Hill hold controle

petertje1970

Actief lid
Wie heeft er hill hold controle Ik zou graag willen weten hoe deze er uit ziet bij de skoda dus wie wilt er een fototje op de site zetten.ALvast bedankt namens nu nog een vw rijder maar binnenkort een skoda octavia rijder
 

Thorgal

Forumguru
Het is dus niet te fotograferen, het werkt eigenlijk als een automatische helling proef. Als je op een helling staat en je laat de rem los blijft deze nog even actief om te voorkomen dat je achteruit rijdt.
Dit heb je of niet, je hoeft niet een knopje oid in te drukken
 

petertje1970

Actief lid
Misschien ben ik niet duidelijke in me vraag geweest bij vw zit meteen je handrem er in verwerkt in de vorm van een klein hendeltje met een knop voor je hill hold controle er achter nu was ik benieuwd of het bij skoda ook zo was
 

petertje1970

Actief lid
Bij vw heb je een elektronische handrem met hill hold controle in verwerkt Ben benieuwd of het op dezelfde manier is uitgevoerd bij skoda en daar. ben ik benieuwd naar.Dus de bediening
 
Er is zoals gezegd niets visueel anders in een O3 met hill hold tov 1 zonder Hill hold. Auto regelt het automatisch, als je op een helling staat er de voetrem loslaat blijft de auto nig een seconde of 2-3 staan of totdat je gas geeft.
 

Herman Janssens

Senior Member
Je moet het niet 'bedienen'. Als je de optie hebt (bv. bij dsg) dan blijft de rem op een helling nog eventjes in gebruik nadat je de rem hebt losgelaten.
 

Darkside

Forumguru
Gebruik de handrem nooit (heb dsg). En van mij mocht dat onding weg en vv worden door een elektronische. Scheelt ruimte en staat netter
 

Stewie

Senior Member
In het vervolg dus eerst opzoeken voor ik iets bestel.

Heb bij mijn vorige werkgever een passat break gereden en daar werkt de hill hold icm de automatische handrem perfect.
Je remt aan de verkeerslichten oid en eens stil hoef je niet je voet op de rem te houden, de auto blijft staan zolang je wil.
Bij mijn huidige wagen heb ik Hill hold zoals hier beschreven (2s) en dat is veel minder handig. Hij is ook niet te vertrouwen want soms bolt hij nog achteruit... Hopelijk in de O3 toch een betere implementatie ervan.
 

Gieliovd

Forumguru
Gaat allemaal automatatisch! Werkt prima, onder bepaalde voorwaarden zoals remdruk, helling etc.

Ik gebruik het dagelijks als ik de dijk op draai.
 

micky

Forumguru
maar als ik het goed begrijp houd hij de remdruk maar een paar seconden vast:pieker: waarom niet heel de tijd zoals bij Audi en VW, nu moet je dus wel je voet op de rem houden bij stilstaan..
 

Darkside

Forumguru
Ja. Dat is idd mooi bij vw. Een van de redenen voor een elektrische handrem. Al werkt de hill hold functie prima in de 02. En verwacht ook in de O3
 

CDK

Forumguru
Hill Hold werkt alleen zoals de naam al zegt, als de auto niet vlak staat en puur als hulpje bij het wegrijden, bij DSG's is dit overigens standaard als ik mij niet heel sterk vergis...
 

Darkside

Forumguru
Klopt bij DSG is het standaard.
En volgens mij is het officieel Hill Assist (dus hulp bij wegrijden in de vorm van 2sec de remdruk er oplaten)
En Hill Hold (dat je, mits schuin genoeg staat, gewoon zonder de rem in te trappen ook blijft staan)
 

Stewie

Senior Member
Skoda noemt het in België wel degelijk Hill Hold Control.
Ik ging er vanuit dat het hetzelfde werkte als de passat... Nuja, het is 80€ ofzo, valt nog mee.
 

riskitalltowin

Actief lid
In het vervolg dus eerst opzoeken voor ik iets bestel.

Heb bij mijn vorige werkgever een passat break gereden en daar werkt de hill hold icm de automatische handrem perfect.
Je remt aan de verkeerslichten oid en eens stil hoef je niet je voet op de rem te houden, de auto blijft staan zolang je wil.
Bij mijn huidige wagen heb ik Hill hold zoals hier beschreven (2s) en dat is veel minder handig. Hij is ook niet te vertrouwen want soms bolt hij nog achteruit... Hopelijk in de O3 toch een betere implementatie ervan.

voila, dat is dus het verschild
 

ertromp

Forumguru
Hill Hold is de officiële benaming en zorgt ervior dat zodra je het rempedaal los laat de remdruk geleidelijk afgebouwd wordt. Is voor de O3 die het heeft nog te personaliseren middels VCDS
 
Bovenaan Onderaan