Ik wil een Octavia Combi benzine kopen

Chrisiewizzie

Forumguru
Die info heb ik ook gekregen. Ik heb vanaf morgen een 2.0 FSI met 101.000 km. Die riem kan dus nog even mee. Ik begrijp alleen dat sommige Skoda dealers de riem al bij 150.000 km vervangen, maar dat duurt ook nog even ;)

Zo'n 1.8 TSI is ook erg fijn volgens mij, vooral een behoorlijk koppel bij lage toeren is fijn (zeg ik als oude dieselrijder!). Succes met zoeken!
 

MarcoO2

Forumguru
Morgen langs voor een proefrit met de 1.8 dsg. Meneeer belde mij net om iets te vragen en ik vroeg hem ivm de distributie ketting en hij zei dat dit niet nodig was. Letterlijk zei hij het boekje voor mij liggen en er staat.


90.000 km riem CONTROLEREN voor benzine motoren 4 cylinder
150.000 km riem vervangen voor dieselmotoren ( valt deze dus buiten )
180.000 km Riem vervangen voor Benzine motoren 2.0 l ( valt deze dus buiten )

Staat dus niets over 4 cylinder benzine turbo motor vervangen.

Ik zal morgen nog even de dealer opbellen voor de zekerheid om dit na te vragen, hij is in ieder geval aan de hand van het boekje nog niet vervangen. Maar zoals ik het nu uitgezocht heb
Hoeft hij dus ook niet vervangen te worden, Alleen controleren ivm Ketting.
Grappig dat het boekje spreekt over een riem, terwijl de motor waar het over gaat een ketting heeft. Bovendien krijg ik een beetje het gevoel dat jullie wellicht langs elkaar heen praten. Die stukjes uit het boekje gaan over de reguliere controles en de vervangingsinterval van de ketting/ riem, terwijl je eigenlijk juist zekerheid wilt hebben over de terugroepactie en problemen die er met de kettingspanner geweest zijn.
 

Rooney

Nieuw lid
Ik ben ook op zoek naar een octavia combi, voor mij wordt het een 1.2 of 1.4 tsi. Liefst nog een greentech. Deze zijn echter nog wat duur. Daarvoor wil ik nog even wachten. In principe wil ik wel rond 13.000 euro ervoor betalen.
Ik zoek naar een zo compleet mogelijke uitvoering, liefst elegance, al kan ik niet altijd de verschillen zien tussen de uitvoeringen.
Kan iemand mij de verschillen duiden?
Er moet een trekhaak op zitten voor de fietsen en eventueel een caravan/aanhanger.
Nu heb ik een vraag aan jullie: hoeveel km zou een tsi motor mee kunnen gaan bij goed onderhoud?
En welk verbruik zou ik kunnen halen bij een 1.2 tsi, nieuwe rijden?
Vwb betrouwbaarheid zou ik wel voor een 1.9 tdi willen gaan, echter hier rijd ik zeker niet genoeg km voor.
 

turboturbo

Forumguru
Wat het verbruik betreft van de tsi's kun je kijken op Spritmonitor of Autoweek's verbruiksmonitor.
Want of die tsi in een Yeti of een Fabia ligt, maakt nogal uit voor het verbruik.

Ik dacht dat je met een 1.2tsi in een Fabia met gemak 1:17 gemiddeld moet kunnen halen met het nieuwe rijden.

Qua trekhaak is het denk ik verstandig om dan te kijken welke gewichten de 1.2 en de 1.4 mogen trekken, en of dat aansluit bij je behoefte (gewicht caravan)
 

Rooney

Nieuw lid
Is er al iemand die iets kan zeggen over de betrouwbaarheid van de 1.2 en 1.4 tsi? En hoeveel km ze mee kunnen gaan?
Het probleem van de kettingen wil ik buiten beschouwing laten. Na de aanpassing moet dit opgelost zijn en ik koop zowiezo geen auto waabij niet aangetoond kan worden dat dit probleem behandeld is.
 

Noord26

Forumguru
Mee moeten kunnen gaan? Technisch gezien is 4-5 ton geen probleem, mits goed onderhouden. Waardoor ze meestal afgeschreven worden is de dagwaarde wat bij een ongeval bepalend is voor een economisch total-loss.
 
Goedemiddag allen,

Wie kan mij helpen met een uitlaatsierstuk net als die van de rs modellen ik heb een 1.2 en daar zit maar een zielig uitlaatstuk
 
Bovenaan Onderaan