Ik wil een Octavia Combi benzine kopen

Noord26

Forumguru
Zo te zien een ex-lease auto. En daar is niets mis mee, want die krijgen tenminste op tijd de beurtjes. Als je serieus interesse hebt een bod doen incl 6 of 12 maanden BOVAG-garantie. Binnen die tijd komen eventuele gebreken wel aan de orde en ben je dan gedekt hiervoor.
 

Cordoba

Forumguru
Auto is door de 1e eigenaar ingeruild en staat sinds eind juni bij de verkoper. Gezien de km-stand zijn er behoorlijke afstanden mee gereden, dus naar verhouding weinig slijtage (korte stukjes is gewoon slecht voor een motorblok)

Prijs van een Octavia weet ik te weinig van, aanbieder ken ik ook niet, dus daar zeg ik niets van. Wat mij wel opvalt, dat je oorspronkelijk een zo kaal mogelijke versie zocht, en deze toch behoorlijk aangekleed lijkt.

Check wel even hoe het met onderhoud en distributiewissel zit, en met de waterpomp. (dat kunnen wel eens zaken zijn, die bij deze auto voor de deur staan, verder de normale dingen checken zoals bandenprofiel, remblokken en niet te vergeten de remschijven)
 

Havana

Forumguru
Een O2 is niet ruim achterin. Mijn zoon van 1,5 trapt met zijn voetjes vrolijk tegen mijn rug aan, zittend in zijn Maxi Cosi Tobi stoeltje.
 

rutgerm

Senior Member
Ligt aan je definitie van ruim. Hij is ruimer dan een Golf. Zit tussen twee segmenten in. Een Mondeo is ruimer. Een Superb helemaal. Maar in dit segment kun je niets ruimers krijgen.
 

rutgerm

Senior Member
Handbak. Ik zou een DSG ook wel graag gehad willen hebben hoor. Maar is minder keuze in. DSG is wel comfortabel en zuinig. Zeker als je veel op de cruise control rijdt wel makkelijk.
Maar handbak is minder risico op gezeur en meer aanbod. In praktijk lijkt het verbruik tussen de 1.2 en 1.4 niet zoveel uit te maken als op papier. Daarom voor 1.4 gekozen. Heb je net iets meer lol mee.
Maar als ik een 1.8 had gevonden in mijn prijsklasse had ik dat gedaan.
Overigens heb ik specifiek gezocht naar Elegance Businessline.
Wilde wel graag auto-lampen en ruitenwissers, lichtmetaal en dual zone climatronic.
 
Stond er veel km op jouw auto toen je hem kocht. Ik ben nog aan het overwegen welke motor ik zou nemen en als het een dsg of handbak wordt. Ik zoek eentje met xenon verlichting.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb ervaring met twee o2's 1.8TSI, een met handbak en een met DSG. Hoewel de DSG echt perfect is, is de handmatige zesbak ook echt niet slecht.

Houdt bij de 1.8TSI wel rekening met een fors verbruik: de meeste berijders komen niet veel boven de 1:10 à 1:11 uit. En check inderdaad de kettingspanner: daarop is de motor van mijn eerste 1.8TSI in de soep gelopen.
 

Rallye

Forumguru
Een O2 is niet ruim achterin. Mijn zoon van 1,5 trapt met zijn voetjes vrolijk tegen mijn rug aan, zittend in zijn Maxi Cosi Tobi stoeltje.

Voor zijn klasse is een Octavia wel ruim, maar inderdaad niet extra ruim op de achterbank (zoals de nieuwe Octavia III en de Superb wel zijn door hun extra ruime wielbasis ten opzichte van hun VW-broertjes). De Octi II heeft dezelfde wielbasis als de Golf V waarop hij gebaseerd is. De extra rumte zit vooral in de kofferbak.

Dat jouw zoon je vanuit zijn stoeltje kan schoppen ligt vooral aan het stoeltje, en mogelijk jouw lengte. Hoe kleiner het kind, hoe groter de stoeltjes lijkt het wel. Het probleem wordt dus minder als je kind groter wordt, en dus een kleiner stoeltje krijgt.....
 

Havana

Forumguru
Ik weet 't: dit probleem lost zichzelf op. Die kinderstoeltjes voor deze leeftijd nemen idioot veel plek in.

Ik ben zelf niet idioot lang trouwens, 1m82. Ik zit niet extreem ver naar achteren; in tegendeel. Mijn vrouw (1m75) en ik gebruiken dezelfde setting. Maakt bij een automaat ook niet zo veel uit, vind ik.
 
Bovenaan Onderaan