Hoe ouder hoe gekker

Tees

Donateur
Dat laatste kunnen we het nog over hebben Menno, de geleerden (lees: o.a. mijn collega's) zijn er nog niet over uit of dat voor de gezondheid gunstig is of niet. De hoeveelheid fijnstof is bijvoorbeeld bij de overstap naar EV nauwelijks minder (wel anders). NOx is natuurlijk wel nagenoeg nul. En voor t klimaat is t ook een prima plan.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Dacht mooi de check voor de vakantie even te kunnen combineren met de APK. Dat laatste ging helaas niet door vanwege teveel roest op de schijven achter en ondanks een goed bedoelde poging van de monteur er wat af te halen dmv een rondje ruig rijden en remmen. Dus na de vakantie nieuwe schijven en de APK. Mijn hypothese omtrent de oorzaak van de roestvorming: auto staat veel stil buiten en misschien ook wat te weinig sportief rijden van mijn kant
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Om schijven te 'ontroesten' kun je beter zelf een stuk(je) rijden met je linkervoet licht op de rem, dat werkt meestal beter dan 'ruig rijden en remmen'.
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb je een elektronische handrem of een gewone trekhendel? In het laatste geval kun je 'm "onderhouden" door af en toe een 100m of zo met lichtjes aangetrokken handrem te rijden. Met een e-handrem gaat dat niet...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Een gewone handrem. Dat ruig rijden is ook mijn interpretatie hoor, neem aan dat hij wel weet wat te doen in zo'n geval. Goede tip van die handrem, want het gaat natuurlijk om de achterste schijven en die doen normaal gesproken relatief weinig werk, begreep ik.
 
Bovenaan Onderaan