Iets nieuws, iets anders?!

JeSko

Forumguru
Die had ik niet zien aankomen, mooie samenstelling hoor zo! Ford is toch een merk dat bekend staat om rijdynamiek, al weet ik niet in hoeverre ze die sportieve twist in hun hogere auto's doortrekken, heb zelf enkel ervaringen met een Mondeo, Fiesta en een Focus ST van de laatste makkelij, en dat beviel allemaal wel heel erg goed kan ik je wel zeggen :)

Proficiat en veel plezier ermee als ie er uiteindelijk is. :thumbsup:
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn postieve ervaring met Ford beperkt zich tot een tweetal "van dienstwege verstrekte" 12M's 1,5 liter, tweede helft jaren '60. Heel fijne auto's, die gingen als de brandweer.
De eerste ging helaas total loss, de tweede heb ik bij einde dienstverband zelf overgenomen. Maar na nog een jaartje werd die me toch een beetje te duur, dus met pijn in het hart vervangen door een zuinige NSU Prinz4L.
 

Captain Hook

Forumguru
Ach, ik heb al zoveel verschillende auto's gereden, de afgelopen >40 jaar.

En ooit een half jaartje een (lease)Mondeo gereden. Één van de eerdere stationwagen modellen, op gas. Deed het op zich prima. Maar ik was blij dat het een leaseauto was. Kreeg toen een half jaartje een afgetrapt (voorloop)exemplaar van een oud collega mee.

De lijst is redelijk divers: Citroën (GSA, BX, ZX, CX), Peugeot (205), Toyota (Corolla, Yaris), Audi (A4) , Ford (Mondeo), VW (diverse Golfjes), Skoda (O2, Roomster) en nog talloze fabrieksnieuwe auto's tijdens vakantiebaantjes (schepen laden/lossen). Traktoren, diverse bestelauto's.
Dus dan kan die Kuga er ook nog wel bij. :D
 

Tees

Donateur
Tis wel iets héél anders voor iemand die hier al 12 jaar 'een heerlijk saaie auto' promoot. De keuze voor een Kuga snap ik heel goed, maar de ST-line met 225 pk (tenminste, ik neem aan dat je die PHEV hebt), das nogal wat anders dan een saaie Roomster.
Wel een bijzondere keuze van Ford om alleen de 2.5 liter motor in de PHEV te leggen, ze hadden ook prima die 1.5 EcoBoost daarvan kunnen voorzien, voor de milieubewuste medemensen onder ons.

Maar lijkt me een leuk autootje hoor, e.e.a. zit bij Ford meestal goed in elkaar. Heb ook nog naar Ford gekeken voordat ik de Fabia kocht, maar wat je krijgt voor je geld is bij Skoda (ook tweedehands) nog steeds zeer aantrekkelijk.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Gefeliciteerd Erik! Mooi zo zonder crhome. Heel veel plezier ermee en maak maar vast een topic aan. Ben erg benieuwd
 

Captain Hook

Forumguru
@Tees Ik hoop dat die Kuga zich ook weer zo 'saai' gaat gedragen.
imho Was onze Roomster zelfs opvallender dan deze helemaal-zwart Kuga.
Bovendien klinkt 225pk leuk, maar dat zijn natuurlijk de waardes van het EV en het ICE gedeelte opgeteld.
En vanwege het milieu maak ik mezelf geen illusies hoor. Dan had ik veel beter netjes en zuinig met die Roomster moeten doorrijden...

En met 'saai' bedoel ik dan, ons zo rustig mogelijk en zo prettig, handig en comfortabel mogelijk van z'n mobilteitsmogelijkheden voorzien. Dus liever geen 'gedoe', geen onverwachte 'rare' mankementen.

Voor zover ik begrepen heb, uit de diverse Ford forums, zijn er in het begin ook diverse rare dingen geweest met de onboard s/w. Hopelijk is dat nu een beetje volwassen. En krijg ik niet de kommer & kwel die menig VAG model teistert.
Tot nu toe heb ik van de betreffende garage ook een goede indruk :thumbsup: gekregen. Meer goede dan beroerde beoordelingen.

Dat is nu juist waar het bij Skoda misging. Wij kochten de Roomster toen de Skodagarage alhier nog privé eigendom was. Toen werd de boel overgenomen en ging samen met VW. Dat was het begin van het einde. Daarna werd die boel nog een keer overgenomen door A-point. Toen was het helemaal gedaan met de prettige en 'normale' service. (n)

Kun je nagaan; we hadden eerst dat proefrit avontuur met de Ford garage in onze thuisstad. En uiteindelijk hebben we die Kuga gekocht bij Ford in Harderwijk. Kortom; de auto deugde wel. De mensen er omheen niet...:pieker:

Ben dan ook heel benieuwd hoe de aflevering over enige tijd in z'n werk gaat. Want tot nu toe hebben we bij alle eerdere garages waar we een auto kochten of via de werkgever lease-, gezeik gehad.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Zeker lezenswaardig en wat een slot zeg.
Je bent niet over één nacht ijs gegaan.
Maar wat duurde het lang voordat het eruit was zeg en al maanden bezig zonder ons te informeren of te raadplegen? Ze moeten je hier een ban geven voor het ons in het ongewisse laten en je uiteindelijke keuze
Nee zonder gekheid heel veel rijplezier en ben benieuwd naar je ervaringen en de aftersales van je nieuwe garage
 

leon-cupra

Forumguru
Mooie bak zo een Kuga. Alleen zie je er wel aan dat het model al een tijdje meeloopt. In mijn bijberoep ooit eens een fiesta verkocht, basisuitvoering en motor maar wat reed die heerlijk (10x beter dan een toenmalige Fabia - 1 model terug). Als Ford dat zo doortrekt in al hun modellen (weet ook dat de focus heerlijk rijdt), zal de Kuga vast geweldig rijden.
 

Japanese Power

Donateur
Zoals ik gistermorgen al aangaf heerlijk om te lezen. Was iedereen maar voorzien van zulk talent. Mag je vaker doen hoor zo’n topic. Maar ben bang dat we dan nog 14 jaar moeten wachten.

Ik heb geen Ford kennis maar wel kennissen met een Ford en die zijn tevreden. Dus waarom zul jij dat niet worden. Komt best goed. Snap heel goed dat je niet voor een nieuw VAG product met aanverwante ellende bent gegaan. Veel plezier straks in elk geval.
 

leon-cupra

Forumguru
ST kan je absoluut niet vergelijken met een ST-line. Is een beetje zoals een S-line en een RS. De ST-line is gewoon een uiterlijk sportievere versie van het model. Maar los daarvan, Ford staat gewoon bekend om het lekker rijden, zelfs voor een niet-ST-versie
 

leon-cupra

Forumguru
Was het lezenswaardig? Informatief? Kortom, ik ben gewoon benieuwd.
Lezenswaardig was het zeker. Leuk topic om te volgen.

Informatief ? Neen, eigenlijk niet. Moest ik een toekomstige koper zijn van een soortgelijke wagen/budget zou ik er weinig aan gehad hebben. Je was summier met waarom een wagen al dan niet afviel. Bevindingen van rijtesten ontbraken eigenlijk en de positieve punten en de autogeraleerde reden van aankoop van de Kuga ontbreken ook (nu , gedurende het verhaal kan je ze er wel een beetje uithalen).
En waar ik mij aan stoorde (was mss wel duidelijk en gezien mijn achtergrond sta ik er iets anders tegenover) is telkens de overheersend negatieve dealer-ervaringen, de positieve dealerervaringen werden minder uitgebreid omschreven.

Justmy2cents omdat je specifiek achter vraagt. ;)
 

Kanerr

Forumguru
Maar wat vond jullie, de lezers alhier, van mijn relaas? Het verhaal in een notendop, maar in werkelijkheid zijn we een paar maanden bezig geweest..

Was het lezenswaardig? Informatief? Kortom, ik ben gewoon benieuwd.

Ik heb met plezier gelezen, ook wel een beetje meegeleefd en ook op sommige momenten kreeg ik een 'AAAHHHH' gevoel..
 
Bovenaan Onderaan