[Howto] DVD Vrijgave - Video In Motion

ByeByePeugeot

Actief lid
Hi all,

even een update en waarschuwing mijnerzijds. Vanochtend heb ik mijn unit voorzien van deze update en dat is helaas niet goed gegaan. De dvd werd na een 100% update eruit gespuugd en het scherm bleef zwart. Na het drukken op de aan/uit knop kreeg ik de melding dat er SWL software gevonden was en dat deze gestart zou worden echter zonder resultaat. Na een periode te hebben gewacht kreeg ik een Vac foutmelding met als gevolg dat de unit vol continu aan blijft staan. Hij is dus niet meer uit te zetten!!!

Firmware update fail +10 dus. Na gebruik te hebben gemaakt van de 2740 Fix image komt de unit wel op maar zonder touch mogelijkheid, audio is weg etc. etc. etc. Het opnieuw flashen met andere versies heeft dus geen zin, heb alles van 2XXX, 3XXX geprobeerd, 1100/1200 versie wordt niet geaccepteerd.

Nomad had het al aangegeven maar tegen beter weten in vond ik de optie van Nederlandse spraaksturing toch erg interessant. Heb Imgburn gebruikt icm Verbatim DVD-R schijfjes.
Het heeft mij het volgende opgeleverd: een hele dag weggegooid die ik beter had kunnen besteden, 2 nagels van mijn vingers omdat ik de middenconsole gedeeltelijk uit elkaar moest trekken om de Columbus te verwijderen (anders geen sap meer om morgen weg te kunnen rijden) en een nog nader te bepalen bedrag om het apparaat te laten fixen ergens in het land. Voordeel van het laatste is dat ik in ieder geval nederlandse spraakbesturing krijg ( jeeeej )

Nogmaals, wees gewaarschuwd. Het kan ook verkeerd gaan!
 
Wat sneu...

Kan je ook even vertellen welke Firmware je origineel had.
Dit topic ging trouwens over Video In Motion en niet noodzakelijk over een upgrade, Zowel ik als nomad raden inderdaad af om een upgrade te doen.

Ik heb alvast een gelijkaardig probleem gehad bij een collega van me, en daar bleek het opnieuw branden van de image met een ander merk van DVD de oplossing te zijn.
Mogelijks kan je dat alvast nog eens proberen?
 

nomad

Senior Member
Heb je er wel rekening mee gehouden dat als je een upgrade doet dat het image in elk geval geschikt is voor Skoda (xxx4) ? Je kunt wel 2720 erop zetten, maar dat is VW. Er moet een 2724 image bij zitten anders werkt het gewoon niet.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
@Netdata: Ik heb inderdaad diverse media gebruikt, van Philips tot Verbatim echter zonder resultaat.
Hoewel het topic over vrijschakeling gaat is er volgens jouw walkthrough wel degelijk een firmware upgrade nodig. Je linkt immers naar de 3974 aangepaste firmware. Vandaar mijn waarschuwing in dit topic ;)

@Nomad, Vanwege het opnieuw partitioneren van de unit dient in eerste instantie de 3804/3814 op de unit gezet te worden. Deze heb ik daarom eerst om de unit gezet. De check die uitgevoerd wordt geeft aan dat de SWL update correct is voor de unit, dit in tegenstelling tot de 1200 versie waarbij gemeld werd dat deze niet compatible is. Klopt dus helemaal wat je aangeeft. Het zou dus heel goed mogelijk kunnen zijn dat, hoewel de 3804/3814 geschikt is voor de Columbus, hier ook een issue zit. Desondanks ben ik er van overtuigd dat de manier van flashen van mijn mediaplayer/telefoon/TV/Onkyo/etc. van een dusdanig volwassen niveau is waarbij VAG nog aardig van kan leren.

Morgen toch eerst eens langs bij de dealer om het apparaat uit te laten lezen alvorens ik hem opstuur naar de fixer in het land. Ander off-topic feit is dat ik sinds vanochtend een Error: Airbag krijg in de Maxidot. Het gaat lekker.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Heb even de foto's erbij gepakt, de volgende info was te zien op het display:

Delivery Part number: 3T0035680A
HW-Version: H42
SW-Version: 2724
SV SW-Version: C_EU_9.242_T500
HW Vehicle: 0xC801
Man.Date: Feb 2011
 

Markboefje

Nieuw lid
Even een update van mijn kant. Het is me jammerlijk nog niet gelukt om DVD-vrijgave werkend te krijgen. Heb het aangepaste iso-bestand via Imgburn op een Philips DVD-R gebrand, middels de laagste schijfsnelheid. Zojuist de DVD in de CD/DVD speler in de auto gestopt (via de in #1 genoemde stappen) en vervolgens gebeurde er..........................niks :biggthumpdown:

Iemand een idee waar dat aan kan liggen!? Misschien dan toch DVD+R gebruiken?

Alvast bedankt.
 

Markboefje

Nieuw lid
Nou het is mij gelukt om DVD-vrijgave werkend te krijgen :) Alleen niet via de beoogde en de hier in dit topic beschreven methode. Omdat ik gister (bij CarTronic) een carkit heb in laten bouwen hebben ze geheel vrijblijvend ook de DVD-vrijgave aangepast :super:
 
De methode die ik gebruik, past de waarde in de Columbus aan en schrijft deze weg. Kan dus ook nooit overschreven worden. De methode die jullie gebruiken, doet dat niet.

Nomad ik had vandaag de kans om dit te testen met iemand die zo een kabel heeft.
Het blijkt echter dat de hardware USB kabel NET hetzelfde doet als de software.

Hoe ik dit getest?

  • Ik heb de unlock laten door door middel van de kabel
  • Vervolgens een custom firmware gemaakt die de video terug uitschakeld als hij snellen dan 20 km/h rijd via die regkey

En inderdaad de video valt weg bij 20 km/h

Dit bewijst volgens mij dat beide methode identiek zijn aan elkaar.
Ook de firmware upgrade blijft van deze regkey af, dit is waarom het werkt me de usb kabel, maar ook met de custom firmware.
 

vincefra

Actief lid
Heeft enkele pogingen nodig gehad.
firmware via andere computer branden ... en dan werkt alles.
Nu werken ook POI (had 3810 - werkte niet juist) in samenwerking met kaarten 7.2 ...
 

vincefra

Actief lid
ByeByePeugeot;237664Desondanks ben ik er van overtuigd dat de manier van flashen van mijn mediaplayer/telefoon/TV/Onkyo/etc. van een dusdanig volwassen niveau is waarbij VAG nog aardig van kan leren.[/QUOTE zei:
Dat heb je met auto fabrikanten ... nu serieus ... ik denk dat ze dat wel door een andere firma laten doen, maar er zo bitter weinig geld aan geven daar een navigatie systeem nu éénmaal een randproduct is voor een automerk ... in tegenstelling tot bvb. de tomtoms en mio's die hiervan leven ... dat zie je ook ... aan 1/5 de van de prijs van de columbus heb je een betr navi en radio systeem van die merken ... (maar dan draagbaar, ... )
 

tha a

Senior Member
Vanmiddag dvd tijdens rijden via ISO geactiveerd...

was idd duimen draaien toen het leek alsof ie niet zou gaan werken/vastlopen maar 1x resetten en hij werkt!

thanx!
 

Antera

Donateur
Vandaag een gehad deze wilde niet werken en bleef hangen. Herstelde zich na een tijdje gelukkig weer maar wilde niet werken
 
Onder het mom van 'live dangerously' de iso van Netdata gedownload en gebrand op een platinum dvd+r (4-speed). Geen idee wat de originele firware was, maar de dvd vervolgens in mijn columbus geladen. Dik 50 minuten later een succesvol bijgewerkt systeem met een vrijgegeven dvd weergave én nederlandse spraakbesturing!

Chapeau Netdata!
 

hephie

Lid
Onder het mom van 'live dangerously' de iso van Netdata gedownload en gebrand op een platinum dvd+r (4-speed). Geen idee wat de originele firware was, maar de dvd vervolgens in mijn columbus geladen. Dik 50 minuten later een succesvol bijgewerkt systeem met een vrijgegeven dvd weergave én nederlandse spraakbesturing!

Chapeau Netdata!

dit wil ik ook oooh zo graag doen :)
maar heb er toch een beetje schrik voor.

Wanneer heb je je superb aangekocht? mijne is nu ongeveer een jaar oud, dus ik vermoed dat ik de "D"-versie heb.
Bij het inhouden van de setup knop kijg ik geen "system info" knopje te zien (enkel AM/FM). Ik weet dus niet welke firmware ik heb :(

Kan er mij iemand zeggen als er een andere manier bestaat om de firmware versie te achterhalen?!
 

Antera

Donateur
ook bij jouw auto kan dit gewoon gedaan worden heb hier een cd waar ik het al diverse keren heb gedaan bij vele bouwjaren enz
 

MarcoO2

Forumguru
Allicht goed bedoeld, maar (illegale) links naar downloads van kaartmateriaal wordt hier niet echt gewaardeerd (en is volgens de forumregels ook niet toegestaan).
 
Bovenaan Onderaan