Hoog olie verbruik 1.8TSI

EvD

Actief lid
denk dat ik maar eens begin met een brief te schrijven aan pon ,weet nog niet of ik me aansluit bij audiclaim want die willen ook weer een aanzienlijk bedrag vangen van je
zit nu rond de 2000km per ltr en vind dit nog steeds idioot veel
 

EvD

Actief lid
weet zo even niet de produktiedayum maar hij is van okt 2010 1.8TSI kmst is nu 129000 heb hem 5 mnd geleden
gekocht met 115000 op de teller 7DSG
 

es2

Lid
Mijn S2C 1.8 TSI uit 2010 met 131.000 km heeft ook last van hoog olieverbruik. Ik haal geen 1.000 km meer met een liter olie. Tijdens de vakantie 3x bijgevuld. Is echt van de zotte.

Nu brandt het storingslampje op het dashbord ineens. Stationair draaien gaat niet meer lekker, toerental zakt vaak niet meer of langzaam terug onder 1.000 rpm en motor stottert af en toe. Het is volgens mij niet meer de vraag of de motor in de soep gaat draaien, maar wanneer...

Geen coulance, dan maar aangemeld bij audiclaim. Inruilen is geen optie meer, auto is "besmet". Voor mijn gemoedsrust ga ik maar eens informeren bij Hartog Tuning. Dan rijd ik nog een paar jaar door en dan koop ik een nieuwe. En dan loop ik uiteraard met een hele grote boog om alle VAG merken heen. Ja PON, consumentenvertrouwen komt te voet en gaat te paard. Karma is a bitch....
 

RogerS

Forumguru
Mijn S2C 1.8 TSI uit 2010 met 131.000 km heeft ook last van hoog olieverbruik. Ik haal geen 1.000 km meer met een liter olie. Tijdens de vakantie 3x bijgevuld. Is echt van de zotte.

Nu brandt het storingslampje op het dashbord ineens. Stationair draaien gaat niet meer lekker, toerental zakt vaak niet meer of langzaam terug onder 1.000 rpm en motor stottert af en toe. Het is volgens mij niet meer de vraag of de motor in de soep gaat draaien, maar wanneer...

Geen coulance, dan maar aangemeld bij audiclaim. Inruilen is geen optie meer, auto is "besmet". Voor mijn gemoedsrust ga ik maar eens informeren bij Hartog Tuning. Dan rijd ik nog een paar jaar door en dan koop ik een nieuwe. En dan loop ik uiteraard met een hele grote boog om alle VAG merken heen. Ja PON, consumentenvertrouwen komt te voet en gaat te paard. Karma is a bitch....

Wij zitten dus in hetzelfde schuitje....
 

EvD

Actief lid
die aanbieding waar vw nu weer mee komt is gewoon de oude coulance regeling die ze eenpaar keer gdaan
hebben daar schiet ik ook geen donder mee op let maar op dat gaat ook gewoon ca 2000 euri kosten
net als dat van audiclaim dit zouden ze gewoon kosteloos moeten repareren anders loop ik de volgende keer ook met een grote boog om alle VAG motoren heen
ps verder vind ik het een geweldig mooie auto heb net weer 1000km getoerd langs de moezel in duitsland
 

RogerS

Forumguru
Als VW/skoda dealer het olie probleem goed oplossen voor 2000 euro dan meteen doen. Dat is een koopje.
 

es2

Lid
@EvD: Ik zou ook toehappen, mits de volledige ingreep wordt toegepast (zuigers, zuigerveren etc). Zorg er wel voor dat alle schade in beeld is gebracht en wordt meegenomen (mogelijke gevolgschade aan turbo, katalysator etc door het olieverbruik).
 

stijnheidi

Senior Member
Weet iemand of een motor flush van bijvoorbeeld forte zin heeft om de olieschaapveer (wat) schoner te krijgen? Ik heb nog geen hele grote olieboot (1l. Op 8000 km) maar wil erger proberen te voorkomen.
 

Spierings

Forumguru
Meestal haalt een flush niet veel uit bij olieschraapveren. Dit omdat er op die plek niet veel olie komt, en dus ook niet goed schoon kan spoelen..
 

EvD

Actief lid
zit nu op 131000km en op 1ltr rij ik nog 1600km en ook ik zie de toekomst somber in voor mn
SC2 1.8 TSI DSG
 

stijnheidi

Senior Member
Dan kijk ik of ik een flush ga doen of dat ik het geld spaar... Mijn ervaring is wel dat de olie wel redelijk snel zwart is. Ik weet niet of de olie na bijvoorbeeld een flush wel langer bruin blijft? Zijn er overigens andere middelen die de zuigerveren / schraapveren wel schoner zouden krijgen zonder dat de zuigers eruit moeten...? Anders wordt het tijd dat zoiets ontwikkeld wordt.
 

Spierings

Forumguru
Van forte heb je ook een toevoeging voor de olie welke reinigt, dit icm een brandstof toevoegingen en een heel stuk in Duitsland gassen zou denk ik het beste resultaat geven...

Is gewoon lastig om daar iets voor te ontwikkelen. Omdat een olieschraapveer er is om juist er voor te zorgen dar er niks boven de zuiger komt. Ergens waar geen spoeling is, kun je bijna nietvreinigen
 

stijnheidi

Senior Member
Oke, ik begrijp dat het lastig wordt om een olieschraapveer te reinigen. Dat gassen in Duitsland goed is voor de auto ben ik met je eens.
 

andrehj

Forumguru
@dvon : Als ik jou was zou ik zorgen dat je zeer snel je zuigers en zuigerveren laat vervangen, via een dealer of een bedrijf als Hartog. Als je namelijk met een zeer hoog olieverbruik blijft doorrijden, gaan de zuigerveren zich in de cilinderwand vastvreten, met als gevolg dat je een compleet nieuw blok nodig hebt :nailbiting:, ipv alleen maar nieuwe zuigers + zuigerveren...
Ik weet niet precies waar die grens ligt, maar met 1 op 500 zal je daar al gevaarlijk dicht in de buurt zitten, als je er al niet overheen zit.:nono:
 

andrehj

Forumguru
Dan kijk ik of ik een flush ga doen of dat ik het geld spaar... Mijn ervaring is wel dat de olie wel redelijk snel zwart is. Ik weet niet of de olie na bijvoorbeeld een flush wel langer bruin blijft? Zijn er overigens andere middelen die de zuigerveren / schraapveren wel schoner zouden krijgen zonder dat de zuigers eruit moeten...? Anders wordt het tijd dat zoiets ontwikkeld wordt.
Een dergelijk wondermiddel is hier nog niet langs gekomen. De oplossing is tot nu toe het vervangen van zuigers en zuigerveren. Dat kan met de methode van de dealer (die dan de zuigers + zuigerveren + drijfstangen van het nieuwste 1.8 TSI blok gaat monteren) of de methode van Hartog (die een speciale zuiger + zuigerveer monteert). Van beide methodes zijn helaas nog geen lange-termijn (200.000 km of zo) ervaringen bekend.
 

miles

Senior Member
Ik lees dit topic met belangstelling. Rijd zelf sinds juni 2013 een Octavia 1.8 Tsi van juni 2011 en signaleer geen overdreven olieverbruik.

Heb ik geluk? Is mijn auto van ná de modificatie ( hoe kan ik dit controleren? ) ligt het aan mijn rijstijl ( vrijwel alleen maar snelweg kilometers ) of kan het onheil nog komen?

Ter info: er staat 103.000 km op de teller.
 
Bovenaan Onderaan