Ik zoek 8 x inbusbout voor dakdragers

fishafish

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar 8 inbusbouten om de skoda yeti te voorzien van z'n dakrails. Heeft er iemand nog liggen of weet van een betaalbaar adresje (liefst niet uit de UK)?

Hartelijk dank,

Karel

jjdeman

Nieuw lid
Ik ben ook op zoek geweest en het makkelijkste is gewoon bij de skoda garage bestellen.
2 maal LAS630010. (totaal 8 boutjes voor dakdrager) totaal €31,90

B-S

Lid
Hornbach? Zij hebben een groot assortiment aan boutjes.
RVS Paleis zou je ook even kunnen proberen..

Succes.

Laatst bewerkt:

fishafish

Nieuw lid
Ik heb niet het idee dat TS de dragers zo op z'n dak wil schroeven... :D

Nee niet van plan ;)

Dit is wat je nodig zou hebben voor bevestiging van de originele dakdragers :

Bekijk bijlage 96530

Dit zijn niet de onderdelen die er standaard bijhoren, ik heb ze tussentijds wel op deze site kunnen terugvinden en ga ze me waarschijnlijk hier wel bestellen (jammer van de 20 euro verzendingskosten)

@fishafish
jezelf voorstellen wordt op fora doorgaans gewaardeerd en kan klik hier

Hallo, ik heb me ooit al eens voorgesteld hier denk ik, mogelijks heb ik de foute login gebruikt ofwel is m'n post verdwenen? :sterretjes:

Canon-Eye

Forumguru
Lid geworden in 2011 zie ik - alleen is ergens na die tijd wellicht je hele historie verdwenen, want ik zie op dit moment maar 2 berichten (en die staan dus beide in dit topic).

EdK

Forumguru
Schroeven gebruik je voor in hout
Bouten in de gangbare maten m3, m4, m5,m6, m8,m10 en m12 is een metrisch draad waar je een moer op draait of die je in een getapt gat draait....

B-S

Lid
Ik heb mijn post maar aangepast voor de taalpuristen hier. Feit is dat de Hornbach heel veel boutjes heeft. Ooit voor de motor een boutje nodig gehad die bij BMW alleen per 10 stuks te bestellen was. Bij Hornbach geslaagd voor €0,07 cent. Succes met de zoektocht.

EdK

Forumguru
@B-S je zal mij geen fout woord over hornbach horen zeggen hoor.
Ben mbt bouwmarkten echt een fan van ze want ze hebben veel heellll veel !
En het feit dat ik zelf me aantal ( stuks of in grammen ) kan pakken , tsja dat is gewoon top
En hun assortiment is veel heellllll veel.
En hun personeel weet waar ze over praten en ze kunnen ook echt een advies geven.

Maar je moet wel de juiste naam gebruiken voor juiste artikel...
Je noemt een bloed mooie blondine ook geen lelijke kerel.......:cool:

Tees

Donateur
Als je zelf gaat shoppen bij de bouwmarkt wel even op de kwaliteit/specificatie letten! Treksterkte maakt nogal uit voor bouten op een auto. Stel je hebt 12.9 nodig, maar je koopt 8.8, dan heb je toch een derde minder treksterkte. Zou jammer zijn als ze afbreken op de snelweg...

Cordoba

Forumguru
Maar je moet wel de juiste naam gebruiken voor juiste artikel...
Je noemt een bloed mooie blondine ook geen lelijke kerel.......:cool:
Misschien voor de rust thuis toch handiger om het over die lelijke kerel bij de Hornbach te hebben in plaats van die bloedmooie blondine bij de Hornbach. ;)

Wat de bouten betreft: het valt mij op dat in het citaat van @hemi24 gesproken wordt over zelftappende bouten, dat roept bij mij toch wat vragen op. Een M8 x 50 mm inbusbout moet makkelijk te vinden zijn bij een behoorlijke DHZ-zaak, maar ik vraag me af wat het 'zelftappend' in het geval van een metrische draad in zou moeten houden.

hemi24

Forumguru
Dit zijn niet de onderdelen die er standaard bijhoren, ik heb ze tussentijds wel op deze site kunnen terugvinden en ga ze me waarschijnlijk hier wel bestellen (jammer van de 20 euro verzendingskosten)

Grappig dat je dat zo stellig beweert, aangezien de schroeven die ik aangaf ook gewoon onderaan de website staan die je zelf opgeeft:

1653422763929.png

De schroeven waar ik op doel zijn om de dakrails aan het dak van de Yeti te bevestigen.

De bouten die jij toont worden in de zijkant van de langsdragers geschroefd.

1653423298211.png

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Misschien voor de rust thuis toch handiger om het over die lelijke kerel bij de Hornbach te hebben in plaats van die bloedmooie blondine bij de Hornbach. ;)
Ik weet niet wat je je in je hoofd haalt maar die mooie blonde en je lijkt meteen al van slag te zijn.....
Want in mijn tekst staat het geheel buiten Hornbach om.....
Je gaat me toch niet vertellen dat het kwijl al uit je mond kwam toen je bloedmooie blondine las en meteen van slag was ???:deuk:

Mijn naam is Daan en ik heb sinds een week een Skoda Yeti 4x4 1.8TSI. (Zal me even officieel voorstellen zodra ik er tijd voor heb.)

Iemand al eens geslaagd om dit ergens op te halen of voordelig te bestellen? Ik heb wel het juiste artikelnummer gevonden (LAS630010), maar niet zo 1, 2, 3 een adresje waar te bestellen. Het zijn wel specials zo te zien. Het zit me vooral dwars €30 of meer neer te leggen voor 8 ‘boutjes’.

En oh ja.. het zijn wel degelijk schroeven.
Het verschil tussen een bout en een schroef zit in de kop en niet in het schroefdraad.
Quote:
“De 'juiste' definitie is dat bij een bout de steel voorzien is van een kop die meestal zeskantig is en waarmee de bout volgens de norm NEN 5501 aan de buitenkant aangedraaid kan worden. Wordt de mogelijkheid tot aandraaien verkregen door een uitsparing in de kop, dan spreekt men van een schroef. De uitsparing daarbij kan bijvoorbeeld zijn: een rechte sleuf, een kruissleuf, een binnenvierkant of -zeskant, een zespuntige ster of een twaalfpuntige ster.”
Inbus’bouten’ dus vallen dus ook onder laatst genoemde. Maar vrijwel iedereen noemt het bouten, dus laten we er niet te zwaar aan tillen.
Bron: Wikipedia

hemi24

Forumguru
Inbusbout is dus gewoon een bout; een schroef is iets met een punt eraan welke zichzelf in het materiaal vreet/trekt.

Een bout draai je in vooraf gemaakt tegendraad, hetzij inwendig getapt of d.m.v. een moer.

:koffie:

Inbusbout is dus gewoon een bout; een schroef is iets met een punt eraan welke zichzelf in het materiaal vreet/trekt.

Een bout draai je in vooraf gemaakt tegendraad, hetzij inwendig getapt of d.m.v. een moer.

:koffie:
Niet dus. Ik heb dit zelf ook altijd gedacht, maar bleek dit dus ook verkeerd aangeleerd te hebben. Lees dat stuk op Wikipedia maar eens goed. Dat is dus precies de (hardnekkige) spraakverwarring.
Overigens, de norm NEN 5501 is in 2011 vervallen verklaard. Er is geen alternatief voor gekomen. Dit houdt in dat er geen geldende regelgeving meer is over wat nu een bout of schroef is, per definitie. Dus een inbus schroef of inbus bout is beide goed.

Bijlagen

• IMG_9176.png
    IMG_9176.png
    364,6 KB · Weergaven: 7

Canon-Eye

Forumguru
Er is ook nog de houtdraaibout: die vreet zich dankzij z'n punt het hout in, maar heeft wel een zeskant als kop zodat je 'm met bv. een steeksleutel in- of uitdraait...

Bovenaan Onderaan