Hond vervoeren in de koffer

Seigersbjorn

Senior Member
Hey everybody

Vanaf november ga ik kunnen rondtoeren met onze nieuwe puppy, die uiteindelijk wel wat groter zal worden (Duitse Herder).
Nu heb ik wat zitten rondkijken en heb ik eigenlijk drie opties:

Bench op maat in aluminium
Plastic reisbench (zoals voor op het vliegtuig)
Het rek van Skoda dat je op de zetel plaatst om je koffer af te schermen in combinatie met het dwars rek om je koffer in te delen.

Heeft hier iemand ervaring mee?
Het liefst van al zou ik nog wat kofferruimte overhouden zodat ik niet ook nog een trekhaak moet laten steken als we op reis gaan. Maar ik denk dat dat (op een dakkoffer na) toch gaat moeten met de F3..

Tips zijn welkom
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Hallo Seigersbjorn

Wij zijn momenteel ook aan het kijken voor een Bench voor in de wagen.
Wij hebben nu een Fabia 3 HB daar past het niet in.

Maar we zijn nu aan het kijken voor een Fabia 3 combi daar heb je voor onze maat hond met een shoft hoogte tussen de 50 en 60 cm een Alu bench wat theoretisch net zou moeten passen in de Fabia 3 combi.

En dan wel dak koffer want met een grote hond blijft er echt bijna geen plaats over in de kofferbak ruimte.
 

dirkie996

Forumguru
Met 'n duitse herder (eens die volwassen is ) blijft er niet veel plaats meer over in de koffer van 'n Fabia combi.
Bij mij heeft de Labrador de volledige kofferruimte ter beschikking ( Octavia 3 fl combi) . Onze baggage voor korte trips gaat dan op de achterbank.
Voor lange trips blijft de hond thuis bij de dochter:D.
 

Seigersbjorn

Senior Member
Hallo Seigersbjorn

Wij zijn momenteel ook aan het kijken voor een Bench voor in de wagen.
Wij hebben nu een Fabia 3 HB daar past het niet in.

Maar we zijn nu aan het kijken voor een Fabia 3 combi daar heb je voor onze maat hond met een shoft hoogte tussen de 50 en 60 cm een Alu bench wat theoretisch net zou moeten passen in de Fabia 3 combi.

En dan wel dak koffer want met een grote hond blijft er echt bijna geen plaats over in de kofferbak ruimte.
Thanks voor de reactie!
Onze hond zal ook een schofthoogte hebben van ongeveer 55cm. Dus dat komt redelijk overeen met jullie ;)
Ik ben vooral benieuwd naar welke alu bench jullie aan het kijken zijn.
 

Seigersbjorn

Senior Member
Met 'n duitse herder (eens die volwassen is ) blijft er niet veel plaats meer over in de koffer van 'n Fabia combi.
Bij mij heeft de Labrador de volledige kofferruimte ter beschikking ( Octavia 3 fl combi) . Onze baggage voor korte trips gaat dan op de achterbank.
Voor lange trips blijft de hond thuis bij de dochter:D.
Ja idd, daar vreesde ik al wat voor. Nu is dat niet zo'n probleem als je dat op voorhand weet natuurlijk.
Of ik moet ffe een Octavia RS 245 gaan bestellen, dan is de koffer alleszins toch al wat groter :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wij hadden tot voor kort twee middelgrote honden. Ik had in mijn FII Combi zo'n Halfords rekje staan. Meer voor de vorm eigenlijk; ze hadden geen enkele neiging om uit de kofferbak te komen. Niet ideaal natuurlijk, maar in onze situatie prima en goedkoop
 
Ik heb een tijdje een transport bench gehad, niet ideaal maar goed genoeg. Nu gebruik ik een grote doek in combinatie met een hondengordel en dat werkt prima na wat training. Enkel na een uitstapje zee vliegt ze de koffer in, vast aan de haken in de koffer. Als je wil mag je de transport bench hebben :). (ik heb chow chow btw om een idee te hebben)
 

philippe bakker

Forumguru
Onze toller krijgt heel de koffer. Ik maak hem met een riempje van 1 meter lengte vast. Enkel op reis moet hij toekomen met de halve koffer niks rekje ofzo
 

dirkie996

Forumguru
Ja idd, daar vreesde ik al wat voor. Nu is dat niet zo'n probleem als je dat op voorhand weet natuurlijk.
Of ik moet ffe een Octavia RS 245 gaan bestellen, dan is de koffer alleszins toch al wat groter :D
Als de hond meegaat, houd ik het wel iets rustiger qua accelereren en bochtenwerk. Anders wordt de hond wagenziek. Btw, ik rijd wel maar ‘n 230 RS;)
 

leon-cupra

Forumguru
Hopelijk zit dat riempje vast aan een borsttuigje en niet aan een halsband? Dat laatste kan namelijk vervelende gevolgen hebben moest de auto bij een ongeval een rare meervoudige tuimeling maken...
is de kans dat een hond een redelijk ernstig ongeval overleeft al niet zowiezo klein? Met een riem van een meter zit de hond quasi los. Dus met een ongeval vliegt de hond met een redelijke kracht door de kofferbak. Veronderstel net hetzelfde in een bench.
 

Seigersbjorn

Senior Member
Wij hadden tot voor kort twee middelgrote honden. Ik had in mijn FII Combi zo'n Halfords rekje staan. Meer voor de vorm eigenlijk; ze hadden geen enkele neiging om uit de kofferbak te komen. Niet ideaal natuurlijk, maar in onze situatie prima en goedkoop
Dat is een optie die ik misschien wel het minst interessant vind omdat je dan minder de optie hebt om nog andere dingen in de koffer op te bergen.

Ik heb een tijdje een transport bench gehad, niet ideaal maar goed genoeg. Nu gebruik ik een grote doek in combinatie met een hondengordel en dat werkt prima na wat training. Enkel na een uitstapje zee vliegt ze de koffer in, vast aan de haken in de koffer. Als je wil mag je de transport bench hebben :). (ik heb chow chow btw om een idee te hebben)
Ik heb al eentje geprobeerd bij een dierenwinkel en die pastte er niet in (voor de maat van een volwassen Duitse Herder:
Reismand%20Gulliver%204-600x600.jpg

Dus ik moest op zoek naar een andere optie en vond er in de andere richting en dat lijkt me nog wel wat eigenlijk:
307421.jpg


Als de hond meegaat, houd ik het wel iets rustiger qua accelereren en bochtenwerk. Anders wordt de hond wagenziek. Btw, ik rijd wel maar ‘n 230 RS;)
Haha, ja uiteraard!
Maar dan kan het toch wat vlotter.
Een 230 zou ik ook al tevreden mee zijn :D
Dat is misschien voor m'n volgende Skoda :tongue:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ha ha, ja bij ons was de bagageruimte het honden territorium. De rest ging in de midden ruimte. Vandaar dat we nu, zonder honden, een zee aan ruimte hebben
 

Seigersbjorn

Senior Member
Ha ha, ja bij ons was de bagageruimte het honden territorium. De rest ging in de midden ruimte. Vandaar dat we nu, zonder honden, een zee aan ruimte hebben
Snap ik! De F2C en F3C zijn ruim genoeg als je niet je koffer vult met hond(en) :D
Er zijn wel wat mensen dat opteren voor een aanhangwagen, maar dan moet ik ook nog een trekhaak installeren en dat is niet voorzien, dus daar zie ik ook wat tegen op. Dus als ik een goeie/veilige oplossing vind voor de koffer zal ik gelukkig zijn :D
 

Seigersbjorn

Senior Member
Ik zie ook wel eens speciale aanhangertjes voor hondenvervoer rijden. Blijft je auto in elk geval fris en vrij van haren... ;)
Daar kan ik je geen ongelijk in geven!
Maarja, neem je ze mee op vakantie mag je ook maar 80 per uur in Duitsland enzo, ook niet erg gezellig
 
Bovenaan Onderaan