Hoe werd jouw OIII geleverd t.o.v. de oorspronkelijke leveringsdatum

Werd jouw OIII op tijd geleverd?

  • Vroeger

    Stemmen: 34 55,7%
  • Op tijd

    Stemmen: 13 21,3%
  • Eén week later

    Stemmen: 3 4,9%
  • Twee weken later

    Stemmen: 2 3,3%
  • Een maand later

    Stemmen: 2 3,3%
  • Meer dan een maand later

    Stemmen: 7 11,5%

  • Totaal aantal stemmers
    61

TheSentinel

Nieuw lid
Als initiator van deze thread kan ik alleen maar de posters van de vele reacties bedanken :dankje:.

Zo heb ik kunnen merken dat er niet echt een lijn in te trekken is op het gebied van nakomen van leveringstermijnen. Waar die verschillen zitten (zowel in NL als in BE), kunnen we alleen maar naar raden.

In ieder geval is de onze op 25 januari besteld met als leveringsdatum 2 mei. En ik heb de bevestiging van de dealer gekregen dat hij op 2 mei bij d'Ieteren zal staan (vergelijkbaar met PON in NL) en dat hij daar dan klaargemaakt wordt voor de levering. Omdat in deze periode in BE nogal wat feest/brugdagen zitten, zal de levering uiteindelijk geschieden op zaterdag 7 mei, wat voor mij keurig op tijd is. :jaja:

Groetjes,

Danny

Ik bel gewoon elke 2 weken, want ik vind het ook allemaal een beetje vreemd. Aangezien ik een Joy Businessline heb besteld, een 'actiemodel' dat maar een half jaar bestelbaar is, zal in die config qua motor ook geen situatie zijn dat het niet meer leverbaar is. Ik heb de 1.6 TDI + DSG en dat is een 'normale' combinatie zeg maar.

Echter, wat nu steeds wordt gezegd is dat mijn auto in week 21 wordt geproduceerd. Dat is de laatste volle week van mei. Dealer geeft aan dat ie dan ongeveer 1,5 week later aan mij geleverd wordt. Ik vind dat ontzettend kort, en om die reden geloof ik het ook niet helemaal. Ik zou hem dan in de eerste helft van juni krijgen, maar ik geloof er geen zak van om eerlijk te zijn :D
 

DannyG

Forumguru
Echter, wat nu steeds wordt gezegd is dat mijn auto in week 21 wordt geproduceerd. Dat is de laatste volle week van mei. Dealer geeft aan dat ie dan ongeveer 1,5 week later aan mij geleverd wordt. Ik vind dat ontzettend kort, en om die reden geloof ik het ook niet helemaal. Ik zou hem dan in de eerste helft van juni krijgen, maar ik geloof er geen zak van om eerlijk te zijn :D

Tja ... in België kan mijn dealer nergens zien wanneer ie geproduceerd wordt/is. Hij ziet enkel wanneer de logistieke planning aangeeft wanneer ie bij de hoofdverdeler binnen komt. En als er vanuit die hoek vertragingen (of versnellingen) zijn, dan stellen zij die datum bij. En zo'n bijstellingen worden een twee tot drietal weken op voorhand gedetecteerd.

Ik stel me nou wel de vraag of het een vloek of een zegen is dat je zoveel informatie op voorhand kan opvragen :pardon:.
Sinds ik deze thread begonnen ben heb ik in optimistische buien geweest waarbij ik de wagen misschien wel een maand vroeger geleverd zag tot pessimistische buien waarbij ik hem pas eind dit jaar zou hebben :maakmegek:.

Enfin ... ik hoop dat het voor jou en al die andere gretige wachtenden vlot af loopt ... want wachten op een nieuw speelgoedje lijkt toch altijd zo lang te duren :)

Groetjes,

Danny
 

Aural

Lid
Mijn Octavia was 10 Maart 2016 besteld, eerst kreeg ik te horen midden juli. Later werd dat gecorrigeerd naar midden juni. Ik denk, ik bel even... hij is geproduceerd en is nu op transport naar Nederland. Woohooo!

De dealer zegt dat ik hem deze maand nog heb. Fijn! I will keep you posted.
Het is overigens een MY2016 (duh) Skoda Octavia 2.0 150pk Style Businessline
 

anilv26

Senior Member
Tja ... in België kan mijn dealer nergens zien wanneer ie geproduceerd wordt/is. Hij ziet enkel wanneer de logistieke planning aangeeft wanneer ie bij de hoofdverdeler binnen komt. En als er vanuit die hoek vertragingen (of versnellingen) zijn, dan stellen zij die datum bij. En zo'n bijstellingen worden een twee tot drietal weken op voorhand gedetecteerd.

Ik stel me nou wel de vraag of het een vloek of een zegen is dat je zoveel informatie op voorhand kan opvragen :pardon:.
Sinds ik deze thread begonnen ben heb ik in optimistische buien geweest waarbij ik de wagen misschien wel een maand vroeger geleverd zag tot pessimistische buien waarbij ik hem pas eind dit jaar zou hebben :maakmegek:.

Enfin ... ik hoop dat het voor jou en al die andere gretige wachtenden vlot af loopt ... want wachten op een nieuw speelgoedje lijkt toch altijd zo lang te duren :)

Groetjes,

Danny

Das vreemd, mijn Skoda dealer kon precies zien wanneer deze gepland stond, en wanneer deze geproduceerd zou worden. En wist ook te vertellen wanneer deze in Brussel bij de importeur zou aankomen. Al met al heb ik maar 6 weken hoeven te wachten op mijn O3. Is het een officiele Skoda dealer?
 
Aan LM geeft Skoda aan dat mijn model/configuratie niet op voorraad staat......heb maar ff een printscreen gestuurd dat dat een leugen is. Vooralsnog radiostilte.....

Vandaag bericht gehad, de auto is toch op voorraad.....máár omdat mijn auto vorige week van de band is gerold wordt deze niet ingezet om mijn bestelling in een lev
Aan LM geeft Skoda aan dat mijn model/configuratie niet op voorraad staat......heb maar ff een printscreen gestuurd dat dat een leugen is. Vooralsnog radiostilte.....


Radiostilte is vandaag beëindigd.....ik heb gelijk gekregen (gekregen, terwijl ik dat al had) maar omdat mijn bestelde auto blijkbaar nu op transport naar NL is wordt het afgedaan met 'sorry, we konden dit ook niet weten'. Daar zijn ze bij mij nog niet klaar mee... Enige positieve is dan het bericht dat de auto vorige week geproduceerd is en nu op transport is.

Vervolgens wel nog even....maar vanaf productie minimaal 3 weken totdat je rijdt. Que? Minimaal? 3 weken? Maximaal 2 gaan we accepteren heb ik al aangegeven, hoe ze dat organiseren kan me nu even niet boeien.
 

DannyG

Forumguru
Das vreemd, mijn Skoda dealer kon precies zien wanneer deze gepland stond, en wanneer deze geproduceerd zou worden. En wist ook te vertellen wanneer deze in Brussel bij de importeur zou aankomen. Al met al heb ik maar 6 weken hoeven te wachten op mijn O3. Is het een officiele Skoda dealer?

Het is inderdaad een officiële VAG dealer.

Hoe dan ook ... voor mij is het lange wachten voorbij. Gisteren zijn we de wagen gaan ophalen :yeehaa:.

Het was toch wel even slikken om de ouwe getrouwe A6 achter te laten ... maar eens in de Combi gestapt te hebben en de rust van de 1.2 TSI te ervaren was het slikken vlug over :jaja:.

Ik zal dit weekend wel eens wat foto's posten want er staan nog verschillende aanpassingen op de planning.

Edit: linkje naar de foto's http://www.skodaforum.nl/forum/i/de-geboorte-van-de-nieuwe-wagen-oiii.30301/

Groetjes,

Danny
 
Laatst bewerkt:

octi3

Nieuw lid
Vrijdag 5 februari besteld, in eerste instantie werd 'begin mei' aangegeven als leverdatum, later werd het week 19.
Eind week 18 weer gebeld, toen werd aangegeven dat 14 mei wel moest lukken. Na diverse keren bellen wordt het nu uiteindelijk 19 mei. Om en nabij 15 weken levertijd voor mij dus. Het aftellen begint :cheer:
 

TheSentinel

Nieuw lid
Mijn Octavia was 10 Maart 2016 besteld, eerst kreeg ik te horen midden juli. Later werd dat gecorrigeerd naar midden juni. Ik denk, ik bel even... hij is geproduceerd en is nu op transport naar Nederland. Woohooo!

De dealer zegt dat ik hem deze maand nog heb. Fijn! I will keep you posted.
Het is overigens een MY2016 (duh) Skoda Octavia 2.0 150pk Style Businessline

Das ook fraai zeg. Ik heb mijn auto op 15 maart besteld, en hij zou er rond de helft van juni moeten zijn. Ik geloof het niet, maar, we wachten af :)
 
Wanneer kregen jullie nieuws over de productiedatum?

Zelf op 25/04 een RS TDI 4x4 besteld (weliswaar hatchback, geen combi). Leverdatum zou ergens tussen eerste week van juli en laatste week van september zijn. Vooral hun uiterste leveringsdatum lijkt me toch wel hééééél lang weg....
 

anilv26

Senior Member
Ik na een week al tot 2 x bijgesteld naar voren. Uiteindelijk 6 weken geduurt van bestelling tot levering.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 

SkodaOwner

Nieuw lid
15 maart besteld, eerste indicatie van leverdatum 4 juni, toen bijgesteld naar 20 mei, uiteindelijk gekregen op 10 juni... Die laatste vertraging kwam omdat het alcantaraleer nog moest worden geïnstalleerd en ze daar iets verkeerd voor hadden besteld, dus lag niet zo zeer aan levering van Skoda zelf...
 

Stakie75

Senior Member
Eergisteren nieuwe O3 combi besteld en aangegeven dat hij pas 1 december geleverd mag worden. Eis van het management. Neem aan dat dat wel gaat lukken
 

Texas25

Actief lid
Voor alle helderheid, als de productie week 26 is wanneer staat die dan bij de dealer? En dan hoelang nog voordat ik mag rijden.
 

DoubleJ

Senior Member
OIII op 22 maart besteld bij de Leasemaatschappij, moest nog her en der getekend worden dus 1 á 2 dagen later de definitieve bestelling. Voorlopige leverdatum is 08-07-2016. Dus nog even geduld! Maar als ik de post van @RedO3 zie geeft het weer hoop :tegek: Net voor de vakantie :D
Gaat om de auto die hier beschreven is: http://www.skodaforum.nl/forum/i/wie-is-dubbel-j.8564/#post-613133 Dus ook een Style BusinessLine 1.6.

Nou die van mij staat bij de dealer. Was in de week van 6 nog niets bekend en aan het einde van de week van 13 juni stond ie bij de dealer. beetje jammer dat ik dan net een week op vakantie ben en nog twee weken moet wachten tot ik thuis ben.:banghead::banghead::fool:

Maar goed, prima op tijd bij de dealer dus.

Meestal heb ik nog geen zin om naar huis te gaan tijdens mijn vakantie, nu wel anders :D, het aftellen gaat beginnen, eerste werkdag staat de afspraak geplanned ;)
 

RobertHartog

Nieuw lid
Gisteren, 21-06-2016, de Skoda dealer aan de telefoon gehad die met mij de bestelling heeft doorgelopen en waar nodig heeft aangepast.
Hij gaf bij mij aan dat de auto zal worden geleverd in week 36/37. 11 weken levertijd.
Octavia Combi Style Business met Dynamic pakket.
 

bonyuri

Actief lid
Ahzo, ik dacht een verplichte wijziging door het nieuwe modeljaar of iets dergelijks :)

Thanks! (Y)
 
Bovenaan Onderaan