Ik mag weer shoppen, wat moet er op het boodschappenlijstje?

MarcoO2

Forumguru
Nee, ik heb er nog niet in gereden. Maar het was niet alleen het belabberde weggedrag, het was ook de afwerking, de totale beleving, het gebrek aan degelijkheid, het feit dat de motoren beroerd zijn, alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik de komende jaren wel weer mijn buik vol heb van Hyundai.
 
GO!:
- Skoda Octavia Combi Deze ga ik binnenkort bestellen...
- Skoda Superb Combi Wilde deze hebben, maar was me iets te duur ten opzichte van de O2.
- Volkswagen Jetta Grote kofferbak en mooi ander model dan de golf.
- Volkswagen Passat Rijd geweldig 9vorig model rijd mijn vader geimporteerde s-line uit Duitsland.
- Peugeot 508 Erg mooi model, gezien/gezeten op de autorai. Heb nu een 207sw en mijn vrouw wil nu geen peugeot. Ik zou het geen straf vinden...
- Citroen C5 Ik ben zelf een beetje uitgekeken op dit model.
- Mazda 6 Vind het model ook niet zo spannend.
- Audi A4 Premium merk, --> te duur.
- Alfa Romeo 159 Heb vroeger in alfa van iemand anders gereden, dat was geen succes.
- Seat Exeo Oude a4, ik vind hem niet mooi...
- Volvo S/V60 Volvo is gewoon degelijk (althans dat was het altijd, nu het made-by-china handen is heb ik geen flauw idee maar ook te duur.

NO GO!:
- Renault Laguna ...
- Ford Mondeo mooi ruim ook.
- Opel Insignia Kleinere achterbak dan de astra...
- Toyota Avensis ...
- BMW wel mooi....
- Mercedes nieuwe c-klasse ziet er mooi uit...


En heb je gedacht aan de Astra Station ? Ik moet zeggen dat ik hem geweldig vond tot ik het interireur zag.... wat een knoppen... veeeeels te veel. (middenconsole).
 

Noord26

Forumguru
hm, nee, eigenlijk niet. Honda heeft me nooit getrokken, maar ik zal eens kijken!

Ik heb laatst een stukje in een Accord Tourer gereden en de dieselmotor heeft bij mij toch wel indruk achter gelaten (souplesse), alsmede de wegligging icm het comfort.
 

jalex_h

Forumguru
Hallo Marco,

De wegen van een leasemaatschappij zijn ondoorgrondelijk, zullen we maar zeggen.
Maar goed, voor jou een leuk luxe-probleem.

In je No Go-lijstje kan ik me wel vinden, hoewel, als je het vele geld er voor over hebt (ik niet), vindt ik een BMW niet te versmaden.

Van het wip-lijstje kan de C5 wat mij betreft door naar No Go. Ik heb hem enige tijd als vervangende auto gehad. Van binnen erg mooi en ruim, maar het waggelt alle kanten op en je hebt geen flauw idee wat je aan het doen bent. Supercomfortabel, dat wel, maar je gaat er wel als een oude l.. mee rijden.

De Peugeot zou ik toch maar eens goed bekijken. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan mijn 406. De 407 kon mij niet echt bekoren (want aan alle kanten veel te krap), maar als ik nu weer zou mogen kiezen...

Smaken verschillen, maar de Passat vindt ik maar zo zo. Was de vorige nog een elegante verschijning, de huidige straalt vooral degelijkheid uit. Een beetje Mercedesachtige uitstraling, je ziet dat het goed in elkaar zit, maar mooi? Mwoh, mij kan het niet bekoren.
Voor de Jetta geldt eigenlijk hetzelfde, hoewel ik die net een fractie beter vindt tonen.

De Skoda's staan m.i. terecht in het "hebben"-lijstje. Ik stap nog elke ochtend met plezier in, verdere toelichting overbodig (althans, op dit forum:winkie:).

Een Volvo staat ook hoog op mijn verlanglijstje, ook gebaseerd op goede ervaringen in het verleden (440 en V40). Maar ook omdat het mooie auto's zijn. Alleen vind ik de prijs/kwaliteitverhouding toch ietwat scheef (lees: ik heb het extra geld er niet voor over).
Inderdaad, gewoon gaan kijken en rijden.

De Exeo is op zich geen slechte auto (was de A4 ten slotte ook niet en ze hebben er het één en ander aan verbeterd), maar ja, inderdaad niet meer helemaal piep.

Een Alfa is zeker mooi maar voor het gebodene vindt ik hem te duur en te klein. En een Mazda 6 kan er zeker ook mee door, en schijnt zeker niet slecht te rijden, maar ergens mis ik bij iets. Maar goed, dat is persoonlijk.

Nogmaals, luxeproblemen. Maar wel leuk!
Succes met het dwalen door de snoepwinkel:24:
 
E

Ex-lid 2926

Van het Go lijstje zijn de Octavia, Superb en C5 toch wel mijn favorieten. De 508 niet. Peugeot heeft in mijn ogen teveel een Franse Passat willen bouwen. Dan maar het origineel, maar dan wel één van voor de facelift.
Als ik de stemmingen over de 508 lees is deze auto een favoriet van leaserijdend NL, maar is de kans ook groot dat deze auto hetzelfde lot ondergaat als vele andere leasetoppers. Na 2 jaar is de nieuwigheid eraf en zakken de verkopen als een plumpudding in elkaar.
Hiervoor werd ook al eens gewezen op de Honda Accord. Superkwaliteit, exclusief en met de fantastische Honda motoren en wielophangingen een plezier om te rijden.
En kijk eens op de Honda forums (of is het fora) wat er uit die geweldige 2.2 diesel te halen is.
 

MarcoO2

Forumguru
Zojuist eens bij de dealer binnengestapt en gevraagd naar de levertijd van de grootste kanshebber tot nu toe, de O2C. In de door mij gewenste uitvoering (1.8TSI Elegance Business Line DSG-7) zou de auto, als ik hem vandaag zou bestellen, in week 37 (!) geleverd worden. Een levertijd van 17 weken dus, vanwege een restrictie op de DSG. Pfff... doe dan maar een RS met handbak, die is veel sneller te leveren! ;)

Voor wat betreft de Honda: dat vind ik dus helemaal niks... en ik ga hopelijk benzine rijden. Dus al zal het nog zo lekker rijden, alleen al vanwege de looks valt'ie af. De C5 gaat het inderdaad niet worden, de 508 laat ik nog even bungelen. De Alfa is inmiddels afgevallen vanwege zijn prijs, evenals de Volvo's.

Dat maakt het lijstje nu:

GO!:
- Skoda Octavia Combi
(1.8TSI of RS --> geen toelichting nodig)
- Skoda Superb Combi (gewoon, omdat hij zo mooi is)
- Volkswagen Jetta (valt nog wel af denk ik)
- Volkswagen Passat (de nieuwste vind ik wel erg mooi)
- Seat Exeo (eigenlijk te zeer verouderd)

OP DE WIP!:
- Peugeot 508

NO GO!:
- Citroen C5
- Audi A4 (vééééél te duur)
- Mazda 6 (daar kan ik niet vrolijk van worden)
- Volvo S/V60 (veel te duur)
- Alfa Romeo 159 (hij is zo mooi... en duur!)
- Renault Laguna
- Ford Mondeo
- Honda Accord
- Opel Insignia

- Toyota Avensis
- BMW
- Mercedes

Al met al kom ik zo steeds een stapje verder!
 

MarcoO2

Forumguru
@ Rolle: jij snapt het! ;)

@ MichielOctavia: Ik heb de C5 laten vallen om een aantal (uiteraard zeer persoonlijke) redenen:

- het interieur staat me niet aan;
- Ik ben meer van een harde auto dan een comfortabele;
- te duur;
- motorenaanbod in benzineversie kan me niet bekoren
- ik rijd dan liever in zijn nieuwere broer 508.
 

MarcoO2

Forumguru
Inmiddels is er een optie bijgekomen, namelijk de "Ford Focus Wagon (Nieuw model) 1.6 EcoBoost Titanium 6-bak 182 Wagon (5drs) 134kw"

180PK voor 20% bijtelling, wie wil dat nou niet! ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zou eerst eens een uitgebreide proefrit maken voordat je in een Focus stapt. De stoelen heb ik nooit fatsoenlijk afgesteld kunnen krijgen..
 

nomad

Senior Member
Bestel er maar gelijk 2 dan... 182 pk en dan nog chippen... Kun je mooi met de RS meekomen en zit je maar op 20% :D
Ik ben al voor 50% om nu. Eerst maar eens een proefrit maken.
 

Fabia

† In Memoriam
Mmmmmmmmmm, niet echt mijn smaak. Veel te druk. Maar dat vind ik ook van de Mondeo met dat glimmende interieur.
 

Michel

Forumguru
Zeg nou eens eerlijk: wie vindt de nieuwe Ford Focus wel mooi?

Ik heb hem op de Autorai uitgebreid bekeken, maar zeker de hatchback met die idioot grote achterlichten vind ik ronduit lelijk. Van binnen ziet het er inderdaad erg druk uit. En echt ruim van binnen, qua zitruimte, is hij ook niet.
 
Bovenaan Onderaan