Weet ik veel? Ze vinden vast wel een reden... Accuzuur is immers gevaarlijk en laden van accu's veroorzaakt een explosieve damp
Helaas, de accu's zijn tegenwoordig gasdicht. Wel verheugend is dat accu's vervuilend zijn bij fabricage en amovatie. Gaat er toch nog wat fout met die verdomde Hybrides :smirk:.
Hierbij de resultaten van vanmorgen:
Buitentemperatuur 18 graden C,
5 minuten voorverwarmen (40 ml Benzine):
4,5 l/100 km (ruim 1:22) op een afstand van 9,1 km
De ritten waren vergelijkbaar, geen airco aan en geen verlichting aan. Bij de verkeerslichten sloeg de motor af (auto-stop) en op weg naar de verkeerslichten laadde de accu op bij "gas los".
Conclusie:
Bij een verbruik van 5,6 l/100 km op een rit van 9,1 km is 510 ml brandstof verbruikt, zonder voorverwarmen.
Bij een verbruik van 4,5 l/100 km op een rit van 9,1 km is 410 ml brandstof verbruikt, 5 minuten voorverwarmen.
Dus bij 5 minuten voorverwarmen (40 ml brandstof) heb ik profijt in de vorm van een lager benzineverbruik tijdens de rit naar mijn werk zelfs inclusief het verbruik van de standkachel zelf.