Hond vervoeren in de koffer

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb onze Amerikaanse Stafford gewoon los in de kofferbak, wel met een bagagenet.
Werkt uitstekend hoor, zij zit ook niet stil maar heeft dan toch de ruimte. Volgens mij zou dat bij een Fabia ook moeten passen .
Naast dat bagagenet heb ik ook een rubbermat dan glijdt ze niet zo heen en weer achterin.
 
Bij mij zaten regelmatig een Friese stabij en een Golden retriever in de kofferbak. Geen probleem beide lagen heerlijk te slapen.
Wel met een rubbermat en hondenrek.
 

Seigersbjorn

Senior Member
Paste deze nu in jouw FB3

Wij gaan nu zaterdag kijken voor een fabia combi en was al benieuwt welke jij had gevonden die in de kofferbak ruimte past.

Zie verschillende optie voorbij komen kwa tuigje en rekje voor de hond hou hij in de wagen gaat.
Maar denk ook dat het ieder voor zich anders is en ook het karakter van de hond mee teld hoe en waar hij in de auto plaat neemt.

Wij hebben een Amerikaans Stafford en is zeer aanhankelijk.
Hij ging eerst via een harnas die je dan in de gordel stak.
wij klapte dan de achterbanken en dan had hij ruim de plaats maar hij wilt niet stil liggen en is zenuwachtig.
En omdat hij rond blijf hannesse en dergelijk en we willen de wagen ook heel houden gaan we voor een Bench.
Woeps! Helemaal vergeten de update versturen!
Ik heb een gelijkaardige gekocht, even groot maar van een ander merk. Ging er in de breedte net tussen waardoor ik de bench niet moet vastzetten want ze klemt tussen de linkerkznt en de rechterkant.
Ik post straks een foto
 

MarcoO2

Forumguru
Iedere keer als ik deze topictitel zie moet ik hier aan denken...

hond-koffer-29751504.jpg
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Oke ja past maar zo had ik het bij mij niet voor gestelt.
Wil toch echt mij achterbank niet klappen.
Anders kan onze dochter niet mee.
 

Seigersbjorn

Senior Member
Oh kijk aan sorry mijn fout :)

Welke afmeting was deze en waar gehaald als ik vragen mag
No worries!
Was misschien niet zo duidelijk van mijn kant!

Het hoogste punt is 65cm, dus het afdekzeil gaat niet meer dicht.
95cm breed, dus past net in de koffer
En 57cm diep

We hebben ze gekocht bij Troetels in Diest. Echt een goeie winkel voor dierenbenodigdheden
 

Bael

Forumguru
Een goede tip, koop een bench op maat 'een laten maken dus' je betaald iets meer maar is wel volledig naar je wensen, ik heb zelf ook een Duitse herder en heb redelijk wat aanpas werk gehad aan de bench, ook omdat ik zoals jou nog. Omdoende kofferruimte wou over hebben!
Daar sta je dan met zo een gekochte bench :cry:
 
Bovenaan Onderaan