Hoeveel kilometers heeft jullie Fabia gelopen

Sebastian

Donateur
Fabia I 1.4 16V Elegance AUA uit 2001.
Inmiddels 223.000km op de teller! Ik hoop 'm toch nog door te kunnen rijden tot minstens 280.000km.
 
Mijn Skoda Fabia I 1.2 heeft er nu inmiddels 251.000 km opzitten. Geen idee hoe lang de motor mee gaat dus ik hoop er maar het beste van :dankje:
 

Jeroenert

Actief lid
250.000 met een 1.2 is best gedurfd ;)

Mijne zit pas net over de 136.000 (Fabia I Combi 2006, 1.4 16V 100pk Elegance)
 
De Fabia van mijn vrouw heeft er deze week 80.000 km op gezet. Is een 1.4 MPI en loopt als een zonnetje.
Twee weken geleden een nieuwe stabilisatorstand rubber en aanslagrubbers laten monteren, tevens een beurt, dus kan ze er weer tegenaan. Echter wil ze een dit jaar een andere auto. Mochten er toevallig mensen op zoek zijn naar een dealer onderhouden Fabia Station 1.4 MPI met 80.000 op de teller van het bouwjaar 2003 dan moet je het laten weten.
 

fireben

Forumguru
De Fabia van mijn vrouw heeft er deze week 80.000 km op gezet. Is een 1.4 MPI en loopt als een zonnetje.
Twee weken geleden een nieuwe stabilisatorstand rubber en aanslagrubbers laten monteren, tevens een beurt, dus kan ze er weer tegenaan. Echter wil ze een dit jaar een andere auto. Mochten er toevallig mensen op zoek zijn naar een dealer onderhouden Fabia Station 1.4 MPI met 80.000 op de teller van het bouwjaar 2003 dan moet je het laten weten.
jammer geen foto,s haha en jammer net 1 gekocht :arghh::cry:
 

Jeroenert

Actief lid
Rijdt dat lekker? Zo'n 2.0? Ik heb zelf de 1.4 74kW/100pk, maar aangezien die 2.0 niet eens zoveel meer vermogen heeft...
 

woutr

Forumguru
Ik heb geen ervaring met de 1.4 100pk, wel een 1.4 75pk en daar zit wel een aardig verschil met een 2.0. Zou goed kunnen dat jij niet eens zoveel verschil merkt. Maar het lekkerst vind ik de 1.9 tdi rijden, met name op de snelweg
 

turboturbo

Forumguru
Rijdt dat lekker? Zo'n 2.0? Ik heb zelf de 1.4 74kW/100pk, maar aangezien die 2.0 niet eens zoveel meer vermogen heeft...
Reken maar van wel, vermoed ik....

Bekijk de specs maar eens en met name het koppel. Het max koppel is van de 2.0 is niet alleen een hoger dan de 1.4 16v 101pk, maar komt ook een stuk eerder in de toeren al vrij.

Met die 14pk gaat de 2.0 liter misschien maar iets harder qua topsnelheid, maar waarschijnlijk in de souplesse een wereld van verschil.

Heb wel eens een review gelezen van iemand over die 1.4 101pk variant dat het een typisch hoogtoerige motor is die onderin niet veel thuis geeft.
 

Leandro

Senior Member
Fabbie (zo noemt mijn vriendin haar Fabia) is sinds 3 weken bezit van mijn vriendin en heeft nu 213700 km gereden.

Fabbie komt uit 2002 en heeft een 1,4 MPI blok

Verder hebben wij thuis een Galaxy 1.9 TDI uit 2004 (1e eigenaar) met inmiddels 536.000 km op de klok ;)
 
Bovenaan Onderaan