Ik wil een Octavia Combi benzine kopen

rutgerm

Senior Member
Dat weet ik morgen ietsje beter, en over een maand nog meer. :)
Lijkt me een betrouwbare club. Dat hoorde ik ook van een andere garage bij hun in de buurt. Online ook geen slecht nieuws over ze te vinden. Velgen zijn inderdaad gewisseld voor de standaard 16" lmv.
 
Ja hij heeft eigenlijk alles wat ik zoek in een andere auto is op zich een mooie auto. Alleen weet ik niet wat de auto doet qua verbruik
 

CDK

Forumguru
mooie auto! is door een relatief kleine dingen nóg mooier te maken. heerlijke motor ook die 1.8tsi is ook nog leuk te chippen trouwens. verbruik hangt erg af van je rechter voet, zuinig rijden kan, maar slurpen kan hij ook
 

CDK

Forumguru
Het is sowieso al een prachtige auto hoor, dat voorop gesteld!
Persoonlijk zou ik de huidige velgen voor winterbanden gebruiken en er een nieuw/ander mooi setje velgen onder leggen die 1 of 2 maatjes groter zijn en als het budget het toe laat een stukje verlagen, maar dat zijn dingen waar iedereen anders tegen aan kijkt. Het is en blijft nu al een heel mooie auto.

Greetz Corné
 

rutgerm

Senior Member
Met name of de distributieketting al eens vervangen is. En of de auto ook ratelt als je hem start. Als hij ratelt: weglopen. Dan is de distributieketting uitgerekt en kan er al meer schade zijn.
 

turboturbo

Forumguru
Ja hij heeft eigenlijk alles wat ik zoek in een andere auto is op zich een mooie auto. Alleen weet ik niet wat de auto doet qua verbruik

Was al genoemd, hoor:

In praktijk lijkt het verbruik tussen de 1.2 en 1.4 niet zoveel uit te maken als op papier. Daarom voor 1.4 gekozen. Heb je net iets meer lol mee.

Houdt bij de 1.8TSI wel rekening met een fors verbruik: de meeste berijders komen niet veel boven de 1:10 à 1:11 uit. En check inderdaad de kettingspanner: daarop is de motor van mijn eerste 1.8TSI in de soep gelopen.

Ik krijg steeds meer het idee dat je telkens weer afwijkt van de keuzes die je had gemaakt. Eerst zo kaal mogelijk, dan zo aangekleed mogelijk, dan liefst zuinig, nu ga je toch een 1.8tsi proefrijden, etc.

Is er niet iemand in je omgeving met verstand van auto's, die je mee kunt nemen voor je een definitieve aankoop doet? Je zou ook een aankoopkeuring bij een andere garage kunnen bespreken, daar betaal je dan gewoon wat voor, maar dan heb je op papier wat de staat van de wagen is, en wat je de komende 1 a 2 jaar aan onderhoud kan verwachten. Daar kun je dan zelfs nog zaken op bedingen, bijvoorbeeld dat de verkoper nog bepaalde punten aan pakt, of je korting geeft op de aanschafprijs.
 
Misschien heb ik bepaalde dingen niet goed uitgeled/ gezegd. Het gaat mij om een zo aangekleed mogelijk versie omdat ik verplan ben er toch een tijdje in ga rijden. Wat betreft de motor wil ik ze gewoon allemaal uitproberen om zo een gevoel erbij te krijgen wat betreft de keuring die ga ik zeker doen.
 
Morgen langs voor een proefrit met de 1.8 dsg. Meneeer belde mij net om iets te vragen en ik vroeg hem ivm de distributie ketting en hij zei dat dit niet nodig was. Letterlijk zei hij het boekje voor mij liggen en er staat.


90.000 km riem CONTROLEREN voor benzine motoren 4 cylinder
150.000 km riem vervangen voor dieselmotoren ( valt deze dus buiten )
180.000 km Riem vervangen voor Benzine motoren 2.0 l ( valt deze dus buiten )

Staat dus niets over 4 cylinder benzine turbo motor vervangen.

Ik zal morgen nog even de dealer opbellen voor de zekerheid om dit na te vragen, hij is in ieder geval aan de hand van het boekje nog niet vervangen. Maar zoals ik het nu uitgezocht heb
Hoeft hij dus ook niet vervangen te worden, Alleen controleren ivm Ketting.

Stempels van de dealer kwa onderhoud staan netjes afgestempeld.

Auto is bijna klaar van de poets plek, Is heel
 
Bovenaan Onderaan