Hinderlijke rammel rechtsvoor. Dealer weet het niet.

RayDelft

Forumguru
Ik was al een tijdje van plan het te posten maar het kwam er niet van. Bij toerentallen tussen de pakweg 1500 en 2500 zit er een luide hindelrijke trilling dat uit de rechter voordeur lijkkt te komen. Deze rammel neemt toe naarmate het warmer is buiten. Het afgelopen najaar hoorde ik het maar, afgelopen winter bleef het stil. ik dacht dat het in de voordeur zat en vawege de invloed van de temperatuur dacht ik dat een kabelboom in de deur rammelde (stijver bij koude, losser bij warmte). Nu het weer warm is buiten komt de trilling terug.
Het lijkt nog het het meest op een boormachine in een stenen muur, maar dan minder hard natuurlijk. Wel flink hinderlijk. Bij mijn eerste (en laatste) beurt vroeg ik de dealer ernaar te kijken, alhoewel het toen koud weer was.
Mijn dealer slaagde erin de trilling op te roepen en heeft de hele rechter voordeur uit elkaar gehaald omdat het daar vandaan leek te komen. Ze vonden niks. Men vertelde dat de stoel eruit moet moet en onder het tapijt moet worden gekeken vanwege mogelijk een losse lasnaad en het trillen van het plaatwerk. Ik zie daar tegenop. Eerder lijkt het meer naar voren, uit het dashboardkastje te komen, maar openen en sluiten ervan maakt niet uit en maakt de trilling ook niet luider. Misschien dus toch onder de stoel ergens, maar het lijkt van niet. Nu hoop ik dat er een ervaringsdeskundige is op het forum die misschien weet waarnaar gezocht moet worden.
 

Noord26

Forumguru
Als de dealer aan geeft dat ze onder de stoel moeten kijken omdat het vermoeden bestaat dat het daar vandaan komt, waarom houd je dat dan tegen?
 

RayDelft

Forumguru
Als de dealer aan geeft dat ze onder de stoel moeten kijken omdat het vermoeden bestaat dat het daar vandaan komt, waarom houd je dat dan tegen?

Het "gesloop" houdt mij tegen, maar ik snap dat ik daaraan niet kan ontkomen als ik het probleem wil oplossen.
 

eddiea

Forumguru
Contact Corne de Kluijver even. Die heeft dit ook gehad volgens mij. Iets van een loszittende leiding dacht ik.
 

CDK

Forumguru
Hoi Ray, wat jij omschrijft lijkt verdacht veel op mijn probleem, als dat zo is dan is het kinderlijk eenvoudig op te lossen in 15 minuten.
bij mij lag de brandstofleiding te klapperen in de rechter kokerbalk van het chassis.
de oplossing: auto op de brug, rechter aerodynamica plaat los maken ( grote zwarte kunstof plaat rechts onder de auto ) daaronder zie je een chassisbalk met diverse gaatjes er in. in die gaatjes kan je propjes schuimrubbber stoppen waardoor de brandstofleiding niet meer tegen de chassisbalk aan klappert, vervolgens de zwarte kap weer monteren en dan zouden de problemen verholpen moeten zijn.
succes! greetz Corné
 

skodaboy

Forumguru
vraag eens aan een vriend of zo om mee te rijden en ga zo zelf op zoek naar het bewuste geluid..
het geluid kan idd van een 'losse' modderkuip komen..maar het kan even goed vanuit de motorruimte komen..

als je de stoel 'verdenkt' van gerammel,moet je daar eens ff eens kijken..misschien is de rail los getrilt, zit of ligt er niks in/op de rail wat trilt?
 

RayDelft

Forumguru
Hoi Ray, wat jij omschrijft lijkt verdacht veel op mijn probleem, als dat zo is dan is het kinderlijk eenvoudig op te lossen in 15 minuten.
bij mij lag de brandstofleiding te klapperen in de rechter kokerbalk van het chassis.
de oplossing: auto op de brug, rechter aerodynamica plaat los maken ( grote zwarte kunstof plaat rechts onder de auto ) daaronder zie je een chassisbalk met diverse gaatjes er in. in die gaatjes kan je propjes schuimrubbber stoppen waardoor de brandstofleiding niet meer tegen de chassisbalk aan klappert, vervolgens de zwarte kap weer monteren en dan zouden de problemen verholpen moeten zijn.
succes! greetz Corné


DANK! Ik geef dit door aan de dealer.

groet,
Raymond
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RayDelft

Forumguru
Vervolg op mn rammel. Ik moet nog steeds naar de dealer ermee en zal de suggestie van Corné die hetzelfde had, zeker vertellen. Hopelijk is het zo simpel. Maar ik ontdekte iets nieuws. Als ik die rammel hoor, verdwijnt die bij de minste stuurbeweging. Een hele flauwe bocht naar links of naar rechts doet de rammel verdwijnen. Misschien brengt dit meer ideeën? En nog wat, als ik stil sta in vrij, en een beetje gas geef naar 1500 a 2000. Toeren kan ik het ook opwekken.
 

Michel

Forumguru
Sinds gisteravond produceert mijn Superb ook een irritante rammel rechtsvoor. Bij mij treedt dit geluid op als ik stil sta en de motor stationair draait. Als ik een beetje gas geef, is het geluid weg.

Ik heb net gezocht naar de bron van het geluid en het lijkt onder de rechter voorstoel vandaan te komen. Als ik Corné zijn uitleg lees, lijkt die me plausibel en ook van toepassing te zijn op mijn auto. Onder de stoel zelf is niets te vinden, maar het lijkt dieper te zitten.

Gisteravond stond ik ruim een uur op de A16 in de file en toen trad het voor het eerst op, maar toen ik thuis was, leek het verdwenen. Helaas trad het vanochtend weer op...
 

CDK

Forumguru
voor 99.9% zeker de brandstofleiding in de kokerbalk, beetje schuimrubber in de gaatjes proppen en het is over. het is zeer irritant om aan te horen, hopelijk is het snel verholpen! succes!
 

Michel

Forumguru
Zo, wat een snelle reactie. Dank! Ik denk dat inderdaad de brandstofleiding is. Alleen wel vreemd dat dit zich pas na 40.000 km manifesteert.
Nu maar kijken voor een gaatje in de agenda om hiernaar te laten kijken. In de tussentijd zet ik radio maar wat harder, want het is een behoorlijk aanwezig geluid.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Bij mij kwam het na zo'n 10000km, @RayDelft heeft er ook last van gehad, na hoeveel km hij er last van kreeg durf ik niet te zeggen, maar feit is dat het met enige regelmaat voor komt helaas.
 

CDK

Forumguru
by the way..... liggen er nog klinkers in de straten van Delft, of heb jij ze er allemaal al uitgetrokken met die supersnelle Superbee van je? ;)
 
Bovenaan Onderaan