Iemand ervaring met AutoNL? (Zelfde concept als Autohero?)

EdK

Forumguru
- Zijn de 1.0 torretjes 3 cil. vanaf 2018 betrouwbaar? Geen verhalen bekend van olie slurpen oid.?
Heb dit blok in de Fabia 3 zitten !
Heb de fabrieks update gedaan bij VAG Techniek 3 weken nadat ik hem had
Olie is / word vervangen bij mijn 30K beurt en heb nog geen druppel bij hoeven vullen.
Blok is uiteraard geen race monster maar kan met fabrieks update zeker wel lekker meekomen met verkeer.
Verbruik klaag ik momenteel niet over, vandaag ook weer een 300Km op pad geweest en verbruik van 1 op 22 en met een snelheid op de CC van 115Km / u
En heb de 30K interval , en bij laatste beurt van 60K eigenlijk alleen het normale onderhoud gehad en geen andere dingen gehad
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn 1.0tsi 115pk heeft nu zo'n 67000 km door de DQ200-bak gepompt. Beide zijn nog onaangetast door tuning of andere aanpassingen en buiten het reguliere onderhoud (bij mijn vertrouwde dealer) is er nog niks aan gedaan.

Die DQ200 heeft trouwens geen olie die na 60k km vervangen moet worden. Wel kun je hier op het forum wat horrorverhalen***) vinden over vervelend schakelgedrag, slippende koppelingen en kapotgaande mechatronics die preventieve aanpassing van de baksoftware "noodzakelijk" zouden maken. Als vrij rustige rijder ervaar ik dat schakelgedrag niet als storend; ik gebruik de sportstand voornamelijk met de caravan (1100kg) erachter zodat hij dan wat hoger optoert - maar niet extreem hoog, zoals sommigen blijkbaar wel ervaren. Dus ik heb geen redenen om €499 aan zo'n aanpassing te spenderen.

Voor "aanschuif"-filerijden en stadsverkeer met veel stilstaan voor verkeerslichten één tip: kies een auto die naast de DSG ook beschikt over een elektronisch gestuurde handrem. Onder genoemde omstandigheden schakel ik de Autohold in, zodat ik telkens als de auto tot volledige stilstand is gekomen m'n voet van de rem kan halen. De koppeling is dan vrij en slipt niet. Licht aanraken van het gaspedaal resulteert erin dat de koppeling weer aangrijpt en de auto dus in beweging komt.
In een file zet ik de bak in Manual zodat hij - eenmaal in beweging - zonder slip in 1 blijft kruipen i.p.v. opschakelt naar 2 (en je soms dus met de voet moet bijremmen waardoor de koppeling alsnog kan gaan slippen). Gaat het weer wat sneller, dan de pook een tikje naar links en de automaat neemt het weer over.

***) Bedenk daarbij dat ondervonden problemen veelal meer worden gedeeld op fora dan de probleemloze gevallen. Ik ga niet ontkennen dat die problemen voorkomen, maar ik durf wel de stelling aan dat de overgrote meerderheid van de geproduceerde DSG-bakken gewoon goed functioneert. Alleen lees je daar veel minder over...
 

HarrieSkoda

Forumguru
We zijn het avontuur aangegaan. Zodra de auto geleverd is, deel ik mijn ervaringen.

Ze waren overigens niet flauw, middels FaceTime de auto gezien, gehoord, en de verkoper constateerde dat de banden ver op waren, dus er komen (zonder extra kosten) nieuwe op!

We wachten af:)!
 

Tees

Donateur
Ik ben benieuwd! Voorlopig klinkt het iig niet verkeerd, hopelijk bevalt de auto straks!
Heb je nog nagevraagd hoe dat zit met verzekering? Wegenbelasting lijkt me dat dat gewoon geregeld wordt door overschrijving van naam en daarna dat weer terugdraaien, daar heb je denk ik geen werk aan.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Klinkt en voelt tot nu toe toch goed, na gedegen research gedaan te hebben.

Je moet het eigenlijk zo zien; je koopt de auto dmv. het volledige aankoopbedrag te betalen.

Bij levering wordt jouw oude auto ter plaatse gevrijwaard, en komt de nieuwe auto op naam. Je dient deze zoals eenieder te verzekeren en wegenbelasting gaat automatisch.

De oude auto wordt 14 dagen op een depot gestald. Deze blijft onaangetast daar staan. Mocht je de koop willen ontbinden, nemen ze je oude auto mee uit het depot, en wisselen ze hem vice versa als hierboven omschreven weer om!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

gehaktbal

Forumguru
Klinkt niet gek. Ben wel benieuwd hoe scherp zo'n bedrijf zo'n auto kan aanbieden als je bedenkt dat een bepaald percentage de oude auto terug zou willen (veel overhead kosten met halen/brengen). Of is de inruil gewoon bizar laag?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb niets ingeruild uiteindelijk... kreeg een betere prijs met de bekende platformen om je auto tegenwoordig aan te bieden (en er snel vanaf te zijn).

Bieding was zo gek nog niet!
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Wel hopen dat de prijs ook zo blijft nadat je de auto komt brengen. De prijs is regelmatig gebaseerd op "als nieuw". Als er dan bij ieder krasje of plekje 100 euro af gaat, dan gaat het nog de verkeerde kant op.......
Maar wellicht valt het mee, het is niet mijn eigen ervaring ;)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Gelukkig komt de nieuwe eigenaar (bedrijf) hem voor de deur ophalen.

Daarbij is vooraf alles netjes vastgelegd wat er zou wezen met de auto, dus daar is geen onderhandeling/twijfel meer over nodig.

Mocht degene moeilijk doen, rechtsomkeert en de groeten :)!
 

Cordoba

Forumguru
@HarrieSkoda Als ik het goed begrijp heb je bij retourneren van de auto dus alleen de kosten van het ophalen van de auto (en dat zal al snel richting 500 euro gaan) en de poliskosten van je verzekering om je oude auto (bij inruil) weer te verzekeren. Ten opzichte van een miskoop zijn die kosten natuurlijk peanuts, maar kan voor sommigen wel een extra drempel zijn om de auto terug te sturen.
 

Tees

Donateur
Waar lees je dat @Cordoba? Op auto.nl staat dat ze de auto op komen halen voor hun kosten. Enige kosten die je dan eventueel hebt (maar dat geldt niet voor @HarrieSkoda want die ruilt niet in) is het annuleren van je verzekering, en (bij inruil) het opnieuw afsluiten van eentje voor je oude auto. Volgens mij kan je bij autoverzekeringen ook binnen een x aantal dagen annuleren, dus dat lijkt me ook geen probleem.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Yep idd @Tees , geen kosten voor mij in die 14 dagen bedenktijd. Klinkt haast te mooi om waar te zijn toch, maar dat is blijkbaar het nieuwe concept van auto kopen.

We gaan het zien, ergens midden volgende week weet ik jullie meer te vertellen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

HarrieSkoda

Forumguru
Zo! De auto is netjes geleverd met een oprijwagen.

Zeer nette afhandeling, kan niet anders zeggen.

Nu 14 dagen / 500 km de tijd om hem uitvoerig te testen!

To be continued!
 

HarrieSkoda

Forumguru
...?

Je zou nogal dom zijn om die 500 km in één keer op te maken. Lekker uitspreiden over die 14 dagen is toch het slimste, of zeg ik nu iets heel raars :arghh:?
 

Kanerr

Forumguru
het is toch of of? Dan maakt het toch niet uit hoe je het invult? Ik zou paar korte ritten doen, paar keer N wegen en paar keer snelweg.
 
Bovenaan Onderaan