Hoe ouder hoe gekker

brepus13

Forumguru
@ertromp top-AOWtje?
De AOW is voor iedereen gelijk. En daar kan niemand een nieuwe auto van betalen, zelfs een Dacia niet.
https://www.svb.nl/nl/aow/bedragen-aow/aow-bedragen

Het kan hooguit door een flinke smak geld op de bank of een riante pensioenregeling bekostigd worden.

een afbetaald huis en 2 AOW’s en je kunt heel riant leven hoor… en een heel mooi bedrag sparen en daar een nieuwe auto van kopen. In de basis hebben we in meer of mindere mate allemaal geld, het is echter maar net hoe je het uitgeeft hé ;) wat de 1 belangrijk vindt geeft de ander niks om.

@Rosinfield nog even heel wat anders, is er nog een speciale reden dat het een nieuwe moet worden (zeker met evt levertijden en aanschafprijs in het achterhoofd?) is een jong gebruikte is geen optie?

Rosinfield

† In Memoriam
het is een 1.3 met EDC; maar inderdaad, nog maar net leverbaar
Proefrit weet ik nog niet, zal wellicht ook lastig zijn in deze versie.
Het geld zou ik ook zo maar niet kunnen neerleggen, dan is al het spaargeld zo goed als op. Iets er bij leggen kan wel. We hebben geen woonlasten meer, maar het inkomen van mijn vrouw vervalt per 1/1/2022. Dan 2,5 jaar zo door zien te komen tot zij ook pensioen en AOW krijgt. Gelukkig krijgen we jaarlijks ook nog wat terug van wat we mijn dochter hebben geleend tbv het kopen van een huis. Waren ze trouwens mooi nog net op tijd mee

dirkie996

Forumguru
Na m’n RS wordt ‘t waarschijnlijk ook iets met ‘n hogere instap, genre Karoq of zoiets. Binnen 2,5 jaar kan ik op pensioen gaan en daar we dikwijls ( in de lente/zomer) in Andorra vertoeven, en dit dan ook in de wintermaanden zouden willen doen, zou onze voorkeur gaan naar ‘n vierwielaandrijving. Maar hier in België betekent dit nogal eens dat de keuze dan qua motorisatie erg beperkt wordt. Opnieuw kiezen voor ‘n zware diesel, terwijl wij max 10000km/jaar afleggen, is ook geen goede keuze.
Ook al eens gekeken naar de Subaru Outback, maar met die 2.5 liter motor, is dit niet interessant, qua vaste kosten/ jaar. En met CVT heb ik ook nog nooit gereden. Nuja, dit zijn zorgen, voor binnen 2 jaar. Maar ik kan @Rosinfield z’n keuze begrijpen.

Canon-Eye

Forumguru
Het topmodel van de DaciaDuster (Prestige TCe150 4x4) heeft vierwielaandrijving en een benzinemotor, vanaf ca. €30k.
Moet je wel een handbak voor lief nemen... :)

Fmoon

Forumguru
@Rosinfield, goed te horen dat u geen woonlasten meer heeft, ik ben een stukkie jonger vermoed ik (31) en heb mijn huis ook afgelost zodat ik geen woonlasten heb (geen huur of hypotheek). Ben benieuwd hoe de mensen dat moeten gaan doen met de huidige woningprijzen in de toekomst. Ik heb mijn huis in 2013 voor een bedrag gekocht, heb een bevriende makelaar en die kan hem zo kwijt voor me voor het dubbele. Dat ga ik niet doen, plan is als de kinderen (nu nog 8&10) een eigen inkomen hebben en geen woning kunnen vinden dat ze het van mij huren/klein bedrag betalen en ik met m’n vrouw naar het zuiden ga van Europa. Kom ik weer terug als we kleinkinderen mogen krijgen en ze dan ook een eigen huis hebben.

Ik dwaal af; nu u dit zo aangaf lijkt het mij een meer dan verstandige keuze wat u van plan bent. Zeker met het oog op kleinkinderen die dan mee kunnen en de auto waar u dan jaren mee vooruit kunt. Hou uw spaargeld zoveel mogelijk in de zak.

Captain Hook

Forumguru
ofwel ken uzelf
duurt alleen ff voordat het inzinkt. :D

Ik pleit wel voor een aanpassing van de topictitel:
Rosinfield Simply Clever (geworden)
lijkt me toepasselijker...

Betekent dit nu officieel @Rosinfield dat je midlife crisis voorbij is? Of komt 'ie nog?
What's next? Een motor met zijspan?
01-funny_motorcycle.jpg

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
@Captain Hook ; je hebt het niet goed begrepen. Met die Griekse uitspraak refereer ik aan de topic titel. Ik ben nog steeds even gek en weet het van mijzelf. Je moest eens weten.
Zonder gekheid, ik denk dat het met de autogekte nu wel gedaan is.

LT83

Forumguru
Gefeliciteerd met de Duster Menno, maar stiekem ga je de GTI toch wel missen he;)
Maar de Dacia's van deze tijd zijn niet meer te vergelijken met hetgeen mee begonnen werd.
Toch weer een beetje terug naar het value for money van Skoda een aantal jaren geleden.
Eigenlijk had ik wel verwacht dat je elektrisch zou gaan rijden ......

Bovenaan Onderaan