Hoe ouder hoe gekker

Cordoba

Forumguru
@EdK Ik rij nu een paar jaar (nu ca. 45k km) op Conti all seasons en ben er redelijk tevreden over, onder de Fabia I had ik GY Efficient Grip (zomerband) en die waren dramatisch, volop last van cuppen, dus ondanks de goede tests allerminst tevreden over. Ik overigens dat de Caddy als bedrijfswagen nogal andere lasten op de banden zet dan een personenauto, en helemaal als je het vergelijkt met een redelijk kleine auto als de Up van Menno.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Van cuppen geen last gelukkig, maar ze zijn verre van ideaal. Behalve de Hankooks kun je dus kiezen uit de Hankooks en Conti Sport Contact. Die laatste worden ook positief beoordeeld, maar zijn dus fors duurder. Het is een weinig courante maat. Het zijn ook in alle gevallen inmiddels oudere versies van de betreffende band.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Ik denk dat je met je huidige banden nog ruim 2 jaar kan doen, dus genoeg tijd om er over te tobben :D

De drieling gaat heeeeeel zuinig om met banden.
 

Tees

Donateur
Ook altijd goed om te beseffen is dat een band vaak goed combineert met een bepaald soort auto of klasse. En de bandentesten zijn vrijwel altijd met middenklassers of SUVs, en dat is totaal niet te vergelijken met een Citigo/Up/Mii qua gewicht en wielbasis. Maar als er goede verhalen over die Hankooks komen vanuit andere Up berijders, dan lijkt me dat een goede optie!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Lachen hoor; nog geen Spritmonitor waarde (1e tankbeurt), maar zelf rekenen geeft 1 op 20,2. Begin er nu ook echt lol in te krijgen. Alleen die Soundactuator mag uit van mij.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, dat valt niet tegen. Ritje vanuit Friesland naar Heemstede en v.v. 1 op 23.2 (op de BC). Ook eens even zo'n lange bocht aan einde snelweg geprobeerd. Wel wat listiger als met de Polo, maar daarom eigenlijk nog leuker. Ging ik met de Polo zo'n bocht (max 70 km/u) met 100 + door, dan ging dat met speels gemak en had je echt het idee dat het nog stukken harder kon. Ook daarin veel meer beleving met de Up.
 

Tees

Donateur
Zo'n drieling is inderdaad wel een belevingskarretje, is mijn ervaring ook (met de zwakker gemotoriseerde dan). Je denkt dat je nog best hard rijdt, maar dan staat er soms eentje naast je die toch veel harder wegtrekt. Maar uiteindelijk gaat t om de beleving, niet om de cijfertjes oid!
 

sitechris

Donateur
Ja, dat is zeker een kwaliteit van het upje.

Ik zou wel nog een paar mods doen:
1) Onderstel tikje verlagen (net iets teveel rol imo)
2) Chipje erin (voor nog meer explosieve genoegens)
3) Een milltekje ofzo zou ik zelf ook niet verkeerd vinden, maar dat is natuurlijk smaakgevoelig

En zijn er nog mods voor het stuurwiel zodat je die ook in lengte kan verstellen?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Chipje komt a.s maandag er in.
Idd rol zou een tandje minder kunnen, maar het stoort me niet zo dat ik verlaging overweeg. Gezien ook de kosten en vrees dat het mindere comfort me dan opbreekt.
Milltekje heb ik overwogen, maar zie ik van af. Bij de Polo was ik erg tevreden over het geluid, mooi donker. Wat ik heb gehoord op filmpjes, is het me bij de Up te rauw. De resonated versie verschilt dan weer nauwelijks van OEM.
Wel wil ik het irritante nep geluid in het interieur er uit hebben. Morgen naar @VAG-man om te zien of dat met VCDS kan, plus nog wat andere aanpassingen. Later meer hieromtrent.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat me trouwens ook zeer bevalt, is de eenvoud. Dingen als digitaal dashboard en uitgebreid infotainment met groot scherm, mis ik eigenlijk totaal niet. Alles wat je nodig hebt, is voorhanden en uiterst simpel te bedienen.
 

sitechris

Donateur
Ja eenvoud is heerlijk. Ik kan me nog goed een roadtrip in Duitsland herinneren zonder navi (Megane RS) en toen kwamen we op de leukste plaatsen uit juist doordat je niet als een slaaf je navi volgt maar gewoon op de gok/verkeersborden gaat rijden. Heerlijk!
 

Eltjo

Forumguru
Leef met vlag en wimpel, maar houdt het vooral simpel! - K&B

Ik gebruik als ik onderweg ben altijd navi sinds ik dat heb. Dat is zo’n 12 jaar. Het is fijn te weten of het ergens hopeloos vast staat of een weg afgesloten is. Daarvoor keek ik voor de rit en nu nog steeds op google maps, daar kan je zo makkelijk de route verleggen en zien wat dat met de reistijd en -kilometers doet.
Ik kijk altijd goed naar wat de navi me voorgeschoteld en doe vaak mijn uiterste best om een andere of leuke weg te vinden.
En zeg ook wel eens, nu komen we weer eens waar we niet wilde wezen. Maar dan zie je weer eens wat anders.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Gisteren voor de eerste keer Waze gebruikt … is toch ook niet alles. Handig dat je attent gemaakt wordt op flitscamera’s en trajectcontroles maar verder zie ik niet een verbetering tov de originele systemen.
Zaten in Oudenaarde langs de Schelde in een B&B. Wanneer we van Oudenaarde naar de B&B moesten, stuurde Waze ons steeds naar de verkeerde kant van de Schelde. Als je dan weet dat het 20min duurt om een brug naar de overkant te vinden … heb redelijk gevloekt op de navi.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja, dat soort dingen kun je zo wel eens hebben, ook met de originele systemen trouwens. Daarvan is de informatie trouwens altijd gedateerd. Maar Google Maps en Flitsmeister zijn ook prima alternatieven.
 
Bovenaan Onderaan