Honda Civic Hybrid

Laatst stond er in de autovisie een test over verbruiken. Ligt niet aan de auto maar aan de berijder. Hybride discussie is dus wel overtrokken.

In de test kwam het volgende naar voren. Volgens mij waren er acht verschillende berijders, de auto was een BMW, ben even kwijt wat voor motorisering, volgens mij een 316 met in ieder geval efficient dynamics.

Het slechtste verbruik was rond de 1:10 (coureur) tot de 1:18 (Paul Maaskant - Nieuwe rijder).

Conclusie, het verbruik word grotendeels bepaald door de bestuurder.
 

SkodaMan

Actief lid
neej geen Honda Civic Hybrid :407:
wat moet je met zulke auto's heb je toch niks aan en zuinig lopen doet die ook niet zelfde als de prius.
Zooi is het kan je net zo goed een 1.9 TDI rijden rijd zuiniger.

Je hebt helemaal gelijk. Dat je € 6400 BPM niet hoeft te betalen en dat ik als lease-rijder 14% ipv 25% aan bijtelling betaal telt natuurlijk niet mee.
 

LenK

Forumguru
Autorijden is niet alleen kijken voor hoe weinig geld het kan.
Autorijden is ook een stukje emotie.
Daarom zal ik never nooit nie in zo'n lelijk hybride hok of C1/Aygo/107 dopje gaan rijden.
Dan nog liever met dus bus en trein.
Wat wordt het lelijk op de weg.

Milieu is gewoon big business en cashen voor de overheid. Een en al huichelarij.
Was het niet Al Gore die net zoveel energie verbruikt als een heel Nederlands dorp.
Schuimbekkend de ondergang prediken en er ondertussen een mega aandeel in hebben.
Net als onze onbetrouwbare overheid. Bang maken om draagvlak voor belastingen, taxen en heffingen te creeën.
Geef mijn portie maar aan fikkie.
 

SkodaMan

Actief lid
Autorijden is niet alleen kijken voor hoe weinig geld het kan.
Autorijden is ook een stukje emotie.
Daarom zal ik never nooit nie in zo'n lelijk hybride hok of C1/Aygo/107 dopje gaan rijden.
Dan nog liever met dus bus en trein.
Wat wordt het lelijk op de weg.

Milieu is gewoon big business en cashen voor de overheid. Een en al huichelarij.
Was het niet Al Gore die net zoveel energie verbruikt als een heel Nederlands dorp.
Schuimbekkend de ondergang prediken en er ondertussen een mega aandeel in hebben.
Net als onze onbetrouwbare overheid. Bang maken om draagvlak voor belastingen, taxen en heffingen te creeën.
Geef mijn portie maar aan fikkie.

Juist omdat je autobezit en autorijden als emotie ziet krijgt de overheid vat op jou als consument en kan ze jou grof laten betalen. Bedankt. Mijn vrouw krijgt binnenkort een Toyota Aygo en ik een Honda Civic Hybride omdat we ons niet meer willen laten naaien door aan onze emoties voor auto's toe te geven. Wij vinden het het geld niet meer waard.

Voor ons was de overstap van VW naar Skoda net zo logisch als nu van Skoda naar Subsidie-auto. Het zal me worst wezen wat de buren denken. Van de besparing op de auto's kan ik twee keer per jaar op vakantie.
 

SkodaMan

Actief lid
Autorijden is niet alleen kijken voor hoe weinig geld het kan.
Autorijden is ook een stukje emotie.
Daarom zal ik never nooit nie in zo'n lelijk hybride hok of C1/Aygo/107 dopje gaan rijden.
Dan nog liever met dus bus en trein.
Wat wordt het lelijk op de weg.

Als jij straks op de weg geërgerd zo een lelijk hybride hok of dopje ziet rijden waarvan de bestuurders een vette grijns op hun smoel hebben dan zouden mijn vrouw en ik dat wel eens kunnen zijn. De grijns is een teken van dankbaarheid dat jullie wel veel belasting betalen.
 
Ik vind dat de overheid hun (ons) geld beter kunnen steken in het promoten van het nieuwe rijden. Ik heb het dan niet over 50 in zijn 5, maar meer anticiperend rijden (leuk woord).

Uit de test in de autovisie viel op dat Paul Maaskant veel minder op de rem stond dan anderen, hier zat dan ook de winst in.

Als een stoplicht op rood staat kan je volgas er op af rijden en dan keihard remmen, of eerder gas los en dan uit laten rollen, als je bij het stoplicht bent staat hij al op groen. (ik moet wel zeggen dat het theoretisch goed klinkt maar dat ik er meer moeite mee heb na een drukke werkdag dan op een vrije zondag :crazy: )

Veel mensen kijken niet verder dan de auto voor hun, door meer vooruit te kijken kan je situaties tijdig inschatten en hoef je niet op het laatste moment te remmen. Dit komt het verbruik van elke auto ten goede, Hybride of diesel.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat probeer ik juist altijd te doen en zeker met een vrachtwagen probeer je dat helemaal. Gewoon laten uitrollen en vaak springt het verkeerslicht net op tijd weer op groen en kost het minder brandstof.
 

tlpeter

Actief lid
Dit probeer ik ook altijd
Maar als ik dan optrek is dit bijna altijd kortstondig volgas

Op dit moment rij ik met de megane (ja nog steeds) 4,7 op de 100 km !
En geloof mij, ik rij niet rustig of te langzaam
Ik rij bijna altijd 10 tot 30 km per uur te hard (op de snelweg)

Het zit hem in het anticiperen en de manier van rijden
 

SkodaMan

Actief lid
Jij bent dus eigenlijk gewoon een belastingontduiker :grin:

Yep, maar dan wel legaal.

Ik vind dat de overheid hun (ons) geld beter kunnen steken in het promoten van het nieuwe rijden. Ik heb het dan niet over 50 in zijn 5, maar meer anticiperend rijden (leuk woord).

Uit de test in de autovisie viel op dat Paul Maaskant veel minder op de rem stond dan anderen, hier zat dan ook de winst in.

Als een stoplicht op rood staat kan je volgas er op af rijden en dan keihard remmen, of eerder gas los en dan uit laten rollen, als je bij het stoplicht bent staat hij al op groen. (ik moet wel zeggen dat het theoretisch goed klinkt maar dat ik er meer moeite mee heb na een drukke werkdag dan op een vrije zondag :crazy: )

Veel mensen kijken niet verder dan de auto voor hun, door meer vooruit te kijken kan je situaties tijdig inschatten en hoef je niet op het laatste moment te remmen. Dit komt het verbruik van elke auto ten goede, Hybride of diesel.

Vertragingsenergie en dus ook remenergie wordt wordt de Honda Civic Hybrid opgeslagen in accu's. De energie komt weer vrij bij het optrekken. Samen met de start/stop schakeling is dit waar de bezuiniging van Hybride auto's vandaan komt. Dit maakt deze auto zeer geschikt voor stadsverkeer waar we in ons land het meest mee te maken hebben.
 
Vertragingsenergie en dus ook remenergie wordt wordt de Honda Civic Hybrid opgeslagen in accu's. De energie komt weer vrij bij het optrekken. Samen met de start/stop schakeling is dit waar de bezuiniging van Hybride auto's vandaan komt. Dit maakt deze auto zeer geschikt voor stadsverkeer waar we in ons land het meest mee te maken hebben.

Kleine aanvulling hierop is dat het systeem ook zijn werk doet bij een constante snelheid, de elektromotor zorgt dan voor het opladen van de accu's.

In de test was de BMW voorzien van Efficient Dynamics, dit werkt ook met het opslaan van energie en een start stop functie.

Ik heb 2 jaar geleden een proefrit gemaakt met het vorige model hybride (de civic IMA), dit reed toen al niet verkeerd.

Ik begrijp de overstap van jou dan ook volledig, het scheelt in de lease nou eenmaal veel geld, wat je weer aan andere leuke dingen kan uitgeven.
 

tlpeter

Actief lid
Ik heb er ook naar gekeken
Alleen zijn de hybride auto's geen optie want ik moet een diesel ivm de kilometers

Ik vind het ook jammer dat volkswagen niet doorgaat met de diesel hybride
Hier is juist de winst te pakken door dat er veel mensen in een leaseauto veel kilometers maken

Plus je kan niks groots meenemen waardoor de auto onpraktisch is geworden en er kan ook geen trekhaak op

Het is en blijft voor veel mensen geen optie
Voor de gene die er wel voor kunnen kiezen snap ik dat deze auto veel geld bespaard bij lease en/of aankoop

Voor het millieu moet je het niet doen
 

SkodaMan

Actief lid
Kleine aanvulling hierop is dat het systeem ook zijn werk doet bij een constante snelheid, de elektromotor zorgt dan voor het opladen van de accu's.

Klopt, de elektromotor wordt echter aangedreven door de verbrandingsmotor en dat is geen "gratis" energie. Wel zorgt dit ervoor dat de prestatiepieken van de verbrandingsmotor minder hoog zijn bij optrekken en dat is weer goed. Net als het "nieuwe rijden" is gematigd constant verbruik het beste.
 

SkodaMan

Actief lid
Ik heb er ook naar gekeken. Alleen zijn de hybride auto's geen optie want ik moet een diesel ivm de kilometers..................

Het kilometrage-kantelpunt waarop dieselauto's voordeliger rijden dan benzineauto's is gebaseerd op aanschafprijs (diesels zijn duurder dan benzineauto's), wegenbelasting (voor diesels duurder van benzineauto's), verbruik en brandstofprijs. Bij mijn Octavia lag dit rond de 28.000 km per jaar en ik rijd 20.000 per jaar dus koos ik voor benzine.

De Honda Civic Hybrid is zuiniger (niet veel maar wel wat) maar kost € 6400 minder aan BPM en je betaald de helft aan wegenbelasting. Ik heb het nog niet exact uitgerekend maar het kan maar zo dat hiermee het kilometrage-kantelpunt met een "vergelijkbare" dieselauto op 60.000 km per jaar komt.
 

sitechris

Donateur
als ze slim zijn, maken ze een hybride die ook nog een beetje vooruit gaat (minimaal 150 pk). Dan trek je leaserijders wel over de streep. Nog wel een ander puntje, de Prius is natuurlijk een lelijke auto. Ook een goed design, mooi interieur en ruime kofferbak helpen. De Prius is wat dat betreft een ramp. De Civic ken ik niet zo goed, dus daar oordeel ik maar even niet over.
 

tlpeter

Actief lid
Het kilometrage-kantelpunt waarop dieselauto's voordeliger rijden dan benzineauto's is gebaseerd op aanschafprijs (diesels zijn duurder dan benzineauto's), wegenbelasting (voor diesels duurder van benzineauto's), verbruik en brandstofprijs. Bij mijn Octavia lag dit rond de 28.000 km per jaar en ik rijd 20.000 per jaar dus koos ik voor benzine.

De Honda Civic Hybrid is zuiniger (niet veel maar wel wat) maar kost € 6400 minder aan BPM en je betaald de helft aan wegenbelasting. Ik heb het nog niet exact uitgerekend maar het kan maar zo dat hiermee het kilometrage-kantelpunt met een "vergelijkbare" dieselauto op 60.000 km per jaar komt.

De kilometers is niet het enige probleem :D
Dat het omslag punt hierdoor veranderd klopt wel en zeker met de huidige brandstof prijzen maar dan komt nog het verhaal ruimte
Je kan niks meenemen in zo'n ding
Ze moeten zo'n hybride auto iets logischer gaan bouwen
 

SkodaMan

Actief lid
De kilometers is niet het enige probleem :D
Dat het omslag punt hierdoor veranderd klopt wel en zeker met de huidige brandstof prijzen maar dan komt nog het verhaal ruimte
Je kan niks meenemen in zo'n ding
Ze moeten zo'n hybride auto iets logischer gaan bouwen

Jij begon over kilometrage, ik niet. De rest van je argumenten snijden hout maar daar hadden we het niet over. Extra ruimte en kracht in je auto kun je overigens altijd kopen voor meer geld. Een vette Mercedes Combi met een dikke V8 is nu eenmaal duurder dan een Skoda Octavia, 2.0 FSI. Het is maar net wat je uit wil geven.
 

bat

Lid
Tsja, ik rij 60.000 km/jaar én heb de ruimte van een station regelmatig nodig. Voor mij is een Prius (en een Civic al helemaal) geen realistische optie.

Wat me wel steekt is dat ik in een auto rij die bij mijn gebruik zuiniger is dan een Hybride en een nauwelijks hogere uitstoot heeft, maar zelfs niet in aanmerking komt voor de nieuwe tussencategorie voor bijtelling. Aangezien mijn werkgever de brandstof betaalt is de enige reden voor mij om zuinig te rijden nog slechts het terugbrengen van het aantal tankstationbezoekjes.

Maar goed, we hadden al geconcludeerd dat het doorgaans niet zozeer gaat om zaken die echt zoden aan de dijk zetten, maar om eenvoudige generaliseringsacties die meer revenuen voor de staatskas opleveren.
 

tlpeter

Actief lid
Jij begon over kilometrage, ik niet. De rest van je argumenten snijden hout maar daar hadden we het niet over. Extra ruimte en kracht in je auto kun je overigens altijd kopen voor meer geld. Een vette Mercedes Combi met een dikke V8 is nu eenmaal duurder dan een Skoda Octavia, 2.0 FSI. Het is maar net wat je uit wil geven.

Het is zo dat de leasemaatschappijen nou eenmaal nog steeds naar kilometers kijken
Ik denk dat dit wel gaat veranderen binnenkort

Als het aan mij lag dan koos ik ook voor mijn eigen centen
Nu het toch zo moet zijn dat ik een diesel moet rijden dan maar meteen de dikste die er op dit moment te krijgen is :D
 

SkodaMan

Actief lid
Eerste kilometers

Vandaag de O2 ingeleverd :biggthumpdown: en de HCH opgehaald. De eerste kilometers zitten er op en het valt niet tegen :D. In de sportstand is ie zelfs (relatief) vlot te noemen. De zitpositie is goed omdat het stuur axiaal en radiaal te verstellen is en omdat de stoel goed aan te passen is. De leren bekleding is heel mooi en dat geeft een sjieke feel. Ik mis de luxe zaken als automatische verlichting, anti-car-jack schakeling e.d.. Wel kon ik er een automatisch dimmende in krijgen om de heimwee naar de O2 te verzachten. De standkachel kan ik ook instellen (op afstand) om alleen te ventileren en dat is met zwart leren bekleding een welkome aanvulling op warme dagen.

Later meer.........!
 
Bovenaan Onderaan