Hill hold controle

hemi24

Forumguru
maar als ik het goed begrijp houd hij de remdruk maar een paar seconden vast:pieker: waarom niet heel de tijd zoals bij Audi en VW, nu moet je dus wel je voet op de rem houden bij stilstaan..

... omdat dat geen Hill Hold is maar AUTO Hold..!
 

hemi24

Forumguru
je hebt gelijk maar daarom moet je niet roepen é

:deuk: :deuk: :deuk:

Oeps, sorry..!

Moraal van het verhaal is eigenlijk zoals Corné al in post #2 aangaf: er is geen knopje voor Hill Hold...

Wel leuke plaatjes ter verduidelijking van het systeem:

cs_hsa_001.jpg
 

micky

Forumguru
rij er nu 60.000km mee, volgens mij is het alleen om de koppeling te sparen, op lichte hellingen werkt het idd niet en rol je eerst achteruit als je niet snel gas geeft, maar goed het werkt op zich best goed, maar ik heb liever Hill hold alhoewel ik die alleen ken met handbak :)
 
Heb voor het werk enkele dagen met een basis versie van een seat ibiza gereden, en hier werkte de Hill Hold wel zoals ik het verwacht.
De remmen blijven niet lang genoeg aangetrokken en de DSG twijfelt soms of hij meer tractie geeft of niet.
Zal de dealer er nog eens attent op maken bij het komende onderhoud.
Voor de rest geen klagen, fijne wagen... zeer laag verbruik gemiddeld 6.3L/100km bij vlotte rijstijl, en bij lange afstanden op de autosnelweg met constante snelheden rond de 5.2 - 5.5L/100km te gek:maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan