Hulp gevraagd bij kleurkeuze

Van Hoften

Forumguru
Beste forumlid,

Ik ben al bijna een jaar een gelukkig rijder van de S3. Alleen is het moonwhite me een beetje tegengevallen. Niet de kleur wit zelf, maar eerder het niet opvallen van het feit dat het metallic lak is.

Nu het december is en ik over mijn eigen kerstbonus ga, kan ik mezelf een klein extraatje geven. Maar daar gaat de Belastingdienst met 56% van tussen. En dat is nogal jammer.

Ik kan het beter 'investeren' (moet het toch een uitleg geven) in een mooie wrap. Ik zit te denken aan een wrap van de auto in parelmoer wit. Dan blijft het een witte auto, maar wel iets bijzonders. Diverse accenten worden dan zwart.

Wat zou jullie keuze zijn? Wellicht dat ik op het moment dat ik de auto parkeer bij de inpakkert dan nog van keuze verander.

Ik zal een paar foto's van de huidige 'toestand' aan toevoegen bij deze vraag.

Dank alvast voor de input, die wordt zeer zeker gewaardeerd!!

Christian
 

Bijlagen

  • 20160228_180518.jpg
    20160228_180518.jpg
    373,1 KB · Weergaven: 265
  • 20160228_180543.jpg
    20160228_180543.jpg
    383,3 KB · Weergaven: 288
  • 20160228_180632.jpg
    20160228_180632.jpg
    336,8 KB · Weergaven: 244

vleier

Forumguru
prachtige kleur hoor.
investeren moet je dan doen in iets opvallends Roze of paars ofzo:dankje:

Nee maar nu ff weer serieus.
Parelmoet wit is een prachtige keuze en dan de combo met zwart kan nooit kapot gaan.
 

CDK

Forumguru
Ik zou investeren in parelmoer wit spuitwerk :jaja: die wrap folies zijn zeer krasgevoelig namelijk.
 

Taffy

Forumguru
Een andere optie...
De wagen een keer echt laten detailen en een glascoating laten geven ?
Komt de kleur misschien wat meer tot leven ?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Van Hoften

Forumguru
@Taffy Dank voor de tip! Meteen even op de site gekeken. Dat ziet er inderdaad goed uit. Geen idee dat dit bestaat. Nooit te oud om te leren en een zeer interessant alternatief. Heerlijk, zo'n forum.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vind wrappen helemaal te gek. Maar dan wel zwart, grijs, mosgroen of baksteenrood. Dat geeft het mooiste effect vind ik
 

Taffy

Forumguru
@Taffy Dank voor de tip! Meteen even op de site gekeken. Dat ziet er inderdaad goed uit. Geen idee dat dit bestaat. Nooit te oud om te leren en een zeer interessant alternatief. Heerlijk, zo'n forum.

Als mede-plaatsgenoot, graag gedaan :cheers:.
Anders zou je eens in Zevenbergen kunnen gaan kijken. Zit een grote detailzaak , weliswaar alleen voor producten, maar misschien kunnen zij jou in contact brengen met deskundige semi-amateurs.
Die doen dit vaak nog vakkundiger en (iets of wat ) goedkoper als de "profs" ...
 

dirkske71

Nieuw lid
Hey jongens, heb wat gemist, wat is de site om dat eenw te bekijken? Grte

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Als mede-plaatsgenoot, graag gedaan :cheers:.
Anders zou je eens in Zevenbergen kunnen gaan kijken. Zit een grote detailzaak , weliswaar alleen voor producten, maar misschien kunnen zij jou in contact brengen met deskundige semi-amateurs.
Die doen dit vaak nog vakkundiger en (iets of wat ) goedkoper als de "profs" ...
Ja? Welke is dit?
 

B.Stuurder

Forumguru
Misschien een iriserende wrap? Val je ook op.
Nee, ik denk dat goed detailen en bijhouden al scheelt, metallic wit is zichtbaar als de auto schoon is en vrij van waas, anders wordt het al snel lastig.
 

Canon-Eye

Forumguru
metallic wit is zichtbaar als de auto schoon is
Heb door een speling van het lot ooit driemaal achter elkaar een witte auto gehad, in een tijd dat ik dagelijks naar Europoort reed toen dat nog een tamelijk woest gebied was met wegen van kinderkopjes en stelconplaten. Veel zand en bagger. Gevolg: ofwel ik moest 'm minstens 2x per week wassen, of ik reed voor schandaal. En voor dat wassen ontbrak zowel de tijd als de zin, dus...

Toen heb ik gezworen om nóóóóit meer een witte auto te willen. En dat geldt nog steeds, al was het maar omdat we in mijn huidige woongebied elk najaar maandenlang te maken hebben met oogstvervoer.
Leve de uitvinder van het Cappuccino-beige... :jaja:
 

rouwehand

Senior Member
@Van Hoften , dat was voor mij de reden om Candy White te kiezen. Dit is mijn 2e witte (1e OII nu OIII).
Een witte auto vind ik mooi, maar dat betekend vaak wassen en poetsen :sterretjes:.

De rode SIII Sportline in de leaflet is een mooi alternatief, alleen heb ik deze kleur niet "in het echt" gezien.

Suc6 met je keuze.
 
Als het wrappen wordt dan heb ik niets toe te voegen aan parelmoer wit. Dat vind ik echt prachtig. Op mijn Golf af fabriek parelmoer wit gehad en in het juiste licht zag dit er al heel mooi uit, ik vond het parelmoer effect alleen nog wat gematigd. Met wrappen heb je daar zelf wat meer sturing op.

Maar idd heb je dan ook alle nadelen van wrappen erbij. En iets zegt me dat je niet echt het type bent om krasjes op je wrap te laten voor wat ze zijn ;)
 

Van Hoften

Forumguru
Dank voor alle reacties. Het detailen heeft inmiddels een lichte voorkeur. De auto is altijd schoon want ik wil bij mijn klanten netjes verschijnen. Snel afspoelen mbv detaling spreekt me dus erg aan. Dan ga ik waarschijnlijk nog de voorbumper opnieuw laten spuiten (steenslag) en de houders van de spiegels zwart laten spuiten.
Wordt vervolgd....
 

Okki

Donateur
_21.jpg
 
Bovenaan Onderaan