) met roodlicht- én snelheidsflitsers. Als het even kan nader ik die kruisingen liever met ~70km/h, zodat je in die split second net even iets meer keuzevrijheid hebt, ik vind het vaak erg lastig in te schatten wat nou de veiligste optie is - nog los van achteropkomend verkeer.vind het vaak erg lastig in te schatten wat nou de veiligste optie is - nog los van achteropkomend verkeer.
. Wellicht komt mijn gematigde snelheid bij het naderen van stoplichten ook wel onbewust van die ervaring. Blij dat ik nu in Drenthe woon en niet meer in de Randstad. In veel gemeenten hier heb je überhaupt geen stoplichten of hooguit bij een voetgangersoversteek.Op zichzelf wel goede reden om nog verder te vertragen, zodat de onderlinge afstand (beter) bij de snelheid past...echter merk je dan altijd dat de achterliggende chauffeur het nodig vind om op m'n bumper te gaan zitten
Dat doe ik sowieso standaard altijd al, ook zonder klever achter me. En ik hou vrijwel continu in de gaten wat er achter me gebeurt - zelfs op een lange kaarsrecht stuk als het grootste deel van de Afsluitdijk (toevallig ook gisteren heen en terug gereden).Zelf zorg ik bij zo'n bumperklever altijd voor wat extra afstand tot mijn voorganger, zodat ik niet erg hard in de ankers hoef.