Hoe ouder hoe gekker

Yorick

Senior Member
@Rosinfield Hier in Twente hebben wij LST die kan dergelijke schades maken voor een zeer schappelijk bedrag. Hebben jullie geen vakman in de buurt die niet is aangesloten bij FOCWA? Ik heb mijn linkervoornscherm voor 90% laten spuiten tot de knik en rechtsachter parkeerschade laten spuiten. In totaal heb ik 200 euro betaald.

Bij een firma die is aangesloten bij de FOCWA heb ik een offerte gehad van 400 euro inclusief btw. Voor enkel het linkervoornscherm.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, maar dit is eigenlijk maar een klein plekje en ik heb de spullen al besteld. Eerst maar eens kijken wat dat doet. Dank voor de tip!
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Rosinfield Ik ben zeer benieuwd, mijn ervaring met zelf spuiten is dat het niet in de buurt komt van een schadehersteller :)
Nee, dat zal best. Alleen is dit zo gering en op een op zich onopvallende plek, dat ik niet al te hoge eisen stel. Als het maar is afgedekt en niet meer in het oog (al is het alleen mijn oog) valt
 

brepus13

Forumguru
Er zijn op YT veel filmpjes over spotrepairs te vinden. Met name het stappenplan is wel fijn. Ook welk schuurpapier etc je nodig hebt. ( ik gebruik van 240 - 2000 ong. Wellicht kun je de krassen nog een beetje opvullen met een 2k plamuur om het weer netjes te krijgen. Heb het zelf nu een paar keer gedaan met best aardig resultaat. Ik heb de boel wel weer in de 2k blanke lak gezet voor bescherming en glans. Goed schuren is het sleutel woord. Als je voorbereiding goed is is spuiten het makkelijkste deel. Leuk om te doen wel, succes!
 

leon-cupra

Forumguru
Ben ook wel eens benieuwd naar de resultaten. Heb hier een Corsa staan met wat schade vnl aan de deuren (franse wagen :banghead:). Speciaal lakstiftjes gekocht op kleurcode met blanke lak erbij. Resultaat absoluut niet bevredigend.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb voor mijn fiatjes wel lakstiften op kleur gehad. De enige die ik goed vond hadden een metalen injectienaald als punt. Hier kon je heel mooi een krasje mee vullen als het ware. Hele goede ervaringen mee. Afplakken van een kleine plek is inderdaad niet de bedoeling, dit ga je zeker zien! Ik heb heel veel YouTube gekeken voordat ik er aan begon. Daarna gewoon doen.
 

EdK

Forumguru
Mijn ervaring is met die lakstiften dat je de blankelak niet gebruikt omdat je dan een pukkel krijgt
En de kleurlak met kwastje aanbrengen word vaak te veel in één keer.
Maar na een tijdje polijsten kreeg ik het dan wel vlak.
Maar kleurverschil bleef er toch , ondanks dat het dezelfde kleur moest zijn..
Dus tsja ben er een beetje mee gestopt met dat etteren met een kleurstift.
Zou ik me nu ergeren aan bepaalde krassen of steenslag dan denk ik dat ik een afspraak maak met een spotrepair firma... heb ik ook nog garantie ..
 

Rosinfield

† In Memoriam
20200325_154518.jpg

Mixed feelings. Had er denk ik wat teveel van verwacht. Wel beter dan het was in elk geval en scheelt een hoop geld. 1 laag kunststof hechtprimer, 2 lagen primer en 3 lagen lak. Als je inzoomt zie je wel wat plekjes waar ik met de lakstift wat plekjes heb bijgewerkt en andere waar toch lak is gekomen waar het niet hoort.
Nog tips om dit wat weg te werken?
 

brepus13

Forumguru
Korrel 1500 -2000 opschuren tot het mooi glad is. Daarna polijsten tot het weer mooi glimt.

edit: het voorwerk is niet voldoende geweest, de groeven had je verder moeten vullen of afschuren. Desalnietemin is het veel minder zichtbaar dan er voor. ( en het is ook niet makkelijk hè... )
 

Rosinfield

† In Memoriam
Denk dat ik het maar zo laat dan; in elk geval een stuk beter zo. Sta er nu natuurlijk ook wel steeds met mijn neus bovenop en mijn aandacht is er (erg) op gericht
 
Bovenaan Onderaan