Hoe ouder hoe gekker

EdK

Forumguru
Zou dat werken?
Ja t word wit, maar vraag is dat als je het laat aanpakken door prof naderhand of die er dan wel blij me is !?
Maw mischien meer werk aan jou kunstwerk dan het uiteindelijke kunstwerk...
Plak er dan een stuk witte folie op..

Maar rustigere tijden, vermoed dat hij t nu rustiger heeft.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Het wordt geen dikke laag en je doet alleen de beschadigde plek met minimaal gebied eromheen, dus die eventuele prof zal er later geen enkele moeite mee hebben om dat in een paar minuten weer weg te schuren.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar ook de mondkapjes die raadzaam zijn met spuiten ??? :pieker:
Als het niet of nauwelijks waait (en je in het laatste geval met de wind in de rug werkt) is in de buitenlucht zo'n mondkapje niet nodig. Dit is immers een totaal andere situatie dan wanneer je een groter oppervlak moet behandelen (dus langer bezig bent) in een garage met de deuren dicht - dan is een vorm van adembescherming natuurlijk wel nodig.
Kwestie van gezond verstand gebruiken.
 

EdK

Forumguru
Als het niet of nauwelijks waait (en je in het laatste geval met de wind in de rug werkt) is in de buitenlucht zo'n mondkapje niet nodig.
:banghead::banghead::banghead:

Zei men met asbest vroeger ook .......
Maar goed verf is tegenwoordig natuurlijk op waterbasis dus dat was je er zo af ......:pieker:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb een spuitbus besteld met de originele kleur + primer. Eens kijken wat ik daarvan bak. Wordt vervolgd
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

HarrieSkoda

Forumguru
Lullige schade, maar worden hier nu serieus zaken gesuggereerd als Tipp-ex en een simpel busje lak...?!
Als je het op die manier wilt 'oplossen' ben je mijn inziens niet echt een autoliefhebber.

Ik denk dat je nu de juiste keuze hebt gemaakt, met in ieder geval een busje lak op kleur.
Voor het mooie zou daar ook nog een busje blanke lak bij moeten.

En dan uitwaaien, net zoals ze met spotrepair doen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb wel een kunststof primer bijbesteld. Blanke lak zou niet nodig zijn (had vanzelf moeten oppoppen bij bestelling indien nodig).
Uitwaaien ken ik niet in deze context; hoe doe je dat dan?

Ja, lullig. In zo'n bocht in de parkeergarage; erg smal. Zat niet tegen de wand aan, maar vermoed dat er een randje liep. En die bumper loopt natuurlijk wel erg laag. Maar het viel nog erg mee, naar dat geluid te oordelen vreesde ik dat er veel meer aan de hand was. Dit zag ik ook pas vandaag, een week later
 

EdK

Forumguru
Maar wat is die andere?
Weet ik ook niet !

Nadeel van vaktermen, de gewone burger weet dan niet wat er bedoeld word
Daarom is het de kunst om iets niet in vaktermen uit te leggen maar in jip en janneke taal !
Dan begrijpt een ieder het in algemeen meteen....:pieker::pardon:
 

Desperado

Forumguru
Uitspuiten klinkt denk ik bekender, ik neem aan dat @HarrieSkoda dat bedoelt. Een stukje mee spuiten van het onbeschadigde deel maar dan wel heel dun zodat je geen kleurverschil ziet en het beschadigde deel beter wegvalt in het geheel.

Owh en idd zonde zo'n plekje.
 
Bovenaan Onderaan