Hulp gevraagd bij kleurkeuze

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb jaren in een donkergroen-metallic Polo gereden, totdat een Astrarijder een rotonde opreed die me niet had gezien (ondanks dimlicht!).
Dat vond ik een zeer geslaagde kleur - jammer dat Skoda zoiets niet meer voert. Scheelde maar weinig met British Racing Green, daarom had ik die gekozen.

Dit Skoda-groen maakt mij veel te veel 'herrie'...
 

Van Hoften

Forumguru
Nardo-grey van audi. Dat samen met de zwarte velgen, zwarte stukken vd auto, top

Dat vuiliniszakken grijs is gaaf, maar wel slechts voor 4 weken ben ik bang. Daarna verlang ik weer naar een 'echte' kleur. Anderen zullen zich overigens af vragen of wit dan wel weer een kleur is. En zo rijden er gelukkig veel verschillende auto's rond in de wereld.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Okki

Donateur
@Okki een veto van mevrouw Van Herwijnen. Dan zou ik er overigens achterop laten zetten "Kermit de Chrisje"

Een witte auto naar wit laten wrappen zou ik nooit doen. Overigens ook niet naar een al leverbare kleur (al dan niet mat)
Kwestie van durf, maar een paar jaar geleden wilde ook niemand een witte auto.
Zie deze Mercedes, gedurfde kleur en misschien over een paar jaar wel heel gewoon....

rg4yf2rbj0sg.jpg
 

MrEdge_

Forumguru
Als (lease) eigenaar van een moon white SIII Combin vind ik het juist een prachtige kleur wit met een blauwe ondertoon. Ik ervaar het als een diepe sprankelende kleur, in tegenstelling tot candy wit of zo, dat gewoon dof en vlak is. Ik vis 'em er altijd zo tussenuit op een parkeerplaats :)
 

gdisselkoen

Forumguru
Een witte auto naar wit laten wrappen zou ik nooit doen. Overigens ook niet naar een al leverbare kleur (al dan niet mat)
Kwestie van durf, maar een paar jaar geleden wilde ook niemand een witte auto.
Zie deze Mercedes, gedurfde kleur en misschien over een paar jaar wel heel gewoon....

rg4yf2rbj0sg.jpg
Doet me denken aan de pastelkleurige Cadillac's uit de jaren 50.
 

Cordoba

Forumguru
Als je voor detailen gaat: wat is je normale manier van de auto wassen? Wasstraat, wasbox, of met het handje? Als je 'm regelmatig door de wasstraat jaagt, is het effect van detailen waarschijnlijk maar beperkt houdbaar. Als je de wasbox gebruikt (zonder de daar aanwezige borstels of agressieve shampoo's) of handmatig de auto wast, dan kan ie heel lang mooi blijven. Een goeie detailbeurt kost ook bij een goede hobbyist serieus geld, dus het is de moeite om vooraf na te denken wat je wil en hoe je met de auto om denkt te gaan.

Als je gaat wrappen, zou ik kiezen voor matte zilvergrijze wrap op details, waardoor je wat accenten krijgt op de auto.
 
Wat betreft de huidige kleur. Ik heb ook Moon White gekozen omdat het metallic is en volgens sommige bronnen (waaronder de dealer) een soort parelmoer-effect heeft. Helaas merk ook ik er weinig van. Heb hem naast een Superb met Laser White gezet en ik zag bijna geen verschil in glans. Misschien alleen als het zonnig is en de auto erg schoon?
Heb hiervoor een auto in rood mica/parel gehad en daarbij zag je het écht.

Ik heb echt het idee dat ik het extra geld er net zo goed niet aan had kunnen besteden.
En inderdaad in het algemeen met wit: hij is bijna áltijd vies. :tongue:
 
Rij eigenlijk altijd witte (lease) auto's. Vond Moon White in het daglicht de mooiste kleur voor mn combi. Ook als ie wat vies is.
 

Antera

Donateur
Ik blijft lavablue de mooiste kleur vinden op de Superb. De groende kleur van Audi is ook mooi maar smoelt niet op een grote S3. Wel op de Sportback. Maar smaken verschillen gelukkig
 
Die donkerbruine (was het magnetic brown..) vind ik ook prachtig op de S3. Maar mijn lieftallig echtgenote ging zowat over haar nek toen ik dat zei, dus maar niet gedaan :pardon:
 
Bovenaan Onderaan