Iets nieuws, iets anders?!

Captain Hook

Forumguru
Het valt of staat met de mensen die er rondlopen en een directie.
Wat als er over een jaar een reorganisatie plaatsvindt en er komen andere mensen en het gaat op in één of andere grote dozenschuiver?
Welk scenario trek je dan uit de la?
Tja... als je alles kon voorzien en correct voorspellen... Dan deed ik niet zoveel moeite om, in dit geval een auto, product- en prijsvergelijkingen te doen.

Wat dan komt, dat komt...

BTW: gelukkig heeft mijn vrouw geen roze duster... :D
 

Captain Hook

Forumguru
Oké, oké. Dat wordt geen auto meer dit jaar dan.

Want voordat de due diligence, het antecedenten onderzoek, de cash-flow situatie van de afgelopen jaren en de toekomstige prognoses zijn afgerond, zijn we nog even bezig.
Oh ja, en niet te vergeten de maatschappelijk verantwoorde doelstellingen, de groenwasserij zaken, het complete HR-beleid, customer-experience rapportages en medewerkers tevredenheid en -verloop trends in kaart gebracht. Poeh hé, dat gaat nog ff duren.

In de tussentijd heb ik alvast de digitale vignetten voor Oostenrijk besteld. Onze Roomster gaat in ieder geval nog een keertje op & neer naar Süd-Tirol.

En, om terug te komen op de topictitel:
Ja; het wordt iets nieuws. Ja; het wordt iets anders.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Da's wel een heel beperkte visie op het begrip...
Was dan ook een reactie met een kwinkslag. Niets alles zo serieus opvatten.
Ik blijf het wel spijtig vinden dat er statements als 'waar of niet waar' voorbij komen. Alsof ik het allemaal uit m'n duim zuig.
Waarom eigenlijk? Klinkt het dan ongeloofwaardig ofzo? Helaas, de realiteit is vaak bedroevend ontnuchterend.
Denk dat ik nergens gezegd heb dat het niet waar is. Heb enkel gezegd dat ik het met een korreltje zout neem.

Verkoper “die niets weet” is er echt wel los over. Als directie ook, hoe kan je zo iemand aannemen. Dat hij niets weet over wagens, kan nog, maar leer je dan in. Moest hij het kunnen compenseren met zijn verkoopspraatje zou je als directie kunnen zeggen “Ok, je kan perfect verkopen maar leer wel alles over het product” maar dat ook niet … is dat door de krapte op de arbeidsmarkt mss dat er dergelijke beslissingen worden genomen door directies? Echt bizar.

Mijn ervaring in de autosector is: je hoeft echt geen autoliefhebber te zijn om wagens te verkopen maar het helpt wel. Als verkoper-liefhebber is het daarentegen wel demotiverend om 99% van je tijd te staan praten met niet-autoliefhebbers. “Meneer , wil enkel weten welke korting je geeft. De rest hoef ik niet te weten”.

On topic : ik doe nog een gokje. Nog niet voorbij gekomen. No-nonsense-car. Vroeger veel verkocht in NL. Niet een wagen waar je direct aan denkt maar eentje die wel veel biedt voor zijn geld : Mitshibishi Outlander PHEV.
IMG_2816.jpeg
 

hemi24

Forumguru
@leon-cupra : Outlander PHEV wordt al een tijdje niet meer verkocht in NL, eerstvolgende optie is dan de Eclipse Cross PHEV.
Mijn kinderen noemden het “de container” refererende naar het blik-achtige geluid bij het sluiten van de deuren. :)

1690109118731.jpeg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Das een mooie, de Outlander. En inderdaad dat komt door de krapte op de arbeidsmarkt... Zie het bij ons ook, er worden IT'rs aangenomen die geen IT kennis hebben, maar jong zijn en door externe en interne opleidingen tot "IT'rs" opgeleerd worden. Onze hoofd aanwervingen is ook constant bezig met mensen te gaan zoeken die al een avondschool traject en dergelijke gestart zijn, omdat er gewoon geen spontane sollicitaties meer zijn, er word ook gevraagd aan werknemers om familie, vrienden kennissen te overtuigen om voor het bedrijf te komen werken. 12 jaar geleden moest ik het opnemen tegen nog 5 andere sollicitanten die dezelfde job wilde hebben, ik werd het toen omdat ik jong was, opleiding mechanica had genoten en een local was, wat een verschil met nu, waar er al meer dan 1.5 jaar gemiddeld zo'n 5-10 openstaan vacatures zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 heeft je vrouw jou niet geleerd dat emoties tonen ok is :D ;)

Graptje uiteraard. Wat vond je er niet goed aan mss? Kan mij voorstellen dat het geen wagen is die emoties opwekt maar om van A naar B te rijden voldoet deze toch ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
@hemi24 heeft je vrouw jou niet geleerd dat emoties tonen ok is :D ;)

Graptje uiteraard. Wat vond je er niet goed aan mss? Kan mij voorstellen dat het geen wagen is die emoties opwekt maar om van A naar B te rijden voldoet deze toch ?
Dat is nu net het punt. Gaat het je er slechts om dat te doen op comfortabele en betrouwbare wijze, dan voldoet zo'n auto (en tal van andere) natuurlijk helemaal. Wil je wat "beleving of emotie" (excusez le mot @Captain Hook ) dan wordt het een stuk lastiger iets leuks te vinden.
 

Captain Hook

Forumguru
Enigszins in de trant van wat @Rosinfield aangeeft; ik zoek een heel ander soort 'beleving'. :jaja:

In ieder geval zitten er op de nieuwe auto tal van zaken die ik nooit als extra besteld zou hebben. Maar die zitten er nou eenmaal bij/op. Zonder ging niet.

Vind het nog steeds heel jammer dat b.v. de Yaris Cross hybride afviel. Want het is compact autootje, zit goed in elkaar. Rijdt lekker zuinig en lange garantie bij Toyota.
Maar waarom ze dan geen fatsoenlijk interieurontwerper kunnen inhuren om te zorgen dat grote Europeanen er ook comfortabel inpassen? Gemiste kans. Misschien moeten ze eens bij de Skoda ontwerpers te rade gaan?

Beide Mitsubishi modellen zijn ook de revue gepasseerd (net zoals al eerder de ASX/Captur). Maar mijn vrouw vond ze te 'hoekig'.
Zeker omdat de vrouw hier in huis mooi rond gevormd is, heb ik het maar zo gelaten... :D
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Het is zover; deze zomervakantie is de duurste die ik ooit ga meemaken! :jaja:

Bestelling van onze nieuwe bolide is bevestigd. Handtekeningen zijn gezet. Bevestiging per email is binnen.
...We houden het nog even spannend...

Allereerst een aantal zaken die ik eigenlijk helemaal niet zou kiezen als ik alles tot op detail kon samenstellen. Maar ach, je 'krijgt' het erbij:

-Geluidwerend glas in de voorportieren (en die auto was al zo stil)
-Enorme, vind ik tenminste, 18" wielen met 225/60 banden.
-B&O geluidssysteem met 10 speakers.
-Head-up Display
-Rode remklauwen (lekker belangrijk?)
-Volledig automatisch inparkeren (alsof ik dat zelf niet kan)
-Elektrisch verwarmd stuur (ik krijg er nu al zweethanden van)
-Handsfree elektrisch bediende achterklep (dat wordt wel een paar keer hoofd stoten)
-Een hele rits aan elektronisch hulpsystemen van adaptive cruise control met speed assist, lane centre assist, wrong way alert, driver alert, blindspot en cross traffic alert met active braking en lane changing warning met blis en nog wat hippe termen. (ik denk dat ik daar nog wel eens ruzie mee ga krijgen ;))

Wat ik dan wel weer prettig vind: :thumbsup:
-12-weg verstelbare AGR voorstoelen.
-verwarmde voorstoelen en -achterbank en -voorruit.
-volledige LED verlichting rondom met grootlichtassistent, automatische niveauregeling en bochtverlichting.
-wide view camera's vóór en achter.
-deur zijkant beschermers die automatisch in/uit gaan.

Plus nog een hele waslijst aan al dan niet nuttige gadgets, verfraaiingen en extra's.

Daarbij heb ik ook bedongen dat er gelijk Michelin CrossClimate 4-seizoensbanden onder komen. De logo/badge plakplaatjes worden er af gehaald en geen reclameuitingen op kentekenplaat o.i.d. Plus 5 jaar garantie.

En weet iemand al welke auto het geworden is?
hint: wordt geproduceerd in Spanje.

Aangezien [fabrikant] van een aantal voorraadmodellen af wil, geven ze, en een zeer forse korting, en ik kreeg nog een keurig bedrag voor onze saaie Roomster terug. Want de uiteindelijke prijs van dit [model] met al die opties was ver boven ons budget.

Er staan in Noord-Frankrijk en Antwerpen een groot aantal reeds geproduceerde auto's op voorraad, volgeladen met actiepakketten. En op sommige modellen geven ze bijna achtduizend euro korting t.o.v. de 'normale' prijs.
Levertijd bedraagt circa 3 + 2 weken. Drie weken voordat 'ie uiteindelijk ergens in Nederland is en dan nog ruim 2 weken voor de uiteindelijke aflevering. (i.v.m. vakantieperiode)
Dus zo begin september 2023 zou ik 'm moeten betalen en ophalen.

Normale levertijd is op dit moment tegen de 30 weken.

Ik wist uiteraard wat de handels- en inruilwaarde is van onze Skoda. Met daarbij in acht nemend dat er ook nog schade aan is. Die kras van de vorige zomervakantie is nog steeds niet gerepareerd c.q. afgehandeld door de verzekeringsmaatschappij! Zelfs met die schade geven ze nog een keurig bedrag voor onze Roomster. :)

De garage wilde nog een proefritje maken met onze Roomster en gaf vervolgens aan dat 'ie er keurig uitziet. Zowel van binnen als van buiten. "dat zien we zelden, zo netjes" was het commentaar.

Een Ford Kuga ST-Line X met talloze optiepakketten.

Alleen de kleur had ik niet veel keuze meer. Ik opteerde voor een witte, mijn vrouw wilde een zwarte metallic.
Afijn; julle mogen dan nog raden welke kleur het geworden is...
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Volgens de configurator is dit het bijbehorende plaatje:

1690188434180.png


Wat ik zelf wel prettig vindt, is dat er geen chromen randjes rond de ramen/deuren zitten. Alles zwart.
Alleen in het interieur zitten nog chromen randjes rond diverse zaken in het dashboard e.d. Maar daar is in de toekomst wellicht ook wel een oplossing voor.
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je keuze! De Ford Kuga zou mij ook wel passen. Mooie auto en prima techniek bij Ford en zeker een goede wegligging
 
Bovenaan Onderaan