Hoe ouder hoe gekker

Tees

Donateur
Heb je de testresultaten opgezocht? Komen vrij matig uit de tests, de PZero zou stukken beter zijn qua performance. De PZero slijt dan weer vrij snel en heeft een matig verbruik als ik t zo zie.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik denk alleen dat die niet leverbaar zijn. Ze worden nooit als optie genoemd als ik de bandenmaat her en der invoer. Maar goed, nog tijd genoeg. Band met het minste profiel heeft nog 4,5 mm.
 

Tees

Donateur
Je hebt gelijk, ze staan ook niet meer op de website van Pirelli. Die Hankook is idd wel stevig goedkoper dan de GY of Conti.

Misschien dat tegen de tijd dat die 2 mm eraf is, er wel helemaal geen band meer in die maat te krijgen is. De Conti SportContact 5 is officieel volgens mij ook een tijd terug vervangen door de PremiumContact 6.
Maar dan kan je altijd nog een 205 CC2 monteren :-P
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, een 205 PS zou dat dan worden. Wel een enorm verschil in prijs zeg. Tov crap merken snap ik dat, maar Hankook is toch wel een gerenommeerd merk. En dan zit je op een verschil van 40 a 50 euro tov de rest van de premium merken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zie nu op het controle formulier dat de band la relatief meer gesleten is dan de rest. 4.2 mm tegen ra 5, lv 6, rv 5.6. Is dit vreemd en zo ja, wat is een evt verklaring?
 

hemi24

Forumguru
Rechts slijt doorgaans sneller, en aangezien je voor meer profiel hebt dan achter gok ik dat er een keer gewisseld is tussen voor en achter…
De slijtage past wel bij de km-stand van 23k.
 

Canon-Eye

Forumguru
Inderdaad zal er wel een keer V/A gewisseld zijn, uitgaande van de al in de jaren '80 achterhaalde, maar nog steeds levende gedachte dat het beste profiel op de vooras zou moeten zitten. Ik zou (1) het nu terugwisselen zodat het mindere profiel voor komt te liggen totdat die "op" zijn, (2) dan (ook bij elke volgende vervangbeurt - als je daaraan toekomt tenminste ;)) de achterbanden naar voren en 2 nieuwe achterop leggen.
Als je nu op heel andere banden overstapt zullen er wel 4 nieuwe op komen, daarna zou dus procedure 2 aan de orde zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Rosinfield

† In Memoriam
Kijk, zo gek is het dus ook weer niet. Las dit op het Britse Up owners forum:

Hello Bobcat01,
Your story sounds very similar to mine. Had a mk2 golf and a couple of minis over the years. Very nearly bought a mk8 R, but opted for a Cupra Formentor due to the aesthetics. Had it for 10 months & managed to only complete 2500 miles during my ownership. It just sat outside the house, but that was due mainly to my inability to get to grips with the infuriating technology. I ended up hating the thing.
The chap that looks after the VW heritage fleet (Dom) bought it for their Cupra dealership. Fortunately didn't lose anything due to silly prices of second hand cars.

Replaced the Cupra with the UP Gti 2 weeks ago, and just loving it. I had originally ordered an UP when they first went on sale back in early 2018, but after 10 months the car still hadn't arrived and had to buy something else instead.

So pleased i've managed to finally scratch the UP gti itch.It really does put a smile on my face when I see it each morning. The interior tech (lack of) doesn't stress me out. It's just simple fun, with the added benefit of very low running costs.
Mark.
 

Cordoba

Forumguru
Ja, een 205 PS zou dat dan worden. Wel een enorm verschil in prijs zeg. Tov crap merken snap ik dat, maar Hankook is toch wel een gerenommeerd merk. En dan zit je op een verschil van 40 a 50 euro tov de rest van de premium merken.
Net als dat Skoda voor veel mensen nog niet zolang het imago van rokende 2-tact motoren in krakkemikkege auto's kwijt is, zo geldt dat denk ik ook een beetje voor Hankook: 20-25 jaar terug hadden ze nogal een dubieuze reputatie. Overigens zie je soms ook premiumbandenmerken matig scoren in bandentests.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik lees positieve ervaringen met deze band op het Up forum. Tzt wel een grote kanshebber. En zo'n €40 per band goedkoper dan die Goodyear eco dingen, waarover men weinig te spreken is.
 

EdK

Forumguru
Ik heb 4 seizoens banden van good year onder de caddy zitten en daar ben ik zeer tevreden over.
Stukken beter en stiller dan die Conti 4 seizoens die eronder zaten conti's waren met 35K al versleten
Ongelijke slijtage, ongelooflijk luidruchtig en bij regen soms een vreemde grip ( slipgevoel maar toch niet slippen )
Verschillende banden druk geprobeerd maar bleef een hopeloze band in mijn beleving
 

Rosinfield

† In Memoriam
Deze zijn ongetwijfeld ook prima, maar niet zo geschikt voor deze auto. Kan slechts drie kiezen bij deze maat, de GY's, Conti en Hankook. Die laatste vind ik dan wel interessant gezien rij-eigenschappen en prijs.
 

EdK

Forumguru
Menno het is heel simpel, je neemt gewoon de Hankook die blijkbaar stuk goedkoper zijn.
En bevallen ze niet , ach dan 1 keer flink slikken en dan een andere band eronder zetten.

Soms moet je eens gek doen, en wat dat betreft heb je je leeftijd daarin in mee !! hoe ouder hoe gekker toch ? :D
 

Cordoba

Forumguru
@EdK Ik rij nu een paar jaar (nu ca. 45k km) op Conti all seasons en ben er redelijk tevreden over, onder de Fabia I had ik GY Efficient Grip (zomerband) en die waren dramatisch, volop last van cuppen, dus ondanks de goede tests allerminst tevreden over. Ik overigens dat de Caddy als bedrijfswagen nogal andere lasten op de banden zet dan een personenauto, en helemaal als je het vergelijkt met een redelijk kleine auto als de Up van Menno.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Van cuppen geen last gelukkig, maar ze zijn verre van ideaal. Behalve de Hankooks kun je dus kiezen uit de Hankooks en Conti Sport Contact. Die laatste worden ook positief beoordeeld, maar zijn dus fors duurder. Het is een weinig courante maat. Het zijn ook in alle gevallen inmiddels oudere versies van de betreffende band.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Ik denk dat je met je huidige banden nog ruim 2 jaar kan doen, dus genoeg tijd om er over te tobben :D

De drieling gaat heeeeeel zuinig om met banden.
 
Bovenaan Onderaan