Iets nieuws, iets anders?!

MarcoO2

Forumguru
Verrassende uitkomst. Een auto die ik zelf ook nog ga bekijken. Ik knapte altijd af op het dashboard bij Ford, maar wellicht wordt ik verrast ;)

Ik vond het leuk om dit topic te lezen, de schrijfstijl en ervaring zijn “typisch jou”. Veel plezier met de Kuga!
 

Captain Hook

Forumguru
Als je nog even wacht @MarcoO2 ; er komt een facelift aan van de Ford Kuga.

Dan zal 'ie ongetwijfeld ook weer duurder worden...

BTW: ik ben wel blij dat er nog gewoon traditionele tastbare draaiknoppen zitten voor zaken als volume en temperatuurinstellingen van de airco. :thumbsup:
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik vraag me trouwens af waarom die auto in Europe ook niet gewoon "Escape" heet, lijkt me niks mis mee, maar misschien vergis ik me. Maar in ieder geval, mooie keuze, veel veilige kilometers ermee toegewenst.

Overigens vond ik het ook wel een leuk topic, temeer daar ik een deel van je eisen en wensen aan een auto wel deel. Toen je vertelde dat de kogel door de kerk was, maar je nog niet verteld had wat het geworden was had een pooltje misschien wel geinig geweest.
 

JeSko

Forumguru
@CharlesTucker

Marketing, Kuga is geen Amerikaanse naam, de Ford liefhebbers daar zijn nog steeds patriotten die kicken op "Amerikaanse* namen, dan klinkt Escape veel meer USA dan Kuga.
 

CharlesTucker

Forumguru
Uiteraard marketing, maar ik bedoelde eigenlijk andersom, waarom die auto in Europa ook geen "Escape" heet. Dat zal ook wel marketing zijn, iets waar ik zelf meestal niet zo gevoelig voor ben. Ik was ook benieuwd of "Kuga" iets betekent, maar daar lijkt het niet op, het zijn een paar letters achter elkaar die wel lekker klinken.
 

Tees

Donateur
En toch vind ik Kuga beter passen bij de rest van de Ford-autonamen dan Escape. Ik vind dat Escape ook heel erg Amerikaans klinken om de een of andere reden.
 

EdK

Forumguru
Hoe die heet heet hij, maar die naam gaat er toch vanaf....
Dus word de Ford with no NAME
 

hemi24

Forumguru
Ik zou hem gewoon liefkozend “hangbuikzwijntje” noemen…

Even opletten de volgende keer dat je een Kuga PHEV inhaald op de snelweg, dan snap je het vanzelf!

;)
 

Rallye

Forumguru
Leuk! Ben zeer benieuwd hoe jou de Kuga en het hybride bevalt. Die elektrische achterklep is wel een dingetje. Ik heb een keer bijna mevrouw Rallye mee onthoofd en ben in zes jaar twee maal weggereden met de klep nog open… Een collega van mij reed met de klep van zijn Kuga nog open de achteruit de garage in…. Ging net niet….. Krak.
 

Captain Hook

Forumguru
@EdK Gaat niet; onze Roomster heeft ook geen typeplaatje/naampje op carosserie zitten. ;)

@Rallye Maar dat geldt toch voor alle auto's met elektrieken achterklep?
Mag tenminste aannemen dat 'ie niet zomaar vanzelf open gaat... :pieker:
We hebben wel een garage, maar daar past toch geen auto in... die zit vol met heel veel andere zooi.
 

leon-cupra

Forumguru
Niet vanzelf maar sommige afstandsbedieningen hebben van die touchscreen-achtige toetsen of gevoelige knoppen. Mijn buur zijn kofferklep van zijn E-tron staat ook regelmatig open zonder hij het wist.
Maandag ook chance gehad met de Passat. Eerste keer dat hij in de garage stond en op één of ander manier heeft er ook iemand gedrukt op de knop van de koffer. Gelukkig heeft de koffer de poort gedetecteerd en is niet verder open gegaan.
 

Rallye

Forumguru
Ja, hoor dat is niet specifiek voor de Kuga. Blijft een handige optie - bij mijn RS Combi had kon ik hem ook met de knop en de sleutel dichtdoen (achteraf geprogrammeerd). Dat maakt het wel gevaarlijker, maar ook handiger.
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
OK, het zijn dezelfde letters, maar in een andere volgorde, Escape en Espace klinkt toch wel heel anders (Engels vs. Frans). Maar het zou kunnen dat de Ford marketeers dat toch een te groot risico vonden.
 

Captain Hook

Forumguru
Compleet off-topic; dat naamgeneuzel.

@hemi24 Corona is toch een biersoort? Met al die zuiplappen alhier had ik eerder die associatie verwacht. ;)

Enne, dat verhaal over die aftrekker in het Spaans is zo afgezaagd. :D
Omdat pajero in Spaans-sprekende landen zoveel betekent als 'rukker' wordt de auto ook verkocht als Mitsubishi Montero of als Mitsubishi Shogun, zo ook in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.[1] Montero betekent 'jager in de bergen', Shogun is een titel voor een Japans opperbevelhebber.

Herinnert iemand zich nog de Fiat bak&braad (Croma)?

en zo kunnen we nog ff doorgaan.

Maar het gaat hier over de Kuga.
 
Bovenaan Onderaan