Hulpveren onder een Octavia II Combi

MarcoO2

Forumguru
Alles gaat toch gewoon over hulpveren, behalve jouw reactie? Of zie ik het verkeerd? In ieder geval gaat het topic daarover, dat lijkt me duidelijk.
 

Captain Hook

Forumguru
ik zag MAD en dacht gelijk aan verlagen !
Kun je nagaan.
Ik wil niet lager, ik wil juist hoger. :winkie:
Vooral met zware belading is het wel prettig als de achterkant niet zo diep hangt/doorveert. Hoef ik misschien de hoogteverstelling van m'n koplampen ook niet eens veel lager te zetten in de vakantie.
 

Captain Hook

Forumguru
De dealer heeft netjes de rembalans opnieuw afgesteld. Dit is belangrijk (voorschrift van de verenleverancier) omdat de achterremmen meer ingrijpen naarmate de auto verder inveert.
Ik las deze opmerking, maar weet iemand nou precies wat dit inhoudt? En waar staat deze instructie? Bij de inbouwinstructie van de MAD veren?

En wat iemand anders noemde, de auto is voorzien van EBD, dus hoezo opnieuw afstellen?
 

Captain Hook

Forumguru
Vanochtend zijn ook de 2 MAD hulpveren achter gemonteerd.
De auto staat een fractie hoger (maar dat valt nauwelijks op) als 'ie onbelast is.
Qua rijden merk ik weinig verschil, zeker geen stuitergedrag. De auto gaat zelfs iets 'fraaier' over een verkeersdrempel. De koplampen zijn opnieuw gesteld.
Nu afwachten wat de verschillen zijn met zware belading (zoals vakantie). Ik verwacht in ieder geval dat de auto wat minder 'doorgezakt' over de duitse autobahn zal vliegen met volle belading. :xyxthumbs:

ps: dat verhaal over die rembalans is een standaard A4-tje wat in de doos van MAD zit. Speciaal voor Belgie schijnt er een verklaring bij te moeten zitten dat de extra veren geen invloed hebben op de rembalans.
 

Zwolly

Actief lid
is het ook aan te bevelen om hulpveren te plaatsen bij een hatchback uitvoering?

maw, is het gedrag verschillend van een combi en een hatchback?

hebben de hulpveren ook een "nadelige" invloed op het rijgedrag bij een niet zwaar beladen auto (stuggere vering)
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Zijn de hulpveren (zonder balg) ook goed zelf te monteren?

Zag op die car.... site een setje staan van Eur 113,- (ex btw) dus zelf doen loont wel.

Hoor het graag en bedankt alvast.
 

hemi24

Forumguru
Gevonden op de site van Mad:

http://www.mad-tooling.com/

Setnummer: NR-197086
NR-197086.jpg
 
Ik zou MAD zelf even bellen, want deze set gaat voor 99,9% niet passen. Ik heb ze zelf namelijk ook en de balg van deze set is gewoon te groot. Tenzij ze het inmiddels aangepast hebben, maar ik vrees van niet.

Ben uiteindelijk naar veenendaal gereden waar ze kleinere gemonteerd hebben, die wel goed zitten. Helaas zijn ze bij mij al 2 keer opengescheurd. Wel netjes onder garantie vervangen, maar toch...
 
Ik heb de MAD luchtveren ook geinstaleerd. Maar ook ik moest naar veenendaal omdat de balgen die worden opgegeven voor een O2 te groot zijn. Met geen mogelijkheid er in te krijgen. Maar ik ben ook naar Veenendaal gereden en daar werdt het netjes opgelost zonder kosten. Ik heb de balgen er nu 1 jaar onder en zijn nog niet gescheurd (40K km).Ik zorg er wel altijd voor dat er minstens 0.5 bar in zit. Dan zitten ze net mooi opgesloten in de veer.
 

vrucht

Lid
Wat is dan het onderdeel nummer dat wel past? en wat kost de set incl montage?
als ik het juiste onderdeel nummer weet, kan ik gericht gaan bellen zonder dat ik ook de verkeerde balgen leverd krijg.
 
Om een ouder topic terug even boven te halen.
Heeft er iemand ervaring met hulpveren op een O2 combi RS ?
Passen de veren voor de gewone uitvoeringen op de RS, icm het sportonderstel ?
Ik heb een originele afneembare trekhaak gemonteerd en wil binnen enkele weken op vakantie met volle belading en aanhanger.
De auto hangt nu al iets in de veren achteraan.
Ik heb ook al gemerkt dat als ik met vier volwassenen rijdt, dat ik maar weinig veerweg over heb achteraan.
 
Bovenaan Onderaan