN 5501 noem je dit dus een bout, omdat je deze met een stuk gereedschap aan de buitenzijde van de kop aandraait.
 

EdK

Forumguru
Alles waar Metrisch schroefdraad op zit is bij mij een bout en alles wat je het hout indraait is een schroef op de houtfret na dan.... :koffie:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ken en gebruik het begrip "houtdraaibout" evengoed al dik 65 jaar. Gewoon van mijn vader geleerd... En elke ijzerwinkelier weet precies wat ermee wordt bedoeld.
Die NEN-norm zal er toen nog niet geweest zijn, vermoed ik, en ik heb me daar sowieso nooit mee vermoeid.
 
Alles waar Metrisch schroefdraad op zit is bij mij een bout en alles wat je het hout indraait is een schroef op de houtfret na dan.... :koffie:
Geldt voor mij eigenlijk ook. En sinds die NEN5501 er niet meer is, zeg je het altijd goed, hoe je het ook noemt. Als je mekaar maar snapt, das het belangrijkst.
 
N 91134701 zijn M8x50 en kan je overal gewoon kopen (denk ik)

LAS630010 zijn die speciale korte inbusjes die je aan de binnen-zijkant van de dakrails schroeft om de houders van de dakdragers te positioneren. Die zoek ik
f5fca9176cd8fa8a575693afe4cf7838.jpg
 

Tees

Donateur
Ik zou die idd gewoon bij de Skodadealer halen, zal de wereld niet kosten. Moet je er wel een in de buurt hebben die nog een magazijn heeft, hebben ze lang niet allemaal meer. Ik ben gelukkig met een dealer in de buurt die er nog wel een heeft, één mailtje en de dag erna ligt het onderdeel klaar, voor een prijs die dicht in de buurt van ETKA komt. Geen vage toeslagen of wat dan ook dus.
 
Bovenaan Onderaan